zo zag het er uit voor de verbouwing:
eerst afbreken:
Zoals gezegd heb ik de kabelbomen nagemaakt, ik had toch wel storingen en solderen ging op punten niet goed meer omdat het koper slecht was. Ook de zekeringkast beviel mij niet. De accu heb ik laatst naar achter verplaatst en daardoor kon e.e.a. worden gewijzigd. Ook zijn er allerlei electrische delen bijgekomen, deze bedrading zit nu netjes in de boom. Ik vind het belangrijk om de orginaliteit iig voor het oog te behouden en kwam uit op de volgende oplossing:
zekering print is vervangen voor 2 losse kastjes, 1 continue en 1 geschakeld, daarbij een een relaisbox. Omdat de accu achterin staat heb ik daar ook 2 kastjes geplaatst. Ieder circuit heeft nu zijn eigen kabeltje. Met de metalen kast geplaatst lijkt e.e.a origineel, de print zit ook nog op de plaats maar doet geen dienst meer.
De koeling is ook aangepakt, ik had een adresje die de leidingen aanzienlijk goedkoper kon maken dat bij Carjoy, daarbij zijn ook alle beugels nu in RVS. Uiteraard ook de radiateur, themostaat, thermoswitch en de waterpomp had een dolle aftapplug dus deze ook vervangen. De slangen heb ik ook maar gedaan. De radiateur was smaller dan het origineel, daar had ik hier op het forum al meer over gelezen, ik heb het opgelost door een smal profiel te plaatsen.
ook de kachel maar even 'een beurt' gegeven
Raam motoren vervangen voor nieuwe:
Contactslot en deursloten vervangen voor nieuw.
Leiding rubbers tussen deuren en chassis vervangen voor het ruimere model
De pook van de sloper bleek voorzien van de stalen kogel, een gelukje. Moest wel de schakelstang vervangen omdat de aansluiting aan de pookkant anders was.
Bij montage bleek mijn oliedruk controller een andere aansluiting te hebben dan de sloper, altijd fijn

van een aantal tellerbakken 1 nette gemaakt, wijzers rood gemaakt en choke licht aangebracht.
akelig korte kabel iets verlengd
En dan waar ik al tijden op zat te broeden, het interieur, leer moest erin. Het hemel had ik al eens laten bekleden. De brakke kartonnen stijlen met polyster belegd en bekleed, nieuwe zonnekleppen erin.....
Nieuwe pookhoes en handremhoes laten maken
Al met al vind ik dat het resultaat er wel mag wezen. Ben wel bang dat ik de investeringen er niet meer uit ga krijgen