Page 1 of 1
Sodemo-Politecnic
Posted: Fri Oct 15, 2010 7:37 pm
by pete speed
Hallo mannen
wil jullie ff mee laten genieten ; vandaag het nieuwe nokkenstokje voor de "S" van Politecnic binnen gekregen ; Het is een Sodemo maxi-route, goed voor 153 PKtjes
nu nog effe sleutelen,
ik wilde ook meteen de waterpomp vernieuwen, die ligt er al 7 jaar te wachten. het schijnt nogal een gedoe te zij , heeft iemand een gouden tip?
Posted: Fri Oct 15, 2010 7:57 pm
by hendrik
Dat word heel wat sleutelen voor die nokkenas te plaasen.succes er mee.
Bij een 1.6 gaat dat goed voor de waterpomp te vernieuwen bij een S is dat wat moeillijkerdat weet ik van godfried die heeft ook een S.
grt harry de matra.
Posted: Fri Oct 15, 2010 7:58 pm
by oetker
Jammie, mooi stokje, maar daar hangt wel een prijskaartje aan
Als je de motorsteun rechtsonder los maakt (NB: wel ondersteunen), kun je de motor rechts wat op en neer bewegen.
Dat maakt de pomp iets toegankelijker.
Niettemin is het tobben.
Posted: Fri Oct 15, 2010 8:09 pm
by benny
Ik overweeg om mijn Bagheera van een snellere nokkenas te voorzien.
Posted: Fri Oct 15, 2010 11:44 pm
by oetker
Ga je dan ook een andere carb zetten?
Posted: Sat Oct 16, 2010 10:09 am
by benny
Ja, 40-ers. Die heb ik al liggen. De cilinderkop en het motorblok zullen ook gevlakt worden om een beetje maar compressie te hebben.
Posted: Sat Oct 16, 2010 7:25 pm
by Muddy Bandit
benny wrote:Ja, 40-ers. Die heb ik al liggen. De cilinderkop en het motorblok zullen ook gevlakt worden om een beetje maar compressie te hebben.
Maak de compressie niet te hoog, anders moet je straks het steeds moeilijker verkrijgbare euro-98 tanken.

Posted: Sat Oct 16, 2010 8:04 pm
by benny
Het gaat hier enkel over het standaard vlakken. En aangezien de gewone compressie al niet van de hoogste is, zal dat wel geen problemen geven.