Hoera! Het forum doet het weer!
Ik begon reeds serieuze afkickverschijnselen te krijgen...
Intussen gaat de bedrijvigheid door!
Ik heb het schakelmechanisme reeds gemonteerd.
Zoals jullie weten had mijn Bagheera een schakelmechanisme met de nogal onnauwkeurige kabelbediening.
Ik heb deze vervangen door de bediening met stangen zoals op de latere type 1 en type 2 (met dank aan Godfried).
Ik ben echter tot de vaststelling gekomen dat de grote L-vormige steun (zie foto) dewelke de vertikale schakelkolom moet vastmaken aan het chassis, niet past op het "nieuwe" schakelsysteem.
Blijkbaar ontbreekt er nog een L-vormig plaatje tussen de gaten van de steun en de gaten van de schakelkolom. Alle tips zijn welkom!
Ook ontbreekt het onderste stangetje dat door de versnellingsbakplaat naar de schakelbediening op de bak gaat. Heeft iemand nog zo'n stangetje liggen?
Tevens staat de nieuwe zekeringenhouder op z'n plaats.
De oude zekeringen worden naar het museum verhuisd!
Tevens werden nieuwe bougies gemonteerd, de oude CHAMPION N7YC zijn vervangen door BERU met uiteraard dezelfde eigenschappen als de champion's.
Tenslotte, Alain, heb je reeds iets vernomen over de achterste remflexibels?
Groetjes,
Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974