Meeting 18 MEI 2013
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Normaal is een matra niets meer voor mij jos, ik kan er soms niet meer in of uit .Maar in de zomer gaat het wel een stuk beter dan in de winter als het wat
warmer wordt die kou doet me echt geen goed. Maar ik moet er mee leren leven hé er zit niets anders op.Maar mijn matra's doe ik er echt niet voor weg er komen ook nog goede dagen.
grt harry de matra.
warmer wordt die kou doet me echt geen goed. Maar ik moet er mee leren leven hé er zit niets anders op.Maar mijn matra's doe ik er echt niet voor weg er komen ook nog goede dagen.
grt harry de matra.
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Inderdaad Mei is nog ver weg.
Het is geen kwestie van willen..maar..kunnen.
Jullie hebben geen idee wat is om ziek te zijn.
Ja, die mannen zijn thuis en liggen heel de dag op hun gat. Of dat ze dit ook zo willen daar staat niemand bij stil. Je hebt niks te willen zeggen de dokters “zo is het en niet anders”. Wees blij dat het geen kanker is en daar moet je het dan mee doen.
Voor mij is het momenteel onmogelijk om aan deze rondrit deel te nemen. Al zou ik er zeer graag bij zijn geweest. Zelfs in meerdere dagen is het niet doenbaar.
Wat zijn nu een paar honderd kilometer, voor een gezond mens” niets”. Voor een ander een marteling!! Veel plezier blijft er dan niet meer over. Het maakt me ziek.
Auto rijden is zeer vermoeiend. Ik zie er soms zo ontzettend tegenop, zelfs voor enkele km.
Onbegrijpelijk hé!! Totaal geen energie.
Dit moet je ondervinden, maar dat is met veel zo.
Ik hoop dat jullie het nooit moeten ondervinden.
Wij zullen alvast goed weer bestellen en hopen dat jullie een geweldige meeting mogen beleven.
Met heel veel geluk zijn we er misschien toch nog bij.
Nooit de moed opgeven!!
Geniet van het leven.
ps; Heb er momenteel ook een griepje bij. Maar dat gaat over!!
Het is geen kwestie van willen..maar..kunnen.
Jullie hebben geen idee wat is om ziek te zijn.
Ja, die mannen zijn thuis en liggen heel de dag op hun gat. Of dat ze dit ook zo willen daar staat niemand bij stil. Je hebt niks te willen zeggen de dokters “zo is het en niet anders”. Wees blij dat het geen kanker is en daar moet je het dan mee doen.
Voor mij is het momenteel onmogelijk om aan deze rondrit deel te nemen. Al zou ik er zeer graag bij zijn geweest. Zelfs in meerdere dagen is het niet doenbaar.
Wat zijn nu een paar honderd kilometer, voor een gezond mens” niets”. Voor een ander een marteling!! Veel plezier blijft er dan niet meer over. Het maakt me ziek.
Auto rijden is zeer vermoeiend. Ik zie er soms zo ontzettend tegenop, zelfs voor enkele km.
Onbegrijpelijk hé!! Totaal geen energie.
Dit moet je ondervinden, maar dat is met veel zo.
Ik hoop dat jullie het nooit moeten ondervinden.
Wij zullen alvast goed weer bestellen en hopen dat jullie een geweldige meeting mogen beleven.
Met heel veel geluk zijn we er misschien toch nog bij.
Nooit de moed opgeven!!
Geniet van het leven.

ps; Heb er momenteel ook een griepje bij. Maar dat gaat over!!
Matra Bagheera S - 1977
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Een vriendin van mij, ze is een paar maanden jonger dan ik, heeft ook iets dergelijks. Ze laat zich zoveel mogelijk door anderen rijden, zowel per auto als rolstoel. Voor veel mensen is ziek zijn iets wat over gaat. Voor haar is het precies hetzelfde, geen energie, en de doktoren zeggen ook dat ze er maar mee moet leren leven. Werken kan ze eigenlijk niet meer, terwijl ze 42 is.GODFRIED wrote:Jullie hebben geen idee wat is om ziek te zijn.
Ja, die mannen zijn thuis en liggen heel de dag op hun gat. Of dat ze dit ook zo willen daar staat niemand bij stil. Je hebt niks te willen zeggen de dokters “zo is het en niet anders”. Wees blij dat het geen kanker is en daar moet je het dan mee doen.
Voor mij is het momenteel onmogelijk om aan deze rondrit deel te nemen. Al zou ik er zeer graag bij zijn geweest. Zelfs in meerdere dagen is het niet doenbaar.
Wat zijn nu een paar honderd kilometer, voor een gezond mens” niets”. Voor een ander een marteling!! Veel plezier blijft er dan niet meer over. Het maakt me ziek.
Auto rijden is zeer vermoeiend. Ik zie er soms zo ontzettend tegenop, zelfs voor enkele km.
Onbegrijpelijk hé!! Totaal geen energie.
Dit moet je ondervinden, maar dat is met veel zo.
Ik hoop dat jullie het nooit moeten ondervinden.
Dus ik snap prima dat je er niet heen gaat, en dat zoiets geen aanstellerij is...
Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Godfried/Harry het is helemaal niet de bedoeling jullie onder druk te zetten.
Wat niet gaat gaat niet, zoals jullie zelf aanhalen "zeer jammer".
Het was gewoon de bedoeling om met de hele bende een leuk weekendje met een mooie rondrit te maken.
Hopelijk kan je er toch weer bij zijn als het weer wat beter wordt.
En anders is het misschien voor een andere keer met een ritje korter bij de deur.
Wat niet gaat gaat niet, zoals jullie zelf aanhalen "zeer jammer".
Het was gewoon de bedoeling om met de hele bende een leuk weekendje met een mooie rondrit te maken.
Hopelijk kan je er toch weer bij zijn als het weer wat beter wordt.
En anders is het misschien voor een andere keer met een ritje korter bij de deur.
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
In de zomer en het is wat warmer dan gaat het ook al een stuk beter jos en als er dan een rit wat korter bij is zien we wel hé. Ik ben nu twee keer gestraft ik zit met veel pijn en ik kan er niet bij zijn dat doet nog eens pijn.Ik zit met twee hernia's in mijn onderrug en twee in mijn nek plezant is anders jos.
grt harry de matra.
grt harry de matra.
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Een mens moet luisteren naar zijn lichaam, ook al wil je dit niet. Geloof me, het zal je doen luisteren.
Helaas heb je niet veel te willen, aanvaarden is niet gemakkelijk maar het moet.
Ik begrijp jullie wel, hoe meer zielen hoe meer vreugde.
Ook voor de organisatie van een rit is het belangrijk dat er veel wagens komen opdagen. Je steekt er uiteindelijk veel vrije tijd in.
Ik was er graag bijgeweest...
Helaas heb je niet veel te willen, aanvaarden is niet gemakkelijk maar het moet.
Ik begrijp jullie wel, hoe meer zielen hoe meer vreugde.
Ook voor de organisatie van een rit is het belangrijk dat er veel wagens komen opdagen. Je steekt er uiteindelijk veel vrije tijd in.
Ik was er graag bijgeweest...
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
Was bij mij ook de belangrijkste reden... Rugproblemenhendrik wrote:Normaal is een matra niets meer voor mij jos, ik kan er soms niet meer in of uit .Maar in de zomer gaat het wel een stuk beter dan in de winter als het wat
warmer wordt die kou doet me echt geen goed. Maar ik moet er mee leren leven hé er zit niets anders op.Maar mijn matra's doe ik er echt niet voor weg er komen ook nog goede dagen.
grt harry de matra.

Last edited by jurgen M on Sun Apr 07, 2013 10:56 am, edited 1 time in total.
-
- Posts: 195
- Joined: Thu Sep 15, 2005 11:37 am
- Location: Antwerpen
Rugproblemen en de andere problemen met Matra eigenaars
Probeer de Avantime, met rug/zetel verwarming aan, en automatische versnellingsbak natuurlijk - veel minder probleemen - ook met in en uit "kruipen" ...
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
De rondrit kann je krijgen om op je TomTom te plaatsen. Je kan met programma Tyre ( gratis) ook het bestand op je Garmin plaatsen. Tyre herkent automatisch het toestel. Er kan echter niet gegarandeerd worden dat voor Garmin de route gelijk zal zijn, want Garmin werkt op een andere basis om zijn routes te berekenen.
- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG



Brute pech pech pech.
Zullen jammer genoeg niet aan de rondrit (annex weekend) kunnen deelnemen.
Melding gekregen dat ik op zaterdag 18 Mei naar een Gouden Bruiloft moet gaan, hetgeen ik eigenlijk niet kan laten gezien ik vroeger kind aan huis was bij deze mensen.
Hadden mij dit reeds in Januari meegedeeld maar had dit helemaal over het hoofd gezien.
Als tweede moet de zoon net in dat weekend z'n appartementje uit zijn zodat er ook nog verhuisd moet worden op vrijdag en zondag.
Had die zondag na de terugkomst van het weekend langs de BFOV meeting in Zolder willen gaan, dit valt dus ook in duigen.
Dus met andere woorden allemaal dikke shit, t'zal voor een andere keer zijn.
Jammer Jammer!!!!


- matrafan
- Posts: 2238
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
Inderdaad heel jammer, had reeds routes heen en terug uitgestippeld zodat we niet door Antwerpen en Gent moesten.benny wrote:Inderdaad jammer, Maar je kan Maar op één plaats tegelijk zijn. De lijst is bijgewerkt.
Vandaag toer gedaan van bijna 300 km, is van Hamont uit een 100 km verder als naar het gereserveerde hotel in Aalter.
Maar zoals ge aanhaalt je kan maar op één plaats tegelijk zijn.


- fjodor 2.2
- Posts: 171
- Joined: Mon Mar 30, 2009 10:17 am
- Location: Amersfoort (NL)
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
He jongens.. niet allemaal afzeggen hoor.
Het moet een knalweekend worden.
Jammer dat Jos en Fjodor er niet bij zijn, maar je kunt nou eenmaa lniet overal zijn.
Volgende keer beter.
Groet Herman
Het moet een knalweekend worden.
Jammer dat Jos en Fjodor er niet bij zijn, maar je kunt nou eenmaa lniet overal zijn.
Volgende keer beter.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
De rit begint zijn definitieve vorm te krijgen.
De samenkomst is voorzien tussen 9h00 en 9h30 in de Bellinibar van het hotel.
Dan is er een eerste rit van 25 km tot op de markt van Oudenburg waar een (sanitaire)stop voorzien is in café "De sportwereld"
Dan gaat het door voor opnieuw 25 km naar de "schorrebakkehoeve" waar iets kan gegeten en gedronken worden. http://www.schoorbakkehoeve.be/
In de namiddag rijden we weer ongeveer 25 km met een pauze op de markt van Langemark-Poelkapelle.
En tenslotte nog eens 25 km naar het restaurant voor een uitgebreid diner met alles erop en eraan. Of voor degenen die naar huis willen die kunnen dan volgen tot op een 5-tal km van het eind waar ze dicht bij de autostrade zijn om dan richting Brugge of Kortrijk te nemen.
De samenkomst is voorzien tussen 9h00 en 9h30 in de Bellinibar van het hotel.
Dan is er een eerste rit van 25 km tot op de markt van Oudenburg waar een (sanitaire)stop voorzien is in café "De sportwereld"
Dan gaat het door voor opnieuw 25 km naar de "schorrebakkehoeve" waar iets kan gegeten en gedronken worden. http://www.schoorbakkehoeve.be/
In de namiddag rijden we weer ongeveer 25 km met een pauze op de markt van Langemark-Poelkapelle.
En tenslotte nog eens 25 km naar het restaurant voor een uitgebreid diner met alles erop en eraan. Of voor degenen die naar huis willen die kunnen dan volgen tot op een 5-tal km van het eind waar ze dicht bij de autostrade zijn om dan richting Brugge of Kortrijk te nemen.
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- matramurena
- Posts: 838
- Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
- Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Volgens mij zit het een beetje tegen met de afbouw, of heeft Laszlo te weinig tijd voor het project?matramurena wrote:Helaas zal ik me ook moeten afmelden. De auto is nog niet gereed op de 18e.![]()
Martijn
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- matramurena
- Posts: 838
- Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
- Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
- Contact:
Een combinatie van Herman.
Zo bleek de hele kabelboom van Alfa al dusdanig verteerd te zijn dat er aders bloot lagen, dat wil je natuurlijk niet hebben.... En meer van die fratsen, plus dat Laszlo het erg druk heeft zorgen ervoor dat hij de 25e pas gestart gaat worden....
Martijn
Zo bleek de hele kabelboom van Alfa al dusdanig verteerd te zijn dat er aders bloot lagen, dat wil je natuurlijk niet hebben.... En meer van die fratsen, plus dat Laszlo het erg druk heeft zorgen ervoor dat hij de 25e pas gestart gaat worden....
Martijn
Martijn
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
Hallo Matramannen
ik verwonder mij er een beetje over dat Laszlo het zo druk heeft ; vraag me af waarmee dan???
Ik zie weinig nieuwe Matra-liefhebbers op de diverse fora en ik hoor ook van heel weinig mensen dat ze daar de wagen in onderhoud hebben of bergen onderdelen kopen.
Hoeveel Murena's en Bagheera's zijn er nog in restauratie en worden deze allen met nieuwe delen opgebouwd???
Zomaar een paar vragen, want ik hoor alleen maar geklaag dat de 2e hands automarkt geheel in elkaar gestort is, ook voor Matra's dus. Zeker nu je voor de Matra's van na 1973 weer belasting moet gaan betalen in Nederland
hoor wel eens
groeten
ik verwonder mij er een beetje over dat Laszlo het zo druk heeft ; vraag me af waarmee dan???
Ik zie weinig nieuwe Matra-liefhebbers op de diverse fora en ik hoor ook van heel weinig mensen dat ze daar de wagen in onderhoud hebben of bergen onderdelen kopen.
Hoeveel Murena's en Bagheera's zijn er nog in restauratie en worden deze allen met nieuwe delen opgebouwd???
Zomaar een paar vragen, want ik hoor alleen maar geklaag dat de 2e hands automarkt geheel in elkaar gestort is, ook voor Matra's dus. Zeker nu je voor de Matra's van na 1973 weer belasting moet gaan betalen in Nederland
hoor wel eens
groeten
The Pete
- brinkie
- Posts: 348
- Joined: Tue Jun 15, 2010 12:35 pm
- Location: Houten NL
- Contact:
Carjoy heeft zijn clientèle in heel Europa zitten, voor onderhoud aan Murena's komen ze van heinde en verre, tot Noorwegen aan toe. Er is vrijwel niemand meer over die echt in Matra is gespecialiseerd, ik denk dat het na Carjoy en Simon wel ophoudt. Het is er echt altijd druk, en van László heb ik begrepen dat vooral Duitsers erg veel geld over hebben voor een in topstaat verkerende Murena, Bagheera of M530, je hebt het dan over auto's van rond de 16.000 euro. Ze kunnen niet met allemaal nieuwe delen worden opgebouwd, maar ze komen wel heel ver en volgens mij laat 'ie het een en ander in Hongarije of Kroatië namaken.pete speed wrote:Hallo Matramannen
ik verwonder mij er een beetje over dat Laszlo het zo druk heeft ; vraag me af waarmee dan???
Ik zie weinig nieuwe Matra-liefhebbers op de diverse fora en ik hoor ook van heel weinig mensen dat ze daar de wagen in onderhoud hebben of bergen onderdelen kopen.
Hoeveel Murena's en Bagheera's zijn er nog in restauratie en worden deze allen met nieuwe delen opgebouwd???
Zomaar een paar vragen, want ik hoor alleen maar geklaag dat de 2e hands automarkt geheel in elkaar gestort is, ook voor Matra's dus. Zeker nu je voor de Matra's van na 1973 weer belasting moet gaan betalen in Nederland
Met de echte liefhebbersmarkt in Nederland valt het wel mee, het is voornamelijk de markt voor shoarmadiesels die is ingestort. Al zal het wel iets teruglopen nu we weer 73 resp. 95 euro per kwartaal moeten gaan betalen voor een Bagheera I/Murena 1.6 resp. Bagheera II/Murena 2.2, of dat bedrag per jaar als je in de winter niet rijdt. Het voorstel moet nog door de Eerste Kamer, dus wie weet wordt het nog afgeschoten ook.
Dat je altijd dezelfde mensen op een forum ziet, ligt volgens mij meer aan het feit dat er maar weinig mensen zijn die hun belevenissen met de rest van de wereld willen delen, dan dat er weinig Matra-liefhebbers zijn.

Robert
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.
ex Matra Murena 2.2 uit 1981 in Rouge Mephisto.
Volvo 480 GT uit 1994 in Vase Green metallic.