17 september 2011 Carjoy

afspaken voor bijeenkomsten...
User avatar
matramurena
Posts: 838
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Post by matramurena »

Het was een mooie dag inderdaad! Uiteraard was de V6 nog niet zo ver... (wie had dat verwacht...) dus met de Avantime richting Leerdam. Boekjes achterin, tasjes met wat proefsetjes autoshampoo opgehaald, en maar hopen op een leuke opkomst.

Ondanks het opgegeven matige weer werd het toch vrij druk! Leuke presentaties en erg grappig dat matra er stond met een standje met electrische fietsen! (niet te verwarren met matra-bike geloof ik)

Al met al weer een erg leuke dag gehad. Dank aan Lazslo en Robi voor de goede organisatie. Alleen jammer dat de Vignale er toch niet stond, maar ja, misschien volgende keer beter!

Enkele kiekjes:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
Muddy Bandit
Posts: 1646
Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
Location: Almelo NL

Post by Muddy Bandit »

Het was een gezellige en geslaagde dag, ik heb zelfs de beide presentaties nog gemist door de gezelligheid tussen de Matra's.
En ik heb eindelijk ook eens de gezichten leren kennen bij diverse forumnamen.

Carjoy, hartelijk bedankt voor deze gezellige dag.


De Grand Raid heeft de testrit op en neer naar Leerdam (2 x 150 km) prima doorstaan, al moet ik wel zeggen dat ik ook blij was dat ik bij Carjoy uit kon stappen en de benen weer even kon strekken.
De stoelen zijn zo zacht dat je bijna in slaap valt, maar het lawaai van de motor en het windgeruis zorgt ervoor dat je toch wakker blijft. :lol:


brinkie wrote: Jammer genoeg ben ik degene geworden die van de sleutelgelegenheid halverwege gebruik moest maken, want de Murena wilde niet meer starten. Er was wel een monteur aanwezig, maar die kon alleen constateren dat de startmotor bleek te zijn overleden.
Ow :o ... had het even verteld.
Achter in de Rancho lag nog een vers gereviseerde startermotor voor een Horizon/Rancho, dan hadden we zo even kunnen proberen of deze ook past op een Murena.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....

Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
User avatar
brinkie
Posts: 348
Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
Location: Houten NL
Contact:

Post by brinkie »

Muddy Bandit wrote: Ow :o ... had het even verteld.
Achter in de Rancho lag nog een vers gereviseerde startermotor voor een Horizon/Rancho, dan hadden we zo even kunnen proberen of deze ook past op een Murena.
Dat had vast niet gepast want ik heb een 2.2 en da's een totaal ander type motor dan in de Horizon/Rancho. ;)
Mijn grote vriend was wel blij dat 'ie even achter het stuur mocht plaatsnemen van een heeeel ander type Matra dan hij gewend is. Bij de pedalen kan 'ie nog niet, maar hij vond de stoelen wel lekker zitten. :)
Robert

ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
User avatar
oetker
Posts: 7982
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Post by oetker »

Ja het was een geslaagde dag.
ik heb helaas weer eens geen foto's gemaakt.
Soms ben ik wat lui wat dat betreft en moet ik is wat minder ouwehoeren.

De Rancho Grand raid van Patrick was een bijzondere verschijning op deze meeting.
Je ziet ze nog zo weinig dat ze uitzonderlijk beginnen te worden.
Prachtige restauratie waar niet op tijd gekeken is.
2000 uur noeste arbeid zit er in, maar het resultaat is er naar.

De Matra mountain-bike uitgetest en nog wat andere elektro fietsen.
Bijzonder leuke ervaring.
De prijs is echter ook nog even wat te bijzonder voor me.

Bedakt Laszlo en zijn team van bevallige dames voor entertaining us en voorzagen van de nodige koffie en versnaperingen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

" going places.....meeting faces" 30Jaar Matra Murena Meet bij Carjoy in Leerdam ( en 10 j avantime)


Elk leven wordt geschreven in hoofdstukken , en dat geldt ook voor auto's ...
Daarom maakten Laszlo en Robi van Carjoy van de drie decenia Murena gebruik om
deze laatste driezitter ( of beter gezegd -ligger..) es uitgebreid in the picture te plaatsen.
De Murena was amper drie jaar in productie en haalde nog geen 20% van het productieaantal van de
bagheera... dus op termijn zal de murena een zeldzaam diertje worden; voor zoverre het dit
al niet is , want de rijdende ... survivors zijn ook al een select clubje ... zo"n 30 tal murena-mates
verzamelden op de parking van de carjoyworkshop in Leerdam ( samen met enkele avantimes die hun eerste decennium vierden;
én een to the bone restored prachtige rancho grand raid ) Het werd een namiddagje classic car kletsen en bovenhalen van automotive strongstories ;
en dit alles terwijl je bij de gastheren vrij kon rondslenteren in de garage tussen de back to stock state gerestaureerde matra's , de automotive art
aan de muren , waar vooral de matra formule één en twee racinghistoriek grote aandacht kreeg én de lopende projecten van klanten .
Naast de doorlopende videopresentatie van de industriele en sportieve matrahistoriek , werden er ook korte voordrachten , waar een
voormalig simca concessionaris vooral het "speciale profiel" van het matraclientièle benadrukte .... het waren vooral andersdenkende , artistieke
apparte mensen ... klm piloten , showbusinness mensen , fashion - en designliefhebbers......
De koffie , drankjes én welkomspakket (met carcleaners) waren kosteloos en plentyfull.
Ook leuk was om de carjoy "godfather" Ruud nog eens te ontmoeten die jaren geleden deze matra eerste hulppost...oprichtte
en nu eens kwam kijken hoe zijn pupil het deed ...hij zag dat zijn erfenis in goede handen was terechtgekomen.
Ondanks de dubieuze weersverwachtingen werd het een droge en zachte namiddag ;en konden we verschillende cyberspace matramanen... ook es live ontmoeten..
En natuurlijk is het leuk om zelf aan je matra te knutselen ... maar soms kom je toch op een punt waar je nét dat kleine professionele steuntje kan
gebruiken ...en dan is het altijd handig om een interessant adres in je notaboekje te hebben staan...


Stef De Wit
Attachments
een murena van de kwart eeuw  meeting ... dient nu zijn lettering aan te passen naar 30 jaar !‏.jpg
een murena van de kwart eeuw meeting ... dient nu zijn lettering aan te passen naar 30 jaar !‏.jpg (69.84 KiB) Viewed 6118 times
besluit ; het was leuk en gemoedelijk socializen met onze Noorderburen Matramanen ....‏.jpg
besluit ; het was leuk en gemoedelijk socializen met onze Noorderburen Matramanen ....‏.jpg (223.04 KiB) Viewed 6118 times
ook enkele avanttimevrienden die de 10 de verjaardag vierden van hun wagen die slechts 1 jaar .. werd geproduceerd ...‏.jpg
ook enkele avanttimevrienden die de 10 de verjaardag vierden van hun wagen die slechts 1 jaar .. werd geproduceerd ...‏.jpg (73.27 KiB) Viewed 6118 times
speciale beker en blikjeshouders toen al voorzien .... in een murena‏.jpg
speciale beker en blikjeshouders toen al voorzien .... in een murena‏.jpg (198.71 KiB) Viewed 6118 times
Matra racing historiek aan de muren ....een gesigneerd door onze Belgische trots Jacky Ickx‏.jpg
Matra racing historiek aan de muren ....een gesigneerd door onze Belgische trots Jacky Ickx‏.jpg (104.71 KiB) Viewed 6118 times
Leuke opkomst van murena-maatjes‏.jpg
Leuke opkomst van murena-maatjes‏.jpg (150.44 KiB) Viewed 6118 times
de matra murena biego cabrio ( custom realisatie)‏.jpg
de matra murena biego cabrio ( custom realisatie)‏.jpg (85.97 KiB) Viewed 6118 times
High heels .......Low rider .............‏.jpg
High heels .......Low rider .............‏.jpg (136.14 KiB) Viewed 6118 times
folder.jpg
folder.jpg (71.19 KiB) Viewed 6118 times
sorry .....dit kon ik niet laten staan op een merchandisingstand ... en kwam mee naar mij thuis ..‏.jpg
sorry .....dit kon ik niet laten staan op een merchandisingstand ... en kwam mee naar mij thuis ..‏.jpg (123.55 KiB) Viewed 6118 times
voormalig regionale simca talbot concessionaris in gesprek met journalist‏.jpg
voormalig regionale simca talbot concessionaris in gesprek met journalist‏.jpg (64.93 KiB) Viewed 6118 times
servicewagen‏.jpg
servicewagen‏.jpg (99.26 KiB) Viewed 6118 times
korte historiek projecties ivm het ( zeer korte , amper 3 jaar..) productieleven van de murena‏.jpg
korte historiek projecties ivm het ( zeer korte , amper 3 jaar..) productieleven van de murena‏.jpg (85.33 KiB) Viewed 6118 times
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
GODFRIED
Posts: 9830
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Nog enkele foto's van Stef.
Attachments
Caryo.jpg
Caryo.jpg (111.12 KiB) Viewed 6109 times
de gastheren Laszlo en Robi‏.jpg
de gastheren Laszlo en Robi‏.jpg (161.33 KiB) Viewed 6109 times
Carjoy 2.jpg
Carjoy 2.jpg (130.09 KiB) Viewed 6109 times
Carjoy 3.jpg
Carjoy 3.jpg (58.24 KiB) Viewed 6109 times
Matra Bagheera S - 1977
Post Reply