uitstap Duitsland

afspaken voor bijeenkomsten...
Locked
benny
Posts: 3842
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

uitstap Duitsland

Post by benny »

Twee weken voor onze uitstap naar Duitsland is er nog maar ??n persoon ingeschreven. Ik hoop dat er in de komende dagen massaal ingeschreven wordt, anders zal het maar een trieste bedoening worden. Er is toch vraag naar uitstappen van de leden uit? Of heb ik het verkeerd voor? Het bestuur doet inspanningen om de club nieuw leven in te blazen. Het is nu aan de leden om te tonen dat er inderdaad vraag is naar activiteiten. Dat kan enkel door te reageren. Hetzij door in te schrijven of door iets te laten weten. Want het is enkel door die inschrijvingen en reacties dat het bestuur weet of het op de juiste weg is of niet. Dus mensen laat massaal iets eten door replys te sturen op dit berichtt. Benny.

Dit nog: bij uitstappen is men niet verplicht met om met een Matra mee te rijden. Ikzelf rijd nog niet met mijn Matra, daar hij nog ver van klaar is.
User avatar
GODFRIED
Posts: 9852
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Post by GODFRIED »

Beste Benny,
Ik vind het heel spijtig voor alle moeite en tijd die je in deze uitstap hebt gestoken. :( Ik had graag deelgenomen maar je weet waarom dit niet gaat.Hierbij wil ik je ook mijn gedacht geven over uitstappen ,rondritten en zoekopdrachten.Uit ervaring weet ik dat er niet veel interesse is in zoekopdrachten.Naar mijn mening denk ik dat we beter meer samen moeten komen om iets te eten,te drinken en vooral veel tijd om te kunnen praten.Dit kan eventuweel samen met ergens iets te gaan bezichtigen.Toen ik nog bij de opel gt club was werden alle uitstappen samen in groep gereden,zodat niemand de weg kwijt werd.Dit had ook het gevoel van samen te zijn,en laat een heel apparte indruk achter bij de deelnemers.Zelf ben ik ook geen voorstander van al te moeilijke rondritten.je moet ook denken aan de personen die van ver moeten komen en al verschillende uren onderweg zijn.Hebben deze nog veel behoefte om nog uren te toeren?Het gaat hem zich om de gezelligheid. Dit is natuurlijk mijn mening en niet iedereen zal deze mening delen.
Groetjes Godfried. :lol:
benny
Posts: 3842
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Zo hoort het. Hoe meer reacties, hoe meer we rekening kunnen houden met de verlangens van de leden. De uitstap naar Duitsland is zoiets, maar dan over een langere afstand en langere tijd. We rijden in groep naar onze bestemming en rijden daar terplaatse eveneens in groep rond. De ingeschrevenen krijgen van mij het roadbook. Mochten ze de groep uit het oog verliezen, door het verkeer of iets anders, kunnen ze nog altijd de weg vinden en eventueel opnieuw bij de groep aanpikken.'sAvond is er dan tijd om gedachten uit te wisselen.
Nu indien de leden liever in Belgi? blijven, kan ik daar rekening mee houden in de toekomst. Let wel, wanneer ik in Belgi? een rit zou uit stippelen zal dat wel in West-Vlaanderen zijn, en omstreken. Ik heb niets tegen de andere streken, maar ik vind dat een rit organiseren in Brabant, Antwerpen of Limburg, toch een beetje te ver. ( niet de rit maar wel de organisatie).
Bedankt Godfried voor de vlugge reactie. Ik hoop dat er vlug anderen zullen volgen. Het ga je goed, en we zien elkaar in de toekomst. Benny.
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

Rondrit Duitsland

Post by Maes Jules »

Benny

Door familiale verplichtingen kan ik in dit weekend spijtig genoeg niet mee naar Duitsland.
Mocht u eventueel een rondrit in West Vlaanderen organiseren,dan kunt u steeds beroep op mij doen om u daarbij te helpen.
Ik doe jaarlijks een paar rondritten mee met de Lotus club in de kuststreek,en daar is heel wat te bezichtigen.

Maes Jules
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

Ik zal als zovelen ook niet mee kunnen, vanwege mijn werk, drukke tijden , ik ben wel een voorstander van dit soort uitjes en ik weet dat er veel tijd en werk in gaat zitten in het organiseren van deze bijeenkomsten en er maar weinigen op komen dagen ik hoop dat jullie hierdoor niet de hoop opgeven als er niemand komt en het de volgende keer gewoon weer proberen, ik vind het wel jammer dat het gelijk valt met een uitje van de Nederlandse club [waar ik natuurlijk ook niet naar toe kan] dan moet ik keuze's gaan maken, misschien in de toekomst naar kijken zoveel leuke matra uitjes zijn er ook weer niet, succes en hopelijk zijn er toch nog genoeg mensen die wel mee kunnen ,, Henk
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Ik hoop alvast van er vlug bij te zijn maar dan wel MET mijn gerestaureerde Bagh. Zal dus nog een jaartje moeten wachten. Het moet wel enorm leuk zijn om met je gerestaureerde troetelkind tussen andere gelijkgezinde zielen met hun Matra's te rijden, en zo de geschiedenis te doen herleven. Succes en tot gauw! Kijk er naar uit!

Bart
ronnyluxor
Posts: 94
Joined: Sat Dec 11, 2004 3:36 pm
Location: HULSHOUT

Post by ronnyluxor »

sorry benny voor mij is deze uitstap een goed idee maar ik kan enkel op zaterdag omdat ik zelfstandige ben en de zaak gaat voor alles als je geen centjes verdient kan je ze ook niet uitgeven :D :D :D ik hoop dat je dat begrijpt en een toertje op zaterdag of een babbel in een taverne of cafe gezellig samen vind ik ook wel fijn zo kan ik jullie beter leren kennen en mijn baggy verder afwerken ik hoop hem klaar te hebben tegen de helft v/d zomer dan word het een echt plezier toeren met baggy :wink: :wink: groeten Ronny
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4064
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Wegens professionele bezigheden kunnen wij jammer genoeg ook niet mee naar Duitsland, zonde :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Sorry, maar buiten wat communicatie over internet heb ik geen voeling met deze club. Ik heb geen vermoeden hoe hecht de club is daardoor ben ik, voorlopig althans, niet sterk op uitstappen gesteld. Ik ben trouwens ook lid van een niet merkgebonden club dewelke een toffe bende vormt en waar 10 tot 15 uitstappen jaarlijks worden ge?rganiseerd telkens met een 15 tot 30 oldtimers! De meeste ritten zijn in groep maar voor hen die het wensen, kan en mag individueel gereden worden.
benny
Posts: 3842
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Post by benny »

Paul, ik begrijp je. Maar je moet wel het onderscheid maken tussen een merkgebonden club en een niet-merkgebonden. Bij de niet-merkgebonden is het niet moeilijk om meerdere auto's samen te krijgen. Let wel, ik doe geen afbreuk aan die clubs af aan de deelnemende auto's. Maar een merkgebonden club heeft het moeilijker om een uitstap te organiseren met vele auto's. Als je weet dat de rijvaardige Matra's op iets meer dan op twee handen te tellen zijn, is het moeilijk om veel deelnemers op dezelfde dag samen te krijgen. We hebben bijna allemaal ook nog een gezin waarmee we ook rekening moeten mee houden. Je ziet dus dat een grote samenkomst van Matra's geen eenvoudige opgave is. Maar in de nabije toekomst zal er zeker nog een samenkomst zijn.
Groeten Benny en hopelijk zien we je op de volgende samenkomst.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Mogelijk is de band tussen de Matra bezitters niet sterk genoeg en dient hier eerst wat werk verricht. Ik heb het nog vermeld, een tijdje terug ben ik op een samenkomst te Begijnendijk even langs geweest en ik voel mij een buitenstaander. Nu kan de oorzaak ook bij mij zijn, maar ik kan mij voorlopig moeilijk ontdoen van dit feit. Duitsland is nu ook niet vlakbij maar dat laat ik terzijde. Ik ben niet van mening dat het aan dat handjevol Matra's ligt maar mogelijk zie ik ook dit fout.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4064
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Paul,

Het tijdschrift, het forum, de bijeenkomsten,... dienen om de band tussen de leden aan te scherpen. Sommige vinden het sociaal aspect van de club belangrijk en nemen dan ook aan alle facetten deel. Anderen zijn meer gericht op het technische, de onderdelen,... voor ons telt elke mening en we moeten dan ook een zogroot mogelijk gemene deler aanbieden. Alle tips om het clubgebeuren een positieve impuls te geven zijn welkom en worden met de nodige zorg behandeld.
Bij niet merkgebonden clubs telt meer het samenzijn gevoel, een rit, een etentje, ... wat natuurlijk geen afbreuk doet aan de waarde van de clubs.
Er zijn leden die nooit nooit een meeting bezoeken en die nooit van zich laten horen en waarvan ik weet dat ze de meest perfecte Matra hebben en deze met de nodige zorgen vertroetelen. Ze zijn sinds jaar en dag lid en voelen zich daar goed bij, wat moet je daar van denken? Dit doet niets aan het feit dat ze toch de nodige genoegdoening vinden bij de club.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Op termijn wens ik wel deel uit te maken van de club maar ik moet nog over een drempel lijkt mij. Daarom is het eventueel zinnig om alle leden eens te mailen om een echte kennismakings rit of bijeenkomst te regelen en zo mogelijk centraal in functie van de ge?ntereseerde leden? Of ben ik echt de enige met dit probleem? Anders lijkt dit mij een eventuele toets.
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Hallo Paul,

Ik heb een soortgelijke ervaring gehad (verleden tijd,dus) in een club van klassieke motorfietsen waarvan ik de naam niet verder zal vernoemen.
Vooraleer verder te gaan wil ik hier DUIDELIJK vermelden dat dit relaas hierover niet van toepassing is op Matramania maar het illustreert wel hoe het er in sommige merkenclubs aantoe gaat.

Toen ik mij met mijn pas gerestaureerde motorfiets lid maakte van die bewuste club werd ik met open armen ontvangen en alles was koek en ei. Echter was ik aan een tweede restauratieproject begonnen en de club leek me de perfekte bron om aan kennis en informatie te komen. Al snel deed ik rondritten mee, hielp met de opbouw van standen, leende mijn motorfietsen uit om op de standen te staan enz. Toch werd snel duidelijk dat het steeds dezelfde (weinige) mensen waren die de aktiviteiten meededen en dat ik met mijn honger naar kennis bleef zitten... Al snel bleek het om een zootje 'omhooggevallen' merkfanaten te gaan die het liefst van al de 'kennis' en vooral de centen voor zichzelf hielden. Toen ik zware mechanische problemen had en hulp nodig had om wisselstukken te zoeken, mocht ik het vergeten. Alle vragen aan de 'deskundigen' en voorzitter hieromtrent tenspijt. Mijn nonkel wist bij manier van spreken beter hoe ik aan onderdelen kon geraken...
Nu ben ik met mijn drie tot in de puntjes gerestaureerde motorfietsen geen watje en mijn motivatie was enorm! Een 'voorzitter' die je amper de hand komt schudden, een maandblad waarin diezelfde voorzitter voor de zoveelste keer zijn beklag doet over de lage opkomst en inbreng van de leden...Ik kan zo nog wel een tijdje doorgaan!
Resultaat: mijn lidkaart de deur uit en terug een illusie rijker!

Ik weet dat clubs geen melkkoeien zijn waar je zomaar onderdelen kunt krijgen, waar alles gratis moet zijn en waarvoor je geen inspanningen moet doen.
Ik weet dat sommigen graag een goedkope verzekering via clubs willen opstrijken maar ik ben ook heilig van overtuigd dat iedere rechtgeaarde merkfanaat er werkelijk alles voorover heeft om zijn passie met anderen te delen en daar veel voor over heeft. Het is door zijn passie te delen dat hij gezien en bewonderd wordt en het is nu net datgene wat hij wil!
Uiteraard is het dan nog eens extra leuk als er bij de club nog eens toffe gasten (en 'gastinnen') zitten waarmee het goed klikt maar da's natuurlijk voor iedereen verschillend.
Maar ik ben er wel van overtuigd dat een clubbestuur dewelke een sfeer van motivatie, openheid en vooral, luisterbereidheid naar de leden toe kan overbrengen, haar doel niet zal missen! Iemand met een ogenschijnlijk miniscuul klein probleem kunnen en vooral willen helpen, schept vertrouwen en maakt de persoon in kwestie zeer tevreden.

Ik hoop als 'matra-newbie' snel naar de bijeenkomsten te kunnen komen om alsnog mijn vorige ervaringen in het clubleven snel te kunnen vergeten.

Bart
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

uitstap duitsland

Post by Maes Jules »

Hallo Paul

Ik ben reeds, mede door het enthousiasme van Alain voor Matra,een lid van het eerste uur,en toch ben ik bij de meeste leden van Matramania niet gekend.
Ik heb mijn M530 in 1972 nieuw aangekocht onderhoud en vertroetel hem nog steeds zoals op de eerste dag.
En toch heb ik via Matra enkele toffe Matra 530 vrienden (Edgard en Pie)leren kennen alhoewel ze tot op heden nog steeds geen lid zijn van Matramania zijn wij dagelijks in contact via het internet om over de Matra's te praten.
Ik hoop in de toekomst toch aan de uitstappen te kunnen deelnemen en zo de leden van Matramania beter te leren kennen.
Maes Jules
Posts: 554
Joined: Fri Mar 04, 2005 5:12 pm
Location: Heule

uitstap duitsland

Post by Maes Jules »

Hallo Paul

Ik ben reeds, mede door het enthousiasme van Alain voor Matra,een lid van het eerste uur,en toch ben ik bij de meeste leden van Matramania niet gekend.
Ik heb mijn M530 in 1972 nieuw aangekocht onderhoud en vertroetel hem nog steeds zoals op de eerste dag.
En toch heb ik via Matra enkele toffe Matra 530 vrienden (Edgard en Pie)leren kennen alhoewel ze tot op heden nog steeds geen lid zijn van Matramania zijn wij dagelijks in contact via het internet om over de Matra's te praten.
Ik hoop in de toekomst toch aan de uitstappen te kunnen deelnemen en zo de leden van Matramania beter te leren kennen.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Ik wens absoluut mijn personlijke ervaringen en kennis te delen, over Murena en M530, maar voor mij mag een club meer zijn. Ik wil mij best integreren maar op dat vlak loop ik niet als de snelste, maar we zien wel wat de toekomst brengt. Voor uitstappen is het nog wat vroeg. Verder bevalt het mij wel, zo ook de reacties. Het spijt mij echter te vernemen dat er mensen zij die hun kennis niet wensen te delen.
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4064
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Post by ALAIN VAN AKEN »

Mag ik besluiten dat je toch wel gelukkig bent met je lidmaatschap??
Zij die hun ervaringen niet willen delen kan men natuurlijk niet verplichten, hoe men er ook over denkt.
Wat kan beter? Jullie moeten zich niet inhouden, laat het weten, graag zelfs.
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

:D Absoluut, althans ondertussen toch, in den beginne dacht ik dat men hier sliep, maar ik ben tot inkeer gekomen. :oops: Langs deze weg wil ik dan ook die mensen bedanken dewelke ons dit medium bieden en zich daar voor inzetten.
Toch wens ik ook nadrukkelijk diegenen, die normaal niet reageren, aan te sporen dit wel te doen. Mij geeft het in ieder geval een "goed gevoel" iemand te kunnen helpen, waagt het ook eens. Het zou trouwens zonde zijn dat kennis niet gedeeld wordt.
User avatar
henk wouterse
Posts: 373
Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
Location: wemeldinge

Post by henk wouterse »

ik denk niet dat iedereen de kennis heeft.althans ik niet en dan moet je het nog goed zien over te dragen en ook niet iedereen kijkt hier elke dag op het forum, de meeste die of dat wel doen zijn op zoek naar iets of hebben juist kennis nodig, geef de hoop niet op
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Het hoeft niet altijd kennis te zijn, ervaringen zijn ook altijd interessant.
bassboss
Posts: 1217
Joined: Sat Aug 07, 2004 12:43 pm
Location: Ternat

Post by bassboss »

Kennis en ervaring, kortom alles wat met onze Matra's te maken heeft is op zijn plaats in een club. Wat me ook vaak opvalt is dat vele clubs aan 'inteelt' doen. M.a.w. alles blijft in hetzelfde kleine kringetje van mensen en organisaties terwijl we nu net meer mensen van buitenaf moeten kunnen bereiken. Niet omdat ze geen Matra hebben maar omdat ze kunnen rondvertellen hoe speciaal onze Matra's zijn en hierdoor raken meer mensen begeesterd en kopen ze misschien ook een Matra.
Het verbaast me steeds hoeveel mensen nog weten wat een Matra is als ik over mijn Bagheera vertel, dus deze auto's zijn nog niet vergeten door het grote publiek. Laten we ze daarom levend houden door zo vaak mogelijk in het straatbeeld te verschijnen. Steeds vaker keren mensen terug naar Mini's of 2pk-tjes. Ook de Citro?n DS zie je steeds vaker opduiken om van de kevertjes maar te zwijgen. Er is nood aan 'rages' want iedereen lijkt te zijn uitgekeken op de onopvallende eenheidsauto's die je vandaag overal tegenkomt. :wink:
User avatar
Paul
Posts: 1443
Joined: Tue Jun 22, 2004 9:20 pm
Location: 3020 Herent

Post by Paul »

Mooi, zo had ik het nog niet bekeken! :D
Locked