help wanted

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
joost
Posts: 168
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:40 pm

help wanted

Post by joost »

Bij deze ben ik op zoek naar wat hulp en bijstand :)

Even kort uitgelegd....de garage waar men matra is gestald heeft water binnengekregen tijdens het noodweer van afgelopen week.
Je jan op de foto zien hoe hoog het heeft gestaan.
Het water heeft helaas in de matra zelf gestaan en zit nu met een stinkend nat interieur.
De batterij stond net niet in het water en ik vermoed dat er ook geen schade is opgetreden aan de motor, buiten een ondergelopen uitlaat.
Nu stond de matra al een tijdje stil en waren de werken om hem door de keuring te krijgen even on hold wegens mijn zelfstandige beroepsactiviteit en renovatie.
Tijd te kort dus.

Nu kreeg ik de matra vandaag maar niet aan de praat.
Krijgt een goeie kickstart maar wil gelijk niet aanslaan.
Vermoedelijk komt er geen benzine naar de motor.
Andere tips en dergelijke zijn welkom....het autosleutelen ligt al een lange tijd stil :)

Zelf woon ik te Geraardsbergen, Belgie.
Ik vind maar niet de tijd om me op de nodige werken te gooien om hem rijdensklaar te krijgen.

Nu vroeg ik me af of er interesse zou zijn van bepaalde mensen om dit voor mij te willen doen, uiteraard tegen vergoeding.

Ik hoor graag de reacties.
Attachments
IMG_4023.JPG
IMG_4023.JPG (134.6 KiB) Viewed 5357 times
benny
Posts: 3821
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Re: help wanted

Post by benny »

Aangzien hij in een vochtige omgeving stond, kan je misschien eerst eens de delcokap aan de binnenkant bekijken. Misschien is hij nat. Mocht je nog altijd problemen hebben, geef een seintje. Kunnnen we misschien nog eens afkomen. En hoe is het gesteld met de ID/DS?
joost
Posts: 168
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:40 pm

Re: help wanted

Post by joost »

Heeeeeey dag Benny :)

laaaaanng geleden....morgen alles eens checken en trachten droger te maken...
De citroen staat helaas een stuk lager tegen de grond....heeft wat meer waterschade opgelopen.

De matra zou eens een grondige nakijkbeurt kunnen gebruiken.
Groot onderhoud, afstellen en nakijken van de lichten (iets waar ik niet aan uitraak ),...iemand met de nodige matra ervaring wat mee laten toeren die herkent hoe het gesteld is met de wagen.
Attachments
IMG_4022.JPG
IMG_4022.JPG (100.72 KiB) Viewed 5347 times
benny
Posts: 3821
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Re: help wanted

Post by benny »

Groot onderhoud zie ik nog niet direct nodig. Maar olie verversen, oliefilter vervangen, bougies vervangen en eens verse benzine inkappen, want benzine wordt ook slecht. Maar het is altijd beter om de motor geregeld te laten draaien en er eens mee rond te rijden om alles eens te laten werken. Dan heb je minder kans op vaste remmen, slechte lagers, vastzittende waterpomp, banden met platte vlakken enz....
Geef een seintje als we eens moeten afkomen. Geluk met je Citroën, het zou zonde zijn mocht hij zwaar beschadigd zijn door het water.
joost
Posts: 168
Joined: Wed Apr 23, 2008 7:40 pm

Re: help wanted

Post by joost »

Vandaag de knoop doorgehakt om de murena van de hand te doen... tijd ontbreekt mij om mij er voldoende mee bezig te houden.
En stil staan is achteruitgaan.....
Ik ga hem asap opkuisen en proper maken :)
Post Reply