Page 4 of 4

Re: Koppeling 2.2: Wat doe ik verkeerd?

Posted: Wed Nov 17, 2021 10:17 pm
by oetker
ik heb ee. 2.2 bak gereviseerd.
wat heb ik vervangen?
oliekering bij de koppelingskant.
Lager bij se koppelingskant. is SKF 620 weet niet meer .aar zat ooki mijn LG wasmachine
syncro 2e . andere synchros 1e 3e 4e 0.3mm afgehaald zodat weer maximaal meegaat. er past dan 1mm voelermaat tussen gandwiel en synchro. 5e waz Ok.
2e versnelling juiste tandwiel gepaatst zat er 1 in met de verkeerde schuining waardoor syncros van de 2e hooguit 8000 km meegingen. complete de drukroep met druklager. Moer van pook vervangen en nieuwe waterkering gemaakt van rubber. Als je het goed wil doen vervangoom de lagers bin xe 5e. Ik kon ze toen niet vinden maar vond ze dr matig uit zien. kopelings c ilinder beide vervangen.master en slave. Dif..olekeringen van SKF bidirectioneel. Kogels op de stang. asticpoom kog vervangen door stalen versie..
stangen stelsen gemodificeert.
Na al dit werk had kk ee. super schakelende bak. Hebanderen in de 2.2 laten rijden. en menstond. er versteld van dat het zo goed kan zijn

Re: Koppeling 2.2: Wat doe ik verkeerd?

Posted: Wed Nov 17, 2021 11:46 pm
by benny
Aan een versnellngsbak durf ik niet komen. Maar wat je hierboven schrijft, Herman, daar doe ik mijn petje voor af.

Re: Koppeling 2.2: Wat doe ik verkeerd?

Posted: Thu Nov 18, 2021 7:58 am
by GODFRIED
Een versnellingsbak demonteren, reviseren! Niet onderschatten, dat kan tegenvallen. :o

Re: Koppeling 2.2: Wat doe ik verkeerd?

Posted: Thu Nov 18, 2021 10:50 am
by oetker
ik ben atojd geneigd wat te proberen en uit te zoeken. Dat kost soms veel tijd em soms lukt dat niet. Het 2.2 carbuteur topic is er ook zo ene. dat heb ik na 2 jaar deze week succesvol af kunnen sluiten waarbij 1 lcarbu me iets tussen de 150 en 200 uur gekost heeft. Zal jet topic binnenkort afmaken.

Re: Koppeling 2.2: Wat doe ik verkeerd?

Posted: Thu Nov 18, 2021 8:16 pm
by matrafan
Ik heb destijds de versnellingsbak van de bagheera zo dikwijls open en dicht gehad dat ik dat nu nog blindelings zou kunnen :lol: :lol:

Is wel maar een 4-bak dus dit is een stuk eenvoudiger als die van de Murena.

Ik heb nu wel een vlot schakelende bak eronder met een ingekorte versnellingspook.

Zelfs dit heeft geen invloed op het perfect schakelen.

Alleen deze van men zwarte bagheera moet ik bij gelegenheid nog eens demonteren.

Bij te snel terug schakelen naar 2-de vernelling durft die al eens geluid te geven. :evil: :evil:

Dat is voor deze winter misschien???

Re: Koppeling 2.2: Wat doe ik verkeerd?

Posted: Fri Nov 19, 2021 12:51 am
by benny
Ooit met een Bagheera gereden waarvan de 2de versnelling kraakte. Geloof het of niet, maar het was de achterste vertikale as van de bediening de versnellingen die zeer stroef werkte. Na het opnieuw smeren schakelde de bak weer zoals het hoorde en geen gekraak meer.

Re: Koppeling 2.2: Wat doe ik verkeerd?

Posted: Fri Nov 19, 2021 5:18 pm
by matrafan
benny wrote: Fri Nov 19, 2021 12:51 am Ooit met een Bagheera gereden waarvan de 2de versnelling kraakte. Geloof het of niet, maar het was de achterste vertikale as van de bediening de versnellingen die zeer stroef werkte. Na het opnieuw smeren schakelde de bak weer zoals het hoorde en geen gekraak meer.
Misschien eens eerst nazien.

Maar is destijds allemaal nagelopen, staat ondertussen toch alweer een aantal jaren stil dus het zou wel kunnen.

We zien wel. Bedankt voor de tip, bespaart misschien toch wel wat werk.