waterafvoer
-
waterafvoer
Hoe gebeurt de waterafvoer onderaan de achterruit?
-
-
Ik zie dat onder het stuk polyester dat onderaan de achterruit is vastgemaakt, een goot is gemaakt om het water boven de achterlichten af te voeren. Maar onderaan dit polyesterstuk is er geen gat voorzien om het water af te voeren. Dus nu vraag ik mij af langs waar wordt het water afgvoerd? Ik zou zowel bovenaaan als onderaan het polyesterstuk de naden willen dicht doen met silicone om een mooiere afwerking te hebben.
-
-
- Theo
Gaten zijn iets van 12 mm en zo'n 20 mm vanaf de lampunits gezien naar binnen.... op de GOK. Zal dadelijk wel eens kijken in de garage en misschien schiet ik gelijk een foto.
Groeten, Theo
Edit > hier is de foto
De onderste pijl wijst op de uitsparing welken voor de waterafvoer is (popnagel zit hier link van). Boven zie je de gaten zitten net naast de popnagel. Afvoer is niet echt super geregeld zo.. het polyester deel had wat dieper mogen zijn in het midden en een extra groot gat zou helpen.. nu kan het water terug lopen naar de lampunits en zo in de koffer komen zonder veel moeite..
Groeten, Theo
Edit > hier is de foto

De onderste pijl wijst op de uitsparing welken voor de waterafvoer is (popnagel zit hier link van). Boven zie je de gaten zitten net naast de popnagel. Afvoer is niet echt super geregeld zo.. het polyester deel had wat dieper mogen zijn in het midden en een extra groot gat zou helpen.. nu kan het water terug lopen naar de lampunits en zo in de koffer komen zonder veel moeite..
-
-
Dus de Murena heeft toch enkele tekortkomingen. Niets is perfect.
Ik zal aan de onderzijde de gaten boren. Aan de onderkant de naad tussen het polyester stuk en het metalen frame dicht doen met kit. Ook tussen het polyester stuk en de twee zijvleugels zal ik kit doen. Want daar gaat volgens mij het meeste water door. En tenlaatste zal ik twee kunststot kappen kopen om aan de binnenkant van de koffer waar de achterlichten zitten te kleven.
Ik zal aan de onderzijde de gaten boren. Aan de onderkant de naad tussen het polyester stuk en het metalen frame dicht doen met kit. Ook tussen het polyester stuk en de twee zijvleugels zal ik kit doen. Want daar gaat volgens mij het meeste water door. En tenlaatste zal ik twee kunststot kappen kopen om aan de binnenkant van de koffer waar de achterlichten zitten te kleven.
- Theo
Hij is leukALAIN VAN AKEN wrote:Theo zit al wat lager bij de waterafvoer maar ik denk dat Benny dit bedoelde..

Kijk ook hier eens.. (vertrouw ik niet zo op)
http://www.isionline.de/~mifaust/restau ... ion18.html
Een ding hieraan is wel goed.. men zou het water verder naar het midden moeten sturen van de bumper zodat het weg blijft van de lampunits !! Mogelijk kan ik nog een hoekprofiel in het achterdeel lassen om dat te doen

Groeten, Theo