Nieuw

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
buizesmurf
Posts: 2
Joined: Sat Jul 30, 2016 10:17 am

Nieuw

Post by buizesmurf »

Ben nieuw hier.Zou graag een murena kopen.Ben wel iemand met weig tot geen technische know how,zelfs 2 linkerhanden.
De Murena beetje een jongens droom.Ooit een Talbot Horizon nieuw gekocht bij toenertijd een simca dealer in Deurne bij Diest,Belgie.Daar stond toen een murena in de showroom,dat beeld is me steeds bijgebleven.Hoewel zelf al 30 jaar ouder ondertussen,zou ik graag nog deze droom verwezelijken.
Liefst een 2.2......ondertussen verder dit forum uitspitten....carjoy is ondertussen ook bij mijn favorieten gevoegd..
benny
Posts: 3821
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Re: Nieuw

Post by benny »

Welkom op het forum. Succes met je zoektocht naar een 2.2
Urbain
Posts: 904
Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
Location: Mortsel

Re: Nieuw

Post by Urbain »

Hallo buizesmurf,
Welkom op het forum. Een Murena is inderdaad een wagen die je niet zomaar vergeet eens dat die in je gedachten zit. Maar denk eraan, ondertussen zijn niet enkel jij maar ook die Murena's meer dan 30 jaar ouder geworden. Dat wil zeggen dat er aan die wagens heel wat onderhoudswerk te doen is. Als je zegt dat jezelf weinig technische kennis hebt wordt dat niet zo gemakkelijk, tenzij je snel kan bijleren.
Ik denk dat in dit geval je beter je tijd neemt om een goede gerestaureerde Murena te vinden, de beste die je kan (of wil) betalen, zodat je toch minstens in het begin weinig problemen moet verwachten. Als je een minder exemplaar koopt zouden de garagerekeningen wel eens hoog kunnen oplopen. Daarbij kan je niet in eender welke garage terecht, jonge garagisten kunnen wel een injectie afstellen, maar geen carburatoren...
Naast Carjoy in Nederland kun je in België ook terecht bij Verhulst in Beveren, zij hebben ook nog veel ruilonderdelen.
Indien je een wagen echt wil kopen, wordt dan lid van MatraMania en probeer iemand van de club mee te nemen die de zwakke punten van deze wagens kent.
In elk geval, veel succes bij het vinden van een gepaste Murena.
groetjes,


Urbain

Murena 1.6 1983
buizesmurf
Posts: 2
Joined: Sat Jul 30, 2016 10:17 am

Re: Nieuw

Post by buizesmurf »

Alvast bedankt voor de reacties.Heb ondertussen het internet afgeschuimd en er is inderdaad redelijk veel over te vinden.Carjoy was een van de eerste waar ik op uit kwam.Heeft er ook een paar te koop.
Ook bij koutcars stond een intressante,een 2.2S,wel al een 278000 km.Staat al wel meer dan een jaar te koop.
Verbaasd me eigenlijk gezien de redelijke lage productieaantallen,korte leverbaarheid dat er nog zoveel ervan bewaard zijn gebleven.Vele zijn ook getuned.Al dan niet naar ieders smaak.Heb in het verleden geluk gehad met mooie,sportieve auto,s te mogen rondrijden,nog voor de tijd van de BIV en flitspalen.
Eerlijk gezegd het nog nooit in een Murena gezeten,laat staan (mee)gereden.
Ik zoek niet het perfecte exemplaar,maar wel eentje dat je kan gebruiken,in een mooie staat.Moet ook niet perse volledig orgineel zijn,al is dat tegenwoordig wel een "must" met classic cars.
Mijn budget is maximaal 10K.
Wat me wel opvalt dat deze wagens zelfs niet als optie airco hebben.Gezien de vorm wel wenselijk.Open dak is dan wel meer dan welkom.
benny
Posts: 3821
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Re: Nieuw

Post by benny »

Airco was toen nog een grote luxe, en gewicht speelde toen ook al een grote rol bij de ontwikkeling van de Murena.
Post Reply