Page 1 of 1
Hoofdremcylinder
Posted: Mon Apr 08, 2013 3:48 pm
by brinkie
In mijn zoektocht naar reserve-onderdelen kwam ik dit tegen:
R1241 - Talbot 2.1 Hoofdremcilinder
http://www.remshop.nl/default.asp?actio ... rtNr=R1241
ATE/Bendix, 20,6mm diameter, dat lijkt me de goede toch?
Posted: Mon Apr 08, 2013 10:50 pm
by brinkie
In Tsjechië is 'ie voor 1800 kronen (70 euro) te koop (de CIFAM CF 202-084 equivalent, volgens mij zat dit ook in de Horizon)
http://ecat.elit.cz/ArticleDetails.aspx ... leTypeID=1
Posted: Tue Apr 09, 2013 1:43 am
by oetker
Deze staat in delijst als vergelijk PMF337
Die heb ik in mijn 2.2 zitten.
Is inderdaad Horizon
Goed zoeken help[t soms wel.
Momenteel weinig fut hiervoor.
Lig met een longontsteking op bed

Ik had hem voor € 38.-
Als de binnenzijde niet verroest is dan zijn er ook revisiekitjes voor.
Groet Herman
Posted: Tue Apr 09, 2013 9:47 am
by brinkie
oetker wrote:Momenteel weinig fut hiervoor.
Lig met een longontsteking op bed
Beterschap...
Posted: Tue Apr 09, 2013 9:52 am
by hendrik
Ja herman, veel beterschap hé.
grt harry de matra.
Posted: Tue Apr 09, 2013 1:39 pm
by pete speed
Jongens ,
die van de Horizon past niet op de Murena ; hij heeft een te dikke borst en de hoek van de ophanging aan de rembekrachtiger is verkeerd. heb hier een nieuwe liggen , want die denkfout heb ik ook ooit eens gemaakt.
Posted: Tue Apr 09, 2013 1:40 pm
by pete speed
Jxxx
Posted: Tue Apr 09, 2013 3:53 pm
by oetker
Er zijn veel misvattingen over onderdelen van de Murena, maar dat met de Horizon hoofdremcilindr heb ik uitgezocht en zit al 4 jaar gemonteerd in de 2.2
Auto materialen leveranciers zijn geneigd maar wat te sturen door foute info in de docu's.
Dit is een Horizon hoofdremcilinder, let op het Talbot nummer 17473700
Het Talbot nummer ingevoerd in Tec-doc (de grootste onderdelen bijbel)
Dan zie je dat in deze auto's dezelfde hoofdremcilinder zitten.
Gemonteerd in de 2.2 en goed werkend.
Het blijft echter oppassen met aankopen.
Er is veel foutieve info.
Groet Herman
Posted: Tue Apr 09, 2013 6:43 pm
by Muddy Bandit
Het blijft een zooitje met die remmen in de Matra/Simca/Talbot.
Maar op de Horizon zijn verschillende remcilinders geleverd. (net zoals op de Rancho trouwens)
Mijn Horizon 1.1LS uit 1981 heeft ook dezelfde als de Murena, enkel het reservoir is anders maar wel probleemloos te plaatsen.
Posted: Wed Apr 10, 2013 11:57 pm
by pete speed
Als niets meer gaat , dan is er altijd nog een bedrijf dat je écht kan helpen :
C&C Parts Baarlo (LB)
Dé beste in Europa
en Néé ik heb er geen aandelen van
greetz
Posted: Thu Apr 11, 2013 11:06 am
by oetker
Vaak stoot ik mijn neus bij de leveranciers, en die doen heus wel hun best.
De info van onze auto's is gewoon niet correct en barst van de fouten.
Nou hebben die Fransen er ook wel alles aan gedaan om er en zooitje van te maken, en dealers stonden nou ook niet echt met hun info klaar.
Niet onlogisch.
Zelf ben ik al jaren bezig op sommige punten meer licht in het duister te brengen en ik krijg er echt wel grijze haren van (NB: kan ook de leeftijd zijn).
Enkele uren per dag ben ik er wel zoet mee geweest de afgelopen jaren.
Naarmate ik sleutel kom ik er wel een beetje achter hoe de vork in de steel zit, maar verassingen blijven.
Ik bestel niet vaak meer iets wat niet past, maar aan de verkopende kant moet de info ook correct zijn.
Daar mankeert het nog wel is aan.
C'est la vie
Posted: Mon Apr 22, 2013 9:22 pm
by uberprutser
Heren, Misschien kunnen jullie mij ok vertellen van welke auto de hoofdcilinder op de onderstaande foto komt?

Posted: Mon Apr 22, 2013 11:10 pm
by oetker
Kan het Bendix DBA niet terug vinden in de Tec-doc,dus gaat zeker terug naar 70er jaren denk ik.
Daarbij is de Murena 20.6 mm diameter en deze zo te zien 22mm
Mij onbekend, maar zou oude Bagheera kunnen zijn.
Posted: Mon Apr 22, 2013 11:19 pm
by uberprutser
Dit zou kunnen want ik heb twee bagheera slopers gehad.
Maar hij zou ook wel eens van de onderstaande auto kunnen komen.
De leukste auto dit ik tot nu toe gehad heb

Posted: Mon Apr 22, 2013 11:28 pm
by oetker
Bagheera heeft ook 20.6 net als Murena op type 1-2-X dus die niet.
Tagora heeft andere bendix nummers, maar heeft op sommige types 22 mm gebruikt en ook groter.
Net zoals Solara overigens.
Posted: Mon Apr 22, 2013 11:35 pm
by uberprutser
Peugeot 309 misschien?
Posted: Mon Apr 22, 2013 11:40 pm
by oetker
309 type 1 en II hebben 19mm en 20.6mm op alle types.
Die vrij zeker niet.
Posted: Mon Apr 22, 2013 11:45 pm
by uberprutser
Mmm, dan weet ik het ook niet. De enige andere Talbot gerelateerde auto die ik gesloopt heb ik een 1510 maar die hoofdrem cilinder is op de whpracer gemonteerd.
Ik zou deze pomp willen gebruiken op mijn 2.2 in combinatie met de 1510 remmen die ik nog heb liggen. De 1510 remmen hebben grotere zuigers.
Posted: Mon Apr 22, 2013 11:49 pm
by oetker
Is het wel 21.8mm ?
Is nogal afwijkend.
Posted: Mon Apr 22, 2013 11:53 pm
by uberprutser
Ik zal het morgen even nameten. Mogelijk stond de digitale schuifmaat niet op 0.
Posted: Tue Apr 23, 2013 9:50 pm
by uberprutser
Het moet 22mm zijn.
Posted: Tue Apr 23, 2013 11:10 pm
by oetker
Hoogst waarschijnlijk Solara.
Daar zat dan wel Bendix nummer 131488B in en is 22mm
Wat dat aangaat is er een oerwoud van nummers.
Posted: Wed Apr 24, 2013 9:59 am
by Richard
uberprutser wrote:
Sorry off-topic: Doetinchem staat weer op de kaart !