http://www.matraclub.org.uk/pdf/Brakes.pdf
In dit document valt mij echter op dat op pagina 13 wordt gesproken over de metalen knop die meestal aan een zijde van iedere remblok zit.
Deze zou bij alle/vrijwel alle leveranciers aan de verkeerde kant gemonteerd zijn.
Volgens de schrijver van dit document is het een slijtindicator van een zacht metaal en behoort deze te zitten aan de binnenzijde (schijfkant).
Deze zou in contact met de remschijf een geluid maken en de schijf niet beschadigen (wegens het zachtere metaal).
Ik heb gemeten en de dikte lijkt net iets hoger te zijn dan de minimale toelaatbare dikte van de blokken. Het lijkt dus een geloofwaardig verhaal. Ik twijfel echter wel. Monteren aan de anders zijde gaat overigens wel prima. Ze zijn er relatief makkelijk uit te tikken en weer terug te plaatsen aan de anders zijde.
Wat weten jullie hierover? Klopt dit? Zo niet, wat is het doel van deze knop die ook op onderstaande foto te zien is:

Ik ben erg benieuwd aangezien ik nu rondom de remmen aan het reviseren ben en mijn TRW GDB172 en GDB149 remblokken deze knoppen ook hebben aan de buitenzijde.