
17 september 2011 Carjoy
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
17 september 2011 Carjoy
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- lemans
- Posts: 320
- Joined: Wed Mar 25, 2009 10:03 pm
- Location: rotselaar heikant/berg
- lemans
- Posts: 320
- Joined: Wed Mar 25, 2009 10:03 pm
- Location: rotselaar heikant/berg
thx for info godfried,GODFRIED wrote:Stef,
Iedereen die bij Carjoy geregistreerd is krijgt deze mail.
ik reviseerde al met Laszlo de synchros van mijn murena boite
en mocht er int voorjaar mee de carburator een revisiekit gaan monteren;
ik heb het uiterst leuk dat je mee in de shop kan en tenminste je handen
mag mee vuil maken én tegelijk nog es iets kan opsteken , das klasse
stef
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
Hoewel ik normaal moet werken op zaterdag ga ik eens bekijken dat ik deze meeting niet mis.
Meer info http://www.matramania.be/activiteiten.html
Wie gaat er nog????
Meer info http://www.matramania.be/activiteiten.html
Wie gaat er nog????
- lemans
- Posts: 320
- Joined: Wed Mar 25, 2009 10:03 pm
- Location: rotselaar heikant/berg
ALAIN VAN AKEN wrote:Hoewel ik normaal moet werken op zaterdag ga ik eens bekijken dat ik deze meeting niet mis.
Meer info http://www.matramania.be/activiteiten.html
Wie gaat er nog????
ik denk ook dat ik met bart es tot daar ga , want laszlo gaat vooraf nog
ff naar mijn kilometerteller kijken
stef lemans
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 206
- Joined: Wed Aug 03, 2011 1:05 am
Als ik mijn auto op tijd klaar krijg dan kom ik ook even langs.
Wordt nog lastig want de wagen staat al zeker 5 jaar stil en ik heb hem met een kokende motor weg gezet. Ik was het destijds best wel zat die Franse meuk. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan dus met vol goede moed ben ik weer aan het sleutelen geslagen.
Ik zal me even onder voorbehoud aanmelden bij carjoy.
mvg, Wobbe
Wordt nog lastig want de wagen staat al zeker 5 jaar stil en ik heb hem met een kokende motor weg gezet. Ik was het destijds best wel zat die Franse meuk. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan dus met vol goede moed ben ik weer aan het sleutelen geslagen.
Ik zal me even onder voorbehoud aanmelden bij carjoy.
mvg, Wobbe
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
- JEAN
- Posts: 428
- Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
- Location: Roeselare
vanmorgen toffe rit gedaan met de matra en ja praten lost veel op maar om te praten hoef je met 2 te zijn hé.
Op zo momenten zie je dat het geld nog altijd primeert en niet de service naar de klant toe jammer vond toch dat hij een tegemoetkoming kon doen maar inplaats daarvan laat hij niks meer van zich horen van reclame te spreken
maar ik ben maar 1 klant en iemand die hij niet kent en nu ben ik geen klant meer zo rap kan het gaan
Op zo momenten zie je dat het geld nog altijd primeert en niet de service naar de klant toe jammer vond toch dat hij een tegemoetkoming kon doen maar inplaats daarvan laat hij niks meer van zich horen van reclame te spreken

maar ik ben maar 1 klant en iemand die hij niet kent en nu ben ik geen klant meer zo rap kan het gaan

- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Toch denk ik dat hij van die klanten z'n zaak draaiende moet houden.JEAN wrote:vanmorgen toffe rit gedaan met de matra en ja praten lost veel op maar om te praten hoef je met 2 te zijn hé.
Op zo momenten zie je dat het geld nog altijd primeert en niet de service naar de klant toe jammer vond toch dat hij een tegemoetkoming kon doen maar inplaats daarvan laat hij niks meer van zich horen van reclame te spreken![]()
maar ik ben maar 1 klant en iemand die hij niet kent en nu ben ik geen klant meer zo rap kan het gaan
Als hij zulke praktijken toepast gaat dit vroeg of laat toch zuur opbreken.
Klant is nog altijd Koning.
Ps. vindt het ook raar dat deze mensen nooit binnen forums reageren.
Tenslotte zijn er niet zoveel Matra-garages laat staan Matra-specialisten.
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
hmm, tja, de Matra is de poor men's sportscar, en we mogen blij zijn dat er nog enkele bedrijven wat energie insteken.
De Matra rijders staan nu niet direct te trappelen om grote bedragen in hun hobby te steken.
Waar een TVR/Lotus/Porsche rijder op zijn gemak dikke bedragen neertelt voor zijn hobby, moeten mannen als Laszlo en Simon het met pinda's doen.
Die mannen hebben geen tijd op forums bezig te gaan, er moet gewoon brood op de plank komen.
De vraag is hoe lang het nog stand houd.
Als er niets meer te verdienen valt zal het doek vallen en mogen we het zelf uitzoeken.
Tot die tijd moeten we ze maar in ere houden.
De Matra rijders staan nu niet direct te trappelen om grote bedragen in hun hobby te steken.
Waar een TVR/Lotus/Porsche rijder op zijn gemak dikke bedragen neertelt voor zijn hobby, moeten mannen als Laszlo en Simon het met pinda's doen.
Die mannen hebben geen tijd op forums bezig te gaan, er moet gewoon brood op de plank komen.
De vraag is hoe lang het nog stand houd.
Als er niets meer te verdienen valt zal het doek vallen en mogen we het zelf uitzoeken.
Tot die tijd moeten we ze maar in ere houden.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Dit probleem zie je bij de meeste wat minder populaire en ondergewaardeerde modellen.oetker wrote: De vraag is hoe lang het nog stand houd.
Als er niets meer te verdienen valt zal het doek vallen en mogen we het zelf uitzoeken.
Voor een populair model zoals de VW kever, Citroën 2CV of een engels sportwagentje is het wel een keer rendabel om onderdelen opnieuw te laten produceren en je erin te gaan specialiseren, de vraag moet dan wel zo groot zijn dat je er de kost ook (deels) mee kunt verdienen.
Bij de gemiddelde garagebedrijven en merkdealer hoef je tegenwoordig niet meer aan te kloppen voor onderdelen of reparaties, de kennis en de materialen zijn beiden meestal al lang niet meer aanwezig.
Je komt dan al snel bij een specialist terecht, maar voor deze specialisten gaat het ook steeds moeilijker worden om te kunnen blijven bestaan.
De volgende stap zal dan voor de merkenclub worden... en hiervoor zie ik dan ook een steeds groter en belangrijker wordende rol weggelegd.
Actieve liefhebbers in hart en nieren met een uitgebreide kennis van betreffende voertuigen die ook nog eens bereid zijn om anderen belangenloos voort te helpen, zowel in de praktijk als op een forum.
En daarnaast (ook heel belangrijk): een goed gesorteerde clubstock waar elk lid op terug kan vallen in nood.
Je kunt uiteindelijk niet meer zonder elkaar, met elkaar moeten wij onze gezamelijke passie rollend blijven houden.
En ik kan verder alleen maar zeggen: Matramania is wat dit betreft zeker heel goed bezig.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- JEAN
- Posts: 428
- Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
- Location: Roeselare
hallo iedereen
Omdat iedereen mee zou zijn wat er juist is gebeurd doe ik hier het verhaal van wat er juist gebeurd is.
Ik kocht bij carjoy een nieuwe hoofdkoppelingscilinder voor de murena maar bij aankomst werkte die niet.
heb dan weer contact opgenomen met carjoy en die heeft mij een ander opgezonden deze werkte wel.
Ik was dan niet op de hoogte dat het een ruilonderdeel was stond ook niet op de site!!
Hij vroeg dus om deze op te zenden nu ik vond dit nu ook weer niet zo een groot probleem dus deed ik dit maar ik zond mijn stuk die niet meer werkte en dat van carjoy die ook niet werkte terug met als gevolg 15.50 euro verzendingskosten.
Ik vroeg aan carjoy of hij daar iets in deed want het was niet mijn fout dat het stuk dat hij eerst opzond niet werkte maar kreeg daar geen reactie op.
Had ik het allemaal geweten dat had ik mijn oude gehouden kon hem dan vernieuwen en aan de kant leggen voor reserve.
Wat gaat er nu gebeuren hij zal ze waarschijnlijk alletwee vernieuwen en weer verkopen 2 x winst dus vond ik wel dat hij mocht tussenkomen in de verzendingskosten gaat mij niet zozeer om het geld alleen om principes.
Zo doe je geen zaken om dit gebied heb ik veel betere ervaringen bij Simons
Omdat iedereen mee zou zijn wat er juist is gebeurd doe ik hier het verhaal van wat er juist gebeurd is.
Ik kocht bij carjoy een nieuwe hoofdkoppelingscilinder voor de murena maar bij aankomst werkte die niet.
heb dan weer contact opgenomen met carjoy en die heeft mij een ander opgezonden deze werkte wel.
Ik was dan niet op de hoogte dat het een ruilonderdeel was stond ook niet op de site!!
Hij vroeg dus om deze op te zenden nu ik vond dit nu ook weer niet zo een groot probleem dus deed ik dit maar ik zond mijn stuk die niet meer werkte en dat van carjoy die ook niet werkte terug met als gevolg 15.50 euro verzendingskosten.
Ik vroeg aan carjoy of hij daar iets in deed want het was niet mijn fout dat het stuk dat hij eerst opzond niet werkte maar kreeg daar geen reactie op.
Had ik het allemaal geweten dat had ik mijn oude gehouden kon hem dan vernieuwen en aan de kant leggen voor reserve.
Wat gaat er nu gebeuren hij zal ze waarschijnlijk alletwee vernieuwen en weer verkopen 2 x winst dus vond ik wel dat hij mocht tussenkomen in de verzendingskosten gaat mij niet zozeer om het geld alleen om principes.
Zo doe je geen zaken om dit gebied heb ik veel betere ervaringen bij Simons

- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Vindt eigenlijk dat deze mensen toch beter ook forums e.d. volgen uiteindelijk moeten zij hun kostwinning toch van ons: de Matramensen hebben.oetker wrote: Die mannen hebben geen tijd op forums bezig te gaan, er moet gewoon brood op de plank komen.
De vraag is hoe lang het nog stand houd.
Als er niets meer te verdienen valt zal het doek vallen en mogen we het zelf uitzoeken.
Tot die tijd moeten we ze maar in ere houden.
Als ze hun klanten behandelen zoals Jean zal hun zaak snel naar de dieperik gaan gezien zulke zaken snel rond gaan.
Snap niet waarom Lazlo geen reactie geeft zeker voor zulks luttel bedrag.
Een klein mailtje terug kost weinig moeite en tijd of is het als Jean aanhaalt: ben maar 1 klant.
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Beroepsmatig forumgebruik en hobbymatig forumgebruik kun je niet gaan vergelijken met elkaar.
En daarnaast zit er ook een aardig verschil tussen forums volgen en het actief deelnemen op forums.
Als ondernemer een forum van je doelgroep volgen gaat niet al te veel tijd in zitten, maar je blijft wel goed op de hoogte over alles wat leeft.
Actief deelnemen kost aardig wat meer tijd, en als ondernemer in de doelgroep ben je voor je het weet een vraagbaak over alle mogelijke problemen.
Wil je dat netjes behandelen ben je zo een uur per dag bezig.
Op zich niets mis mee, alleen levert dit over het algemeen niets geen extra inkomsten op.
En in vele gevallen kan een eerlijke tip je omzet zelfs doen dalen.
Ik heb (als zelfstandig hovenier) ook een tijdje actief deelgenomen aan een tuinforum.
Dagelijks een vol postvak met allerlei vragen over de tuin, altijd netjes en eerlijk beantwoord, en als dank een aardig berichtje terug.
Is leuk voor de naamsbekendheid, maar ik verdien hier verder niets mee.
Als dezelfde mensen mij aan huis uit zouden nodigen kon ik mijn diensten aanbieden en de tijd in rekening brengen.... kortom: ik was een concurrent van mezelf en ben daar dus al snel weer mee gestopt.
Ow ja, nog even mijn persoonlijke mening over die koppelingcilinder:
Ik kan me goed voorstellen dat iemand teleurgesteld is over een levering, en z'n fustraties hierover even op het forum plaatst.
Maar dat Laslo hierover niet op het forum reageert kan ik me ook heel goed voorstellen... dit soort problemen los je onderling met elkaar op, dat doe je niet via een openbaar forum.
Daar is een forum ook niet voor bedoeld.
En ik hoop ook dat beide partijen toch nog tot een goede oplossing kunnen komen naar ieders tevredenheid.
En daarnaast zit er ook een aardig verschil tussen forums volgen en het actief deelnemen op forums.
Als ondernemer een forum van je doelgroep volgen gaat niet al te veel tijd in zitten, maar je blijft wel goed op de hoogte over alles wat leeft.
Actief deelnemen kost aardig wat meer tijd, en als ondernemer in de doelgroep ben je voor je het weet een vraagbaak over alle mogelijke problemen.
Wil je dat netjes behandelen ben je zo een uur per dag bezig.
Op zich niets mis mee, alleen levert dit over het algemeen niets geen extra inkomsten op.
En in vele gevallen kan een eerlijke tip je omzet zelfs doen dalen.
Ik heb (als zelfstandig hovenier) ook een tijdje actief deelgenomen aan een tuinforum.
Dagelijks een vol postvak met allerlei vragen over de tuin, altijd netjes en eerlijk beantwoord, en als dank een aardig berichtje terug.
Is leuk voor de naamsbekendheid, maar ik verdien hier verder niets mee.
Als dezelfde mensen mij aan huis uit zouden nodigen kon ik mijn diensten aanbieden en de tijd in rekening brengen.... kortom: ik was een concurrent van mezelf en ben daar dus al snel weer mee gestopt.
Ow ja, nog even mijn persoonlijke mening over die koppelingcilinder:
Ik kan me goed voorstellen dat iemand teleurgesteld is over een levering, en z'n fustraties hierover even op het forum plaatst.
Maar dat Laslo hierover niet op het forum reageert kan ik me ook heel goed voorstellen... dit soort problemen los je onderling met elkaar op, dat doe je niet via een openbaar forum.
Daar is een forum ook niet voor bedoeld.
En ik hoop ook dat beide partijen toch nog tot een goede oplossing kunnen komen naar ieders tevredenheid.

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- JEAN
- Posts: 428
- Joined: Sat Feb 07, 2009 1:34 pm
- Location: Roeselare
Hy muddy bandit,
Heb dit via pm willen oplossen nu is dat is voor mij verleden tijd alleen neem ik zo'n ervaringen mee in de toekomst.
Het is niet mijn bedoeling iemand zwart te maken via het forum wou alleen mijn teleurstelling delen met jullie en dat dit in de toekomst niet met een ander gebeurd.
ps:
hoofdstuk gesloten
Heb dit via pm willen oplossen nu is dat is voor mij verleden tijd alleen neem ik zo'n ervaringen mee in de toekomst.
Het is niet mijn bedoeling iemand zwart te maken via het forum wou alleen mijn teleurstelling delen met jullie en dat dit in de toekomst niet met een ander gebeurd.
ps:

-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Ik ga ook proberen aanwezig te zijn. 

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1673
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Ik ga dit weekeinde proberen om de laatste ongemakken uit de Grand Raid te halen, en als me dit lukt dan ben ik er ook.
Is gelijk een mooi testritje van 2x 150 km voor de Rancho, als er dan nog wat niet goed is is er tenminste een sleutelgelegenheid halverwege.
Is gelijk een mooi testritje van 2x 150 km voor de Rancho, als er dan nog wat niet goed is is er tenminste een sleutelgelegenheid halverwege.

Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Het resultaat mag er zijn, de Grand Raid is prachtig geworden!Muddy Bandit wrote:Ik ga dit weekeinde proberen om de laatste ongemakken uit de Grand Raid te halen, en als me dit lukt dan ben ik er ook.
Is gelijk een mooi testritje van 2x 150 km voor de Rancho, als er dan nog wat niet goed is is er tenminste een sleutelgelegenheid halverwege.
Het was wel een mooi treffen geworden, al bestond de opkomst voornamelijk uit Murena's. Mijn grootste vriend heeft nog wat foto's gemaakt met een camera die net zo oud is als hijzelf (oftewel 6 jaar). En zoals aan deze foto te zien is, gaat de belangstelling van zesjarigen zeker uit naar Matra's, maar niet helemaal zoals wij dat gewend zijn


Jammer genoeg ben ik degene geworden die van de sleutelgelegenheid halverwege gebruik moest maken, want de Murena wilde niet meer starten. Er was wel een monteur aanwezig, maar die kon alleen constateren dat de startmotor bleek te zijn overleden. We zijn met de trein terug naar huis gegaan, iemand gaf ons een lift naar het station in een... Trabant!
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Fuck dacht dat het morgen was. 

http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986