Page 1 of 1
double trouble...
Posted: Mon Jan 24, 2011 9:35 pm
by lemans
twee minor defecten ...
ik demonteerde en hermonteerde net mijn zekeringkast eruit
omdat ik een panne had aan mijn ruitenwisser, de plomb bleek net
op de omplooihoek door , alles erin ,werkt terug , maar nu gaat
mijn benzinemetertje niet meer en ik ben vrij zeker dat dat hiermee
te maken heeft , want bij het ruitenwisserdefect had ik ook geen dashverlichting meer en ging geen enkele andere meter ook niet ..
nu gaat alles behalve de benzinemeter, waar begin ik te zoeken???
anderi item .... "new arrival" voor 2011 .. na een fikse regenbui ...
stond er een glas water in mijn plastik handschoenrek ... waar zoek ik??
tips welcome
stef lemans
Posted: Mon Jan 24, 2011 11:04 pm
by oetker
Kijk maar is onder het dashboard naar de rechts onderhoek van het raam.
Hou er aan de buitekant even een lamp bij, en je ziet waarschijnlijk licht.
Voor nood even het raam daar afkitten met een zuurvrije kit.
De eerste tekenen van roest of verdroogde loslatende kit.

Dat zekeringenpaneel moet aangepakt worden om wat betrouwbaar te rijden, evenals de connectoren.
http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?t=1725
Posted: Tue Jan 25, 2011 8:59 am
by hendrik
Ja dat klopt herman, ik had er laats ook problemen mee. Ik ga mijn zekeringpaneel ook eens nakijken.
grt harry de matra.
Posted: Tue Jan 25, 2011 5:55 pm
by randha
die connector v.d instrumentenpaneel ,waarschijnlijk 1 lipje omgebogen
of een defecte massakabel
Posted: Tue Jan 25, 2011 8:31 pm
by johanansingh
Ik had ook allerlij spannings problemen met het tot leven brengen van mijn murena.
Heb de zekerings print eruit gehaald om te vervangen maar kon er eigelijk niet afwijkends aan zien.!
Dus heb de oude goed schoon gemaakt en hergeplaatst en hopla daar gingen de ruitenwissers weer en dashbord werkte ook ineens weer.
Zekeringen ook goed schoon gemaakt met scotsbride en de relais ook.
En de cotact bannen waar de stekkers opkomen ook even begaan met scotsbride alles heeft goed contact nodig als is er niets aan te zien kan er toch een oxidatie film op ontstaan. Probeer maar es werkt vast en kost niets.

Posted: Fri Jan 28, 2011 5:32 am
by GODFRIED
De contacten op de stekker van de printplaat controleren. Contactplaatjes zijn soms gebarsten en geven daarom slecht contact. Moet vervangen worden anders blijf je prul hebben hiermee.
Posted: Fri Jan 28, 2011 9:14 am
by oetker
Zolang er voor de contacten op dat paneel aan dashboardzijde geen ander connectiesysteem gemaakt word blijft het tobben.
De connectoren zijn onderberekend en kunnen hun taak niet aan, zeker naarmate de auto ouder word en de componenten daardoor meer stroom gaan vragen.
Ze branden namelijk in op de printcontacten en dan is het gewoon voorbij met de print en de connectoren.
ook nieuwe printconnectoren zullen maar tijdelijk helpen.
Die rusten namelijk op dezelfde ingebrande plek van de print.
Als dat echt goed moet werken zul je dat moeten aanpassen.
Posted: Fri Jan 28, 2011 7:07 pm
by GODFRIED
Op gebrande plekken op de printplaat moet ik eens letten is me thans niet opgevallen.