Page 1 of 1
Opnieuw beschikbaar voor de Murena 2.2 / S
Posted: Fri Dec 27, 2013 5:08 pm
by ALAIN VAN AKEN
Ik kreeg een schrijven van de firma Politecnic dat de inox 4 in 1 uitlaatcollector terug beschikbaar is.
Meer info
http://www.matramania.be/login/nieuws.php
Re: Opnieuw beschikbaar voor de Murena 2.2 / S
Posted: Fri Dec 27, 2013 9:30 pm
by oetker
Leuk initiatief, maar niet echt een koopje te noemen.
Posted: Fri Dec 27, 2013 9:39 pm
by ALAIN VAN AKEN
Misschien uit zilver ipv inox

Posted: Fri Dec 27, 2013 9:50 pm
by oetker
Ik denk dat ik dit wel goedkoper te realiseren valt.
Zeker in een tijd van een recessie waar een oostblokker bereid is voor 5 Euro/uur te werken.
Geen zilver maar goudprijs volgens mij.
Misschien uitbesteden naar China?
Dan is het voor 100 Euro klaar en weet je in ieder geval zeker dat het niet past.
Maar ja wat verwacht je van kinderen van 8 jaar?
Herman
Posted: Sun Dec 29, 2013 2:43 am
by jo
Weet je ook niet welke kwaliteit inox.
De sterkste bouten die we standaard konden kopen in China verleden jaar waren 4.4, die kon je met gewone sleutels over trekken zonder veel moeite.
Waarom denk je dat ik mijn China scooter zo snel weer heb weggedaan?
Ik kreeg er bang op, echt niets om daar 80-90 mee te rijden.
Maar net over de grens in Duitsland met hun banenplan zitten ze ook aan een minimum te werken, misschien dat er iemand op een Duits Matra forum zit (als het bestaat), daar eens vragen.....
Posted: Sun Dec 29, 2013 6:24 am
by oetker
jo wrote:Weet je ook niet welke kwaliteit inox.
De sterkste bouten die we standaard konden kopen in China verleden jaar waren 4.4, die kon je met gewone sleutels over trekken zonder veel moeite.
Waarom denk je dat ik mijn China scooter zo snel weer heb weggedaan?
Ik kreeg er bang op, echt niets om daar 80-90 mee te rijden.
Die China scooters zijn oude Honda immitaties met 4 takt motoren maar 10 kwaliteiten minder.
Als ze de regen maar ruiken roesten ze al.
In Turkije zie je ze bij bosjes rijden.
Als de sterkte max 4.4 van staal de hoogste norm is dan zou ik zeker geen Chinese auto willen hebben.
De Suzuki Alto die in India gemaakt is sta ik eigenlijk nog steeds verbaasd van.
Wij doen er niet veel aan qua onderhoud maar het ziet er allemaal nog roestvrij uit terwijl de Ford Ka die we hadden al na 3 jaar serieus aan het roesten was.
Voor mij hoeven ze dat spruitstuk niet speciaal van rvs te maken.
Gewoon goed ijzer doet het ook wel.
Duitse Matra forum bestaat.
http://www.matraforum.de/forum/
Herman
Posted: Sun Dec 29, 2013 9:13 pm
by Urbain
Er worden blijkbaar meer onderdelen gerefabriceerd zoals de console voor de versnellingspook. Ditmaal nagemaakt in glasvezel, dus hopelijk sterker dan het origineel. De prijs is er helaas ook naar.
http://www.ebay.fr/itm/CONSOLE-DE-LEVIE ... 5402673fab