Korriglige structuur bumper Murena

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
benny
Posts: 3821
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Korriglige structuur bumper Murena

Post by benny »

Is er iemand die weet hoe ik de korrelige structuur van de bumpers van een Murena kan herdoen? Er is een stuk aan de voorbumper dat moet herdaan worden evenals de achterspoiler en ik heb nog een nieuwe achterbumper die ook nog moet bedekt worden met die korrelige structuur.
benny
Posts: 3821
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Re: Korriglige structuur bumper Murena

Post by benny »

De spuiter kan de korrelige structuur namaken maar is de korrelige structuur van de achterspoiler gelijk aan die van de bumpers?
User avatar
talbotmatra
Posts: 308
Joined: Sun Aug 19, 2012 1:30 pm

Re: Korriglige structuur bumper Murena

Post by talbotmatra »

Ja die zijn gelijk.
Murena 1.4 - 1980
Murena 2.2 JRD - 1982
benny
Posts: 3821
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Re: Korriglige structuur bumper Murena

Post by benny »

Bedankt. Dacht dat die iets fijner was dan de bumpers. Is eigenlijk helemaal niet bevorderend voor de luchtweerstand, maar Matra zal wel een reden gehad hebben om de spoiler zo ruw te maken
Urbain
Posts: 904
Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
Location: Mortsel

Re: Korriglige structuur bumper Murena

Post by Urbain »

Benny,

Mijn Murena had origineel ook van die gekorrelde bumpers, maar ik heb ze glad geschuurd en opnieuw gelakt. Ik vond die korrelige structuur niet zo goed omdat het snel verkleurt door vuil en uitlaatgassen. Ook steenslagschade is moeilijk te herstellen want er springen gemakkelijk stukjes af.
Waxen is ook arbeidsintensief zo laag bij de grond.
Maar ja, echt origineel voor dat bouwjaar is het dus niet meer.
groetjes,


Urbain

Murena 1.6 1983
User avatar
JV
Posts: 510
Joined: Sun Mar 16, 2008 5:41 pm
Location: Hilversum (NL)

Re: Korriglige structuur bumper Murena

Post by JV »

@benny
"Bedankt. Dacht dat die iets fijner was dan de bumpers. Is eigenlijk helemaal niet bevorderend voor de luchtweerstand, maar Matra zal wel een reden gehad hebben om de spoiler zo ruw te maken."

Geen idee wat het effect is van de korrelige structuur op de luchtweerstand, maar dat hoeft zeker niet negatief te zijn.
Glad is niet altijd beter. Denk - onder meer - maar aan de structuur van een golfballetje: dat is niet per ongeluk zo gemaakt.
En denk aan de oppervlaktestructuur van bepaalde zwem- en schaatspakken.
Jan Verdam
Matra Murena 2.2S 1983
Post Reply