Welke polyester hars

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Post Reply
uberprutser
Posts: 206
Joined: Wed Aug 03, 2011 1:05 am

Welke polyester hars

Post by uberprutser »

Welke polyester hars is het beste voor het repareren van Murena plaatwerk? Wat gebruiken jullie?
Zelf doe ik al jaren met een 1kg blik van Motip maar dat blik raakt snel leeg nu ik een verpulverde voorbumper aan het repareren ben.
Ik moet dus wat meer hars gaan kopen nu vraag ik me af wat het beste is wat betreft stevigheid, duurzaamheid, verwerkbaarheid en prijs.
Of maakt het allemaal niets uit?
murena81
Posts: 226
Joined: Sat Jan 21, 2012 10:25 am

Re: Welke polyester hars

Post by murena81 »

Zelf werk ik al jaren met de spullen van Poly-service uit Nieuwerkerk a/d Ijssel, http://www.polyservice.nl/
Daar hebben ze alles wat je maar kan bedenken aan harsen en matten, ook epoxy en kevlar of koolstof vezel, en dan meteen de goede kwaliteit.

Wat ikzelf erg fijn vind is om Aerosil toe te voegen, daarmee kun je de dunne hars dikker maken zodat het niet van vertikale vlakken naar beneden loopt.
Als je daar dan nog "chopped-strands" aan toevoegd (glasvezels van ongeveer 5mm lang) dan kun je daar een perfect vulmiddel van maken voor in scherpe hoeken of gaatjes.
Daarna met glasweefsel eroverheen en lekker uitrollen met een ontluchtingsroller waardoor je het reparatie stuk meteen veel sterker en gladder maakt.

Op de carrosserie van mijn Peerless heb ik vreselijk veel moeten repareren en ook delen opnieuw moeten maken, dan word je er vanzelf handig in :D
Post Reply