Roadtrip to Dubrovnik 2026 – met de Matra naar de Adriatische kust!

afspaken voor bijeenkomsten...
Post Reply
Robi Rizvic

Roadtrip to Dubrovnik 2026 – met de Matra naar de Adriatische kust!

Post by Robi Rizvic »

Beste Matra liefhebbers,

Als Matra-liefhebber ben ik de drijvende kracht achter Roads4classicS www.roads4classics.com, waarmee ik roadtrips organiseer voor klassiekers en youngtimers in Kroatië en omstreken. Tijdens deze reizen begeleid ik de groepen zelf — en dat doe ik natuurlijk altijd in een Matra. Een prachtige manier om ons geliefd merk ok bij andere deelnemers onder de aandacht te brengen.

Het lijkt me dan ook geweldig als er tijdens een volgende reis nog meer Matra’s meerijden. Daarom wil ik hier graag onze Roadtrip to Dubrovnik 2026 onder de aandacht brengen.

Van 14 t/m 22 september 2026 organiseer ik een 9-daagse roadtrip door Kroatië, waarin we het ruige binnenland combineren met de indrukwekkende Dalmatische kust. Deze tour is speciaal samengesteld voor liefhebbers van mooie wegen, natuur en cultuur — met volop gelegenheid om echt te genieten van het rijden.

De tour start in het charmante binnenlandse plaatsje Ogulin. Van daaruit trekken we door het indrukwekkende Velebitgebergte richting de Adriatische kust. Dat levert precies de wegen op waar een Matra tot zijn recht komt: bochtige bergpassen, vloeiende stuurwegen en lange panoramische trajecten langs zee.

Tijdens de roadtrip bezoeken we onder andere Gospić, Pakoštane, Split, Makarska en het schilderachtige schiereiland Pelješac, voordat we uiteindelijk aankomen bij de parel van de Adriatische zee: Dubrovnik.

Onderweg rijden we langs prachtige landschappen en historische plaatsen — een ideale mix van rijden, ontdekken en genieten.

We verblijven in comfortabele hotels op basis van halfpension (ontbijt en diner), met uitzondering van Split en Makarska waar het verblijf op basis van logies en ontbijt is.

Tijdens de reis zijn er bovendien twee vrije dagen ingepland: een vrije dag in Makarska, met bijvoorbeeld de mogelijkheid voor een excursie naar het eiland Brač (bekend van het witte strand Zlatni Rat) of een bezoek aan de spectaculaire Biokovo Skywalk en een extra dag in Dubrovnik, zodat er alle tijd is om de historische binnenstad rustig te verkennen.

Deze reis draait om rijplezier (geen wedstrijdelement), mooie routes en gezelligheid met gelijkgestemde autoliefhebbers. De tour is open voor klassiekers en youngtimers, maar hoe mooi zou het zijn als we richting Dubrovnik rijden met een klein Matra-konvooi? :wink:

Het zou fantastisch zijn om met een paar extra Matra’s deze reis te beleven!

Dus: zijn er hier Murena-, Bagheera-, Rancho- of andere Matra-rijders die het leuk lijkt om met hun auto richting de Adriatische kust te rijden?

Ik hoor het graag! En wie weet vertrekken we straks met een paar mooie Matra’s richting Dubrovnik.

Wil je meer informatie, laat het gerust weten. Hieronder een link naar de flyers in Nederlands, Frans en Duits!

NL Flyer - https://roads4classics.com/wp-content/u ... caled.avif
DE Flyer - https://roads4classics.com/wp-content/u ... caled.avif
FR Flyer - https://roads4classics.com/wp-content/u ... caled.avif

Met vriendelijke groet,

Robi Rizvic
Robi Rizvic
www.matra-murena.nl
M530LX
Bagheera phase 1
Murena 1.6, 2.2, 2.2S, 3.0V6
Avantime 2.0T
matrafan

Re: Roadtrip to Dubrovnik 2026 – met de Matra naar de Adriatische kust!

Post by matrafan »

:evil: :evil: We zullen er niet bij kunnen zijn.

We zitten namelijk (als er tegen dan geen oorlog meer is) voor 3 weken in Bali. 8) 8)

Jammer leek me wel een zeer mooie ervaring om Kroatië te leren kennnen.
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
Post Reply