murena te koop in het MECC

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
User avatar
pete speed
Posts: 562
Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
Location: Beesel, Pays Bas

murena te koop in het MECC

Post by pete speed »

Gisteren leuk gesprek gehad met Robi Rizvic op de InterClassic-beurs in Maastricht. Hij stond er met een groene Murena 2.2, die hij daar te koop aanbood.
Laatste jaren zelden zo een mooie Murena gezien , zowel van buiten als van binnen.
Er hing een stevig prijskaartje aan, maar ik denk dat de auto elke euri waard is.
Er is de laatste tijd een verschuiving aan interesse in auto's waarneembaar, waarbij er steeds meer aandacht voor sportieve wagens uit de 70'er en 80' er jaren is. Onze Murena's passen naadloos in dit beeld, maar zijn door het grote ( kopers-) publiek nog niet ontdekt.
Daarom is het goed, om voor mooie en goede Murena' stevige bedragen te vragen.
Ben benieuwd wat jullie hiervan vinden én of Robi dit prachtexemplaar verkocht heeft.
hoor graag,
The Pete
User avatar
matramurena
Posts: 838
Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
Contact:

Re: murena te koop in het MECC

Post by matramurena »

De groene 2.2 die Robi mee had staat volgens mij al een jaar of 4 te koop bij Carjoy voor 18.000 euro. Dat is serieus geld en vooralsnog is een Murena dat nog niet waard ben ik bang, of het moet een compleet originele S zijn met weinig km's op de teller.

Ik denk dat je vrijwel elke Murena in oost-europa voor 10k op kan laten knappen tot in concours-staat mocht je het geld uit willen geven. Ik had bijna een VW T4 gekocht welke dat lot ondergaan had en na zo'n behandeling is het echt een auto zo goed als nieuw. HEt probleem is dat Murena's veel te goed zijn. Ze kunnen echt wel roesten en weg-rotten maar over het algemeen zijn ze vrij makkelijk op te knappen en hebben ze verdacht weinig last van hun leeftijd.
Martijn

1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
User avatar
oetker
Posts: 7977
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: murena te koop in het MECC

Post by oetker »

Zo slecht als ze nieuw waren....zo goed zijn ze als oldtimer.
Als je er niet dagelijks mee rijdt dan houden ze het vast nog wel lang vol.
bij dagelijks gebruik is er ook vaak wel wat aan te doen.

Ik zie bij de jeugd toch weinig interesse in uberhaupt welke oldtimer dan ook.
Een oldtimer betekend werk en daar zijn ze niet op gebouwd.
Als je het niet met de mobiel op kunt lossen dan hoeft het niet.

Ik heb net mijn Honda Spacy 250 te koop gezet.
Veel interesse maar het top bod was toch wel €75.-
Die ga ik dan ook maar ritueel verbranden net als de Civic.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf
murena81
Posts: 226
Joined: Sat Jan 21, 2012 10:25 am

Re: murena te koop in het MECC

Post by murena81 »

Als je het niet met de mobiel op kunt lossen dan hoeft het niet.

^^^^^^
Dit dus inderdaad!
User avatar
elix
Posts: 871
Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
Location: Someren - NL

Re: murena te koop in het MECC

Post by elix »

Ik zie bij de jeugd toch weinig interesse in uberhaupt welke oldtimer dan ook.
Hoe zou dat komen Herman ?
Oldtimers is emotie. in onze jonge jaren leken de auto's wat minder op elkaar, en hadden ze ieder zo hun eigen bedachte techniek.
Als je van moderne auto's de emblemen verwijderd wordt het ineens erg lastig om het merk te benoemen. Dus hoezo emotie ?
Vroeger had je op TV nog programma's zoals "wereld op wielen" met Fred van der Vlugt,waar nog normale auto's getest werden zoals bijv. de Renault 12 en de Opel Kadett etc.
Dat waren nog auto's voor Jan de Werkman. Die daar dan ook lang voor moest sparen en met een brok in de keel naar de dealer ging als z'n voiture eindelijk klaar stond voor aflevering.
De enigste autotesten tegenwoordig op TV zijn programma's zoals TopGear etc. Daar gaat het over auto's waar een gemiddelde arbeidersbuurt samen een jaar voor moet werken. En heb je de uitzending gemist,....dan kijk je 'm later maar op je mobieltje :wink:

groetjes Henk
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Urbain
Posts: 904
Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
Location: Mortsel

Re: murena te koop in het MECC

Post by Urbain »

Ik denk dat iedere generatie wel zijn eigen wagen heeft waar ze iets voor voelen. Mijn zoon (BMW freak) voelt niets voor een Matra's omdat die voor zijn tijd waren, maar een BMW Z3 zou hij wel zien zitten. Op het autosalon heeft hij, als klein manneke, zo eens meer dan een half uur in de rij aangeschoven om er eens mogen in te zitten. Hij hoopt nog altijd tegen zijn 40ste er eentje op de kop te kunnen tikken.
Het autovirus bestaat dus nog wel, alleen is het voor iedereen anders....
groetjes,


Urbain

Murena 1.6 1983
murena81
Posts: 226
Joined: Sat Jan 21, 2012 10:25 am

Re: murena te koop in het MECC

Post by murena81 »

Ja, in mijn jeugd was er de Heilige Koe, en van de TROS hadden we "het wrak van de weg"
Dat was altijd smullen!

https://www.youtube.com/watch?v=k_HpxDLNop4
Post Reply