Dit topic heb ik aangemaakt in navolging van http://matraforum.messageboard.nl/forum ... =26&t=1736 waarbij ik de inbouw van de 1.8 zetec motor had beschreven. Inmiddels een paar jaar verder en een motorblok verder.
Op een gegeven moment was ik het oude gebruikte motorblok zat aangezien ik problemen bleef houden met slecht stationair en schokken tijdens constante snelheden. hierom heb ik het over een andere boeg gegooid. Namelijk een nieuwe 2.0 zetec motor uit een ford focus ipv de oude 1.8 zetec uit een fiesta.
Deze Ford Focus motor (op de krat) heb ik eind vorig jaar aangeschaft en in de laatste 3 maanden ingebouwd.
Afgelopen zaterdag heb ik voor het eerst gereden. Rijd erg goed, hoewel ik nog kalm aan moet doen met het nieuwe blok. Tevens veel meer koppel onderin toeren heb ik het idee van (zou ook logisch moeten zijn aangezien het nu een 2.0 betreft).
Video´ś zullen op termijn volgen, echter bij deze al vast een paar fotos van de inbouw:
Overigens tevens van de gelegenheid gebruik gemaakt om RVS buizen en rode (B12) koelvloeistof in het systeem te vullen.
Dit tesamen met de cunifer remleidingen met dot 5.1 remvloeistof welke ik een paar jaar geleden heb geplaatst maakt de auto toch weer een stukje toekomst klaar.