Page 1 of 1
Mooie motor voor de Murena ?
Posted: Sun Feb 20, 2011 12:38 pm
by oetker
Posted: Sun Feb 20, 2011 1:42 pm
by matramurena
Posted: Sun Feb 20, 2011 1:52 pm
by henk wouterse
ik vind het niks ,115 km/h en waarschijnlijk na 100km aan het stroom een tochtje naar limburg gaat al niet lukken dus meeting zijn er niet bij , nee geef mij maar benzine
Posted: Sun Feb 20, 2011 6:46 pm
by GODFRIED
Voor thuis rond de kerk te rijden toch mooi. Wel een hele uitdaging om dit tot een goed einde te brengen.
Posted: Sun Feb 20, 2011 8:19 pm
by lemans
GODFRIED wrote:Voor thuis rond de kerk te rijden toch mooi. Wel een hele uitdaging om dit tot een goed einde te brengen.
ok , toegegeven; de "actieradius" en de snelheid is beperkt... maar
toch als een zeeeeeeeeeeeeeeeer mooie gedachte , wetende dat je
alles van je murena kan behouden en alleen het motorblok kan vervangen door een electrische motor .... dan is al onze investering
in tijd , centen , moeite ( en soms frustratie..) op termijn toch niet voor
niks geweest als ze benzinemotoren gaan verbieden of overbelasten
zodat ze niet meer rijdbaar zijn voor de eigenaars en bovendien vind
ik een goei 100 per uur voldoende... ( god ik wordt oud...) zeker als
je weet dat een matra geen aibag noch abs nog sips heeft....
je kick moet je vinden in de unieke driversposition en in het cockpitgevoel
stef lemans
Posted: Mon Feb 21, 2011 12:57 am
by jo
Harry Martens staat wel gekend om z'n kwaliteit.
Die electro ombouw, vraag me af hoe je dat in België ooit ingeschreven krijgt.
Posted: Mon Feb 21, 2011 6:24 am
by GODFRIED
Hoe ze hier op de keuring zouden reageren met die aanpassing dat blijft een ??????
Posted: Mon Feb 21, 2011 8:42 am
by jo
GODFRIED wrote:Hoe ze hier op de keuring zouden reageren met die aanpassing dat blijft een ??????
Ze keuren die niet want die heeft geen PVG nr.
Posted: Mon Feb 21, 2011 10:01 am
by hendrik
OOOO daarom heet ik ook harry die hebben kwaliteit grapje he mannen.
grt harry de matra.
Posted: Mon Feb 21, 2011 7:39 pm
by matramurena
Hoe doen ze dat in Belgie met een auto die in NL op kenteken is gezet (en dus feitelijk hiermee gelijk een Europese toelating krijgt) als je die wilt invoeren?? Ben wel benieuwd eigenlijk. Feitelijk mogen ze hem volgens mij niet weigeren.....
(net als SUV's trouwens

)
Posted: Mon Feb 21, 2011 9:23 pm
by Muddy Bandit
matramurena wrote:Hoe doen ze dat in Belgie met een auto die in NL op kenteken is gezet (en dus feitelijk hiermee gelijk een Europese toelating krijgt) als je die wilt invoeren?? Ben wel benieuwd eigenlijk. Feitelijk mogen ze hem volgens mij niet weigeren.....
(net als SUV's trouwens

)
Als de auto een geldig nederlands kenteken heeft op basis van een individuele toelating dan wordt de auto gewoon geweigerd in België.
Het principe is gewoon fabrieksorigineel en anders niet.
Posted: Mon Feb 21, 2011 9:31 pm
by jo
Muddy Bandit wrote:matramurena wrote:Hoe doen ze dat in Belgie met een auto die in NL op kenteken is gezet (en dus feitelijk hiermee gelijk een Europese toelating krijgt) als je die wilt invoeren?? Ben wel benieuwd eigenlijk. Feitelijk mogen ze hem volgens mij niet weigeren.....
(net als SUV's trouwens

)
Als de auto een geldig nederlands kenteken heeft op basis van een individuele toelating dan wordt de auto gewoon geweigerd in België.
Het principe is gewoon fabrieksorigineel en anders niet.
Nee dan kun je hier ook voor een eenmalige PVG nr gaan, reken op 1 jaar minimum voor de papierwinkel, dan zijn er nog 2 keuringen nodig voor je een plaat kunt aanvragen.
Posted: Mon Feb 21, 2011 10:31 pm
by Muddy Bandit
Klopt, maar in zo'n situatie is het al eerder afgegeven (geldige) nederlandse kenteken wel geheel waardeloos... je moet dus eerst alle burocratische regeltjes opnieuw gaan volgen.
In Nederland is dat wel iets gemakkelijker.
Elk individueel afgegeven EU-kenteken wordt hier geaccepteerd voor een NL-kenteken, en als het voertuig technisch ook voldoet aan de minimale APK-eisen dan mag je ermee de weg op.
Posted: Mon Feb 21, 2011 10:44 pm
by jo
Hier is het niet zomaar in NL goed voor België ook, je moet eerst uitvoerig bewijzen dat het degelijk is en welke onderdelen gebruikt zijn en of die onderdelen wel geschikt zijn voor die auto, dan gaan ze dat nog allemaals eens opnieuw uitvoerig nakijken en .....
Het is heel anders als je bvb . een Traction koopt in Nl die hier ook ooit geleverd is, dan gaat het vlot.
Posted: Mon Feb 21, 2011 11:22 pm
by matramurena
Is dat niet in strijd met de Europese wetgeving dan???
Aangezien ik bezig ben met verhuisplannen weet ik dat deze vaak door landen met voeten getreden worden, maar als je er tegen in beroep gaat je dit wel zult winnen.
Voorbeeld hiervan is de invoer van een auto in Noorwegen (ons komende thuisland) Een duitser wou geen importheffing betalen bij invoer van de wagen, maar volgens de Noren moets dit dus wel. En dat is duur in NO. (Momenteel voor mijn 10 jaar oude Avi 22.000 Euro! )
Hij ging in beroep en verloor, ging in hoger beroep en verloor weer! Toen heeft hij het aangekaard bij het Europese hof en hij won zonder problemen. Noorwegen heeft de wet toen moeten aanpassen... Helaas hebben ze nu een nieuwe "belasting-jat" wet ingelast om toch de heffing te kunnen vorderen. Wachten is op de volgende persoon die de tijd erin wilt steken om dit wederom bij het Europees hof te brengen.
Feit is namelijk dat als ik vanuit Nederland naar Belgie verhuis ik via Europa verzekerd ben van vrij vervoer van personen, middelen en geld. En dus mijn auto mee mag nemen. aangezien dit als Europeaan mijn recht is lijkt het mij sterk dat Belgie zou mogen zeggen dat de auto dan wel mee mag maar niet op de weg zou mogen......
Ik ben er eigenlijk wel benieuwd naar, zeker omdat ik de invoer-kwestie aan het onderzoeken ben.....
Posted: Tue Feb 22, 2011 12:42 am
by Muddy Bandit
matramurena wrote:
Is dat niet in strijd met de Europese wetgeving dan???
Officieel (nog) niet... bij een europese toelating voldoet het voertuig aan de wettelijke regels van alle EU-landen, en bij een individuele toelating voldoet het voertuig slechts aan de toelatingseisen die het betreffende land hanteerd.
Posted: Tue Feb 22, 2011 6:26 pm
by henk wouterse
in Nederland kan je alles wat in een europeesland op kenteken staat overschrijven, daarom worden kitcars in Engeland op kenteken gezet en hier ingevoerd, gaat makelijker schijnbaar, maar er word wel belasting geheven natuurlijk alleen oldtimers zijn nu nog vrij van bpm/btw
Posted: Thu Feb 24, 2011 8:52 am
by jo
Zo, zonder toelating van de fabrikant dus niet mogelijk in België
Onderaan blz 10 van het document dat is blz. 16 van de PDF
http://www.dekamer.be/doc/CCRA/pdf/53/ac131.pdf
Posted: Thu Feb 24, 2011 12:31 pm
by Muddy Bandit
Dat betekent dus vrij vertaald dat je, zolang het merk nog bestaat, alleen maar het gebruikersrecht over de auto hebt gekocht van de fabrikant.
En een aanpassing van het voertuig staat in de praktijk dan eigenlijk gelijk aan het onttrekken van het voertuig aan het verkeer...
Idiote situatie eigenlijk... dat zou veel klantvriendelijker moeten.