Page 1 of 1

Roest!

Posted: Sat Jul 27, 2013 5:51 pm
by brinkie
Onder de benzinetank, tegen het chassis aan, zit een metalen plaatje. De functie daarvan lijkt alleen het verzamelen van troep, en het veroorzaken van roest. László heeft het plaatje verwijderd toen 'ie mijn auto onderhanden aan het nemen was voor de koelbuizen en remleidingen. Lijkt me een plek die op meer auto's nagekeken moet worden...

Posted: Sat Jul 27, 2013 6:03 pm
by brinkie
Overigens, op deze plaatsen gaat 'ie hopelijk nooit meer roesten...

Posted: Sat Jul 27, 2013 6:06 pm
by hendrik
Dat is mooi gemaakt brinkie dat roest niet meer hé.






grt harry de matra.

Posted: Sun Jul 28, 2013 8:04 am
by oetker
Er zeker wel plaatsen waar onze Murenas gaan roesten.
Bij mij is dat plaatje er ook al uit.
Geen roest daar bij mij.

Achter de achter schokbrekers is ook zo'n plek.
Dat vraagt gewoon om behandeling en nieuwe protectie.

De koelbuizen verslijt je niet meer, maar loopt de remleiding nu midden onder de auto?
Waar is de remkrachtregelaar dan gebleven die normaal voor het rechter achterwiel zit?

Groet Herman

Posted: Sun Jul 28, 2013 9:51 am
by brinkie
oetker wrote:De koelbuizen verslijt je niet meer, maar loopt de remleiding nu midden onder de auto?
Waar is de remkrachtregelaar dan gebleven die normaal voor het rechter achterwiel zit?
Je ziet maar 1 remleiding op die foto, op deze zie je er nog eentje lopen.

Posted: Sun Jul 28, 2013 9:53 am
by brinkie
En dit is de remdrukbegrenzer voor de achterwielen toch?

Posted: Sun Jul 28, 2013 10:22 am
by oetker
De leiding naar achter loopt bij mij naast de rechter zijbalk.
Zit wat meer beschut.
Dat was bij beide Murena's zo maar dit kan ook wel.
Maakt verder niet uit.

mvgr Herman

Posted: Sun Jul 28, 2013 10:43 am
by brinkie
oetker wrote:De leiding naar achter loopt bij mij naast de rechter zijbalk.
Zit wat meer beschut.
Dat was bij beide Murena's zo maar dit kan ook wel.
Maakt verder niet uit.
Tsja echt supernetjes zit het niet, maar da's beter dan de originele bijna lekke remleidingen.

Aandachtspuntjes volgens László:
- slangenklemmen en eventueel koelslangen
- brandstofslangen (maar als daar binnenkort een elektrische pomp in komt gaat dat wel gebeuren)
- er zit iets raars in de stuurinrichting, als je het wiel heen en weer draait voel je wat weerstand, alsof de tanden niet helemaal lekker meer zijn

en hij wil maar wat graag mijn reserve-motorblok onder handen nemen om die erin te zetten, maar ik heb helaas geen geldboompje, zeker niet nadat de belastingdienst is langsgeweest. Dit geintje was eigenlijk al niet voorzien. :roll:

Leuk ook die km.stand op het APK-formulier, in 2 jaar tijd nog geen 4000 km gereden.

Posted: Sun Jul 28, 2013 11:56 am
by Muddy Bandit
brinkie wrote: - er zit iets raars in de stuurinrichting, als je het wiel heen en weer draait voel je wat weerstand, alsof de tanden niet helemaal lekker meer zijn

Kan ook nog een fuseekogel zijn die vol roest zit i.p.v. vol vet.
Hier heb ik ook lang naar gezocht bij de Grand Raid, pas na het gehele stuurhuis en stuurkolom gedemonteerd en opnieuw nagekeken te hebben kwam ik uiteindelijk bij die kogels terecht :oops: ...

Posted: Sat Aug 03, 2013 8:12 pm
by henk wouterse
vaak is het de kruiskoppeling die het zware punt geeft goed schoonmaken en smeren is vaak de oplossing

Posted: Sun Aug 04, 2013 11:07 am
by pete speed
Voor 5 euro meer had ik er ook rvs slangklemmen opgezet; dat had op het totaal bedrag weinig meer uitgemaakt, denk ik. RVS gaat ook na 10 jaar nog gewoon los; of denkt iemand daar anders over?
Ik had de beide schroeven ook aan de zijkant van de buis/slang gezet ipv eronder; als je nu iets raakt, trek je de slangklem kapot , en dat merk je meestal pas als het te laat is. Let er altijd op dat niets onder de wagen uitsteekt waardoor dit ergens achter kan blijven hangen.