Meeting/rondrit 17 mei 2014
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
Meeting/rondrit 17 mei 2014
Benny.organiseert tot ons aller genoegen een rondrit op 17 mei 2014. Vertrek is voorzien in de buurt van Deinze. Eveneens op het programma een bezoek aan het automuseum te Leuze. Meer info volgt spoedig.
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Wij zijn er bij.
Boeken binnenkort vrijdag en zaterdag vd meeting (16 en 17 mei) weer hier.
http://www.hotelorchidee.be/
53 euro per dag dus voor 2 dagen 106 Euro zonder ontbijt.
Herman en Linda
Boeken binnenkort vrijdag en zaterdag vd meeting (16 en 17 mei) weer hier.
http://www.hotelorchidee.be/
53 euro per dag dus voor 2 dagen 106 Euro zonder ontbijt.
Herman en Linda
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Na vertrek in Ruiselede is er eerst een tussenstop voor we 's middags eten op de kluisberg in restaurant " De vierschaar". Hopelijk is het open want het is voorlopig gesloten wegens sterfgeval. Na een volgende tussenstop hebben we een bezoek aan het automuseum in Leuze. Het bezoek kost normaal 8 euro. Misschien krijgen we korting in groep. Dan is het richting Gavere met één of twee stops.
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
groepskorting vanaf 15 personen : €6 ppbenny wrote:Na vertrek in Ruiselede is er eerst een tussenstop voor we 's middags eten op de kluisberg in restaurant " De vierschaar". Hopelijk is het open want het is voorlopig gesloten wegens sterfgeval. Na een volgende tussenstop hebben we een bezoek aan het automuseum in Leuze. Het bezoek kost normaal 8 euro. Misschien krijgen we korting in groep. Dan is het richting Gavere met één of twee stops.
Last edited by jurgen M on Tue Apr 22, 2014 5:36 pm, edited 1 time in total.
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Zijn weinig leuk geprijsde hotelletjes beschikbaar
Heb hier maar geboekt voor vrijdag en zaterdagnacht.
http://www.booking.com/hotel/be/bhotel. ... dcca421bX1
Heb hier maar geboekt voor vrijdag en zaterdagnacht.
http://www.booking.com/hotel/be/bhotel. ... dcca421bX1
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- matramurena
- Posts: 838
- Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
- Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
- Contact:
Ik ga proberen er bij te zijn, maar kan nog niets beloven... Zou mooi door de Westerscheldetunnel kunnen aanrijden met de raampjes open...... 

Martijn
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Er is schijnbaar wat te doen dat weekend want er waren maar weing hotels en BnB die nog wat beschikbaar hadden aan een redelijke prijs.andré wrote:Dat "MATRA-Hotel" begint al stilaan te lukken.
Wij hebben daar ook zojuist gereserveerd. 16 & 17 mei
Nog liefhebbers? Dan maar snel!
Groetjes
André
Ook hier nog maar een paar kamers.
We maken er een leuk weekend van.
Herman & Linda
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Heb sinds gisteren een kapotte lager in de alternator.
Het ding maakt lawaai als een koffiemolen.
Zonet V-riem afgenomen en inderdaad, het lager is stuk.
Ik heb nog een reserve liggen maar weet niet of deze werkt.
Daarna de andere maar eens binnendoen bij de alternatorboer om te laten herstellen.
Op ebay gaan ze al gauw 200€ + verzendingskosten.
Wordt vervolgd!
Het ding maakt lawaai als een koffiemolen.
Zonet V-riem afgenomen en inderdaad, het lager is stuk.
Ik heb nog een reserve liggen maar weet niet of deze werkt.
Daarna de andere maar eens binnendoen bij de alternatorboer om te laten herstellen.
Op ebay gaan ze al gauw 200€ + verzendingskosten.
Wordt vervolgd!
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- matramurena
- Posts: 838
- Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
- Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
- Contact:
Zal eens moeten zoeken, maar ik heb op de murena een goedkope Ebay dynamo zitten die het goed doet. Prijs van Carjoy was 175 Euro met inlevering van de oude. Uiteindelijk een op ebay gevonden voor een par tientjes (nieuw!)
Martijn
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Dit zou het model moeten zijn met ingebouwde spanningsregelaar. Standaard heeft de Bagheera dat niet. Een revisie bij Bosch kost bij mijn weten tussen de 80 en 100 euro. Hierbij worden ook de beide lagers vervangen. Indien je enkel het lager wil laten vervangen zal het natuurlijk veel minder kosten.
-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
Voor ons zit er dit jaar geen overnachting in, wij hebben op vrijdagavond nog een concert in Antwerpen.... trouwens met de ervaring van vorig jaar hebben we heel wat geluk nodig om in hetzelfde hotel terecht te komen...andré wrote:Dat "MATRA-Hotel" begint al stilaan te lukken.
Wij hebben daar ook zojuist gereserveerd. 16 & 17 mei
Nog liefhebbers? Dan maar snel!
Groetjes
André
Zal zaterdag morgen wel pijn doen om zo vroeg op te staan.
groetjes,
Urbain
Murena 1.6 1983
Urbain
Murena 1.6 1983
-
- Posts: 189
- Joined: Sat Oct 13, 2007 9:47 pm
- Location: Leopoldsburg
Urbain,
ziehier enkele tips om uitgerust aan de start van de MATRA-rondrit te komen.
1. probeer een plaatsje helemaal achteraan in het concertgebouw te bemachtigen.
2. Zet een alarmklokje, perfect gesynchroniseerd met het einde van het concert.
3 sluit uw ogen en droom van wat er de volgende dag allemaal te zien zal zijn.
4. houd je hoofd iets naar achter, zodat je entourage je voor een serieus en muziek-minnend "kenner" houdt. Let op: niet te veel naar achter leunen met je hoofd want dan begint een mens al snel te snurken, en zeker je hoofd niet naar links of rechts laten hangen want dan is je "cover" meteen doorprikt.
5. rustig van je "dutje" genieten in de wetenschap dat het alarm tijdig zal afgaan. Er is niets zo vervelend als in paniek te vroeg wakker shieten, denkend dat het concert erop zit en dan, voor een volle zaa,l als enige beginnen te applaudisseren.
Denk toch maar eens na of je toch misschien best gewoon een hotelkamer neemt voor die nacht. "Het kan verkeren" zei Bredero
Groetjes.
André
ziehier enkele tips om uitgerust aan de start van de MATRA-rondrit te komen.
1. probeer een plaatsje helemaal achteraan in het concertgebouw te bemachtigen.
2. Zet een alarmklokje, perfect gesynchroniseerd met het einde van het concert.
3 sluit uw ogen en droom van wat er de volgende dag allemaal te zien zal zijn.
4. houd je hoofd iets naar achter, zodat je entourage je voor een serieus en muziek-minnend "kenner" houdt. Let op: niet te veel naar achter leunen met je hoofd want dan begint een mens al snel te snurken, en zeker je hoofd niet naar links of rechts laten hangen want dan is je "cover" meteen doorprikt.
5. rustig van je "dutje" genieten in de wetenschap dat het alarm tijdig zal afgaan. Er is niets zo vervelend als in paniek te vroeg wakker shieten, denkend dat het concert erop zit en dan, voor een volle zaa,l als enige beginnen te applaudisseren.

Denk toch maar eens na of je toch misschien best gewoon een hotelkamer neemt voor die nacht. "Het kan verkeren" zei Bredero
Groetjes.
André
-
- Posts: 1217
- Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
- Location: Ternat
Een ongeluk komt nooit alleen...
Netjes de reserve-alternator gemonteerd, riem aangespannen, bedrading gechekt.
Dan maar de accu aankoppelen en starten.
Na een kwart toer opeens een hels gekraak... dadelijk opnieuw checken, nogmaals starten maar effe een tik geven ipv door te starten, om een lang verhaal kort te maken, de startmotor is ook naar de filistijnen...
Dat wordt effe klussen om toch de rondrit maar mee te kunnen rijden...
Heb tevens gemerkt dat de dikke "kartonnen" dichtingen tussen de twee carburatoren en het inlaatspruitstuk serieus wat bruine smurrie laten lekken.
Zijn deze makkelijk te verkrijgen?
Bart
Netjes de reserve-alternator gemonteerd, riem aangespannen, bedrading gechekt.
Dan maar de accu aankoppelen en starten.
Na een kwart toer opeens een hels gekraak... dadelijk opnieuw checken, nogmaals starten maar effe een tik geven ipv door te starten, om een lang verhaal kort te maken, de startmotor is ook naar de filistijnen...
Dat wordt effe klussen om toch de rondrit maar mee te kunnen rijden...
Heb tevens gemerkt dat de dikke "kartonnen" dichtingen tussen de twee carburatoren en het inlaatspruitstuk serieus wat bruine smurrie laten lekken.
Zijn deze makkelijk te verkrijgen?
Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Bruine smurrie?bassboss wrote:Een ongeluk komt nooit alleen...
Netjes de reserve-alternator gemonteerd, riem aangespannen, bedrading gechekt.
Dan maar de accu aankoppelen en starten.
Na een kwart toer opeens een hels gekraak... dadelijk opnieuw checken, nogmaals starten maar effe een tik geven ipv door te starten, om een lang verhaal kort te maken, de startmotor is ook naar de filistijnen...
Dat wordt effe klussen om toch de rondrit maar mee te kunnen rijden...
Heb tevens gemerkt dat de dikke "kartonnen" dichtingen tussen de twee carburatoren en het inlaatspruitstuk serieus wat bruine smurrie laten lekken.
Zijn deze makkelijk te verkrijgen?
Bart
Technisch gesproken zou dat niet kunnen.
Er is daar vacuum dus zou het naar binnen gezogen moeten worden.
In de clubstock zou dit moeten zijn.
http://www.ebay.co.uk/itm/WEBER-36-DCNF ... 2ed0624173
Ik heb onlangs wat gereviseerde Simca startmotoren over gemomen.
Zal is kijken of er 1 van een Bagheera bij zit.
Hoor je vandaag nog.
Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
- matramurena
- Posts: 838
- Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
- Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
- Contact:
Nou, een uurtje later zou je mij geen kwaad mee doen...
Ik moet nog even kijken wie er mee mogen in de Matra. Passen er maar 3 in dus dat wordt vechten.
Ondertussen na 2 weken de Murena weer rijdend. Ik moest de carterpanpakking vervanen omdat die lekte. Dan moet je dus het subframe verwijderen, dus de schakelstangen verwijderen, de aandrijfas los halen, de tussenas eruit halen, dat betekend olie uit de versnellingsbak tappen.......
Als iemand ooit nog een V6 in wilt bouwen, dan heb ik wel wat tips om het allemaal wat makkelijker te houden als je eens wat moet klussen. Was het subframe net wat anders gebouwd dan kon de carterpan er zo onderuit namelijk....
Ik moet nog even kijken wie er mee mogen in de Matra. Passen er maar 3 in dus dat wordt vechten.

Ondertussen na 2 weken de Murena weer rijdend. Ik moest de carterpanpakking vervanen omdat die lekte. Dan moet je dus het subframe verwijderen, dus de schakelstangen verwijderen, de aandrijfas los halen, de tussenas eruit halen, dat betekend olie uit de versnellingsbak tappen.......
Als iemand ooit nog een V6 in wilt bouwen, dan heb ik wel wat tips om het allemaal wat makkelijker te houden als je eens wat moet klussen. Was het subframe net wat anders gebouwd dan kon de carterpan er zo onderuit namelijk....
Martijn
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B