elektronisch ontst ekingssysteem
- Marcel
- Posts: 153
- Joined: Fri May 05, 2006 8:40 pm
elektronisch ontst ekingssysteem
elektronische ontstekingssysteem voor auto,s
zeer goedkoop www velleman
zeer goedkoop www velleman
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
in Geel is er iemand die zijn Citro?ns daarmee heeft uitgerust, een HY en een DS
volgens hem veel beter dan de 123 ignition welke zowat de standaard zijn als je van de contactpunjes af wil
volgens hem veel beter dan de 123 ignition welke zowat de standaard zijn als je van de contactpunjes af wil
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
-
- Posts: 71
- Joined: Mon Mar 01, 2004 12:07 am
- Location: elewijt
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Van Velleman kan je zo'n doosjes kopen, waterdicht.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
Op volgende link kan je een gemeente invullen en een dealer bij u in de buurt zoeken http://www.velleman.be/be/en/dealer/sea ... d=1&step=2
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- Paul
- Posts: 1443
- Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
- Location: 3020 Herent
http://www.pertronix.com/home.htm
Deze mensen hebben ook wel eens iets in huis, het past in de bestaande behuizing en doet zijn werk uit(ont)stekend in mijn M530.
Deze mensen hebben ook wel eens iets in huis, het past in de bestaande behuizing en doet zijn werk uit(ont)stekend in mijn M530.
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Marcel, hoe is het afgelopen met uw ontsteking?
Hebt ge dit gemonteerd en ben benieuwd naar het resultaat?
Heb namelijk een collega die een bagheera heeft waarvan de electronische ontsteking ontbreekt.
Denk niet dat hij dit nog origineel ergens kan kopen dus dacht ik aan dit.
K2543 Velleman electronic transistor ignition for car.+ behuizing G 304 Velleman Sealed ABS BOX WITH INSERTS 115 x65x40mm.
Hebt ge dit gemonteerd en ben benieuwd naar het resultaat?
Heb namelijk een collega die een bagheera heeft waarvan de electronische ontsteking ontbreekt.
Denk niet dat hij dit nog origineel ergens kan kopen dus dacht ik aan dit.
K2543 Velleman electronic transistor ignition for car.+ behuizing G 304 Velleman Sealed ABS BOX WITH INSERTS 115 x65x40mm.
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Marcel, moet er binnen in de verdeler ook iets vervangen of geplaatst worden?
Ik zie namelijk op de foto alleen een electro blokje met koelribben.
Of wordt dit op de bestaande modul aangesloten?
Mijn motor draait momentueel redelijk goed met de originele ontsteking maar denk er toch aan om over te schakelen op een nieuw model.
Ik zie namelijk op de foto alleen een electro blokje met koelribben.
Of wordt dit op de bestaande modul aangesloten?
Mijn motor draait momentueel redelijk goed met de originele ontsteking maar denk er toch aan om over te schakelen op een nieuw model.
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Marcel ik zit nu wel met een electronische ontsteking en hier hangt tevens de toerenteller op aangesloten en er zit geen condensator in (bj. 1980).
Heb vroeger een delco met platines erop gezet om te testen of die beter liep en toen werkte de toerteller niet, zou dit een probleem kunnen geven met de nieuwe ontsteking?
Groetjes,
J.B.
Heb vroeger een delco met platines erop gezet om te testen of die beter liep en toen werkte de toerteller niet, zou dit een probleem kunnen geven met de nieuwe ontsteking?
Groetjes,
J.B.
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Blijkbaar is de aansluiting van de toerenteller aangesloten via de 5-dradige stekker die is aangesloten op de module van de electronische ontstekking.
Ben daar achter gekomen toen ik de oude delco met platines gemonteerd had.
Probleem is wel niet onoverkomelijk.
Moet het plan in m'n nieuwe werkplaatshandboek eens bestuderen???
Ben daar achter gekomen toen ik de oude delco met platines gemonteerd had.
Probleem is wel niet onoverkomelijk.
Moet het plan in m'n nieuwe werkplaatshandboek eens bestuderen???