Page 1 of 1

koelvloeistof reservoir roest stuk

Posted: Wed May 01, 2013 9:44 pm
by uberprutser
Door de roestende ijzeren versteviging buisjes wordt het reservoir potje stuk gedrukt.
Wie heeft een goed idee hoe ik dit probleem kan tackelen.

Image

Posted: Wed May 01, 2013 10:04 pm
by jo
Afzagen, gat iets opboren, slangpilaar erdoor, moer aan binnenzijde.
Je hebt die in PVC, messing, inox, etc..

Posted: Wed May 01, 2013 10:36 pm
by oetker
Staat een story over in het ledengedeelte voor de 2.2

http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=2191

Als je daar niet kan komen hier het DK forum.

http://www.matrasport.dk/forum/index.ph ... 95.45.html

Vaatje hier voor peanuts.
Komt binnenkort ook op mijn 1.6.

http://www.ebay.co.uk/itm/330905481312? ... 1439.l2649

Fimpje....
http://www.youtube.com/watch?v=x8Mdx3TpEFU

Groet Herman

Posted: Tue May 07, 2013 6:41 pm
by uberprutser
Ik zocht eigenlijk naar oplossingen die de originaliteit zo veel mogelijk behouden.
Roest verwijderen en vervangen door rvs zonder dat het reservoir komt te overlijden.

Posted: Tue May 07, 2013 8:59 pm
by oetker
Deze reservoirs zijn niet meer te krijgen en ze barsten uiteindelijk allemaal.
Plakken van barsten en scheuren houd niet vanwege het gebruikte materiaal poly? en de rek die daar in moet zitten door de druk.
Originaliteit....Als er een Alfa motor in gaat zal dat vaatje het niet doen denk ik :wink:

Posted: Thu May 16, 2013 1:48 pm
by uberprutser
De originaliteit van mijn project auto maakt mij weinig uit.
Maar mijn andere auto wil ik graag, waar mogelijk, zo origineel mogelijk houden.
Dus, nu het vaatje nog heel is, heb ik de ijzeren buisjes maar verwijdert.
Als ik ooit een geschikt stukje rvs buis tegenkom zet ik dat er wel in.
Maar ik denk dat het vaatje zonder de buisjes ook sterk genoeg is.

Image