Page 1 of 2
Eer van je werk
Posted: Mon Jun 07, 2010 9:52 pm
by Richard
Posted: Mon Jun 07, 2010 10:56 pm
by jo
10/10, ga je jezelf nooit beklagen.
Posted: Mon Jun 07, 2010 11:02 pm
by oetker
Tja, dat heb ik dus ook.
je raakt wat aan en gelijk zie je 10 ander klussen
Goed dat je hem even uit elkaar hebt gehaald.
Heb ik onlangs ook gedaan met de reserve die ik heb liggen.
Vond de fan lichtelijk zwaar draaien.
Kon ik gelijk borstels controleren en de lagers smeren.
Controleer gelijk de stekkerverbinding van het thermo-contact op de radiator.
Deze zijn vaak gaar.
Ziet er weer strak uit Richard.
Posted: Tue Jun 08, 2010 9:21 pm
by matrafan
Da's weer voor de volgende 30 jaar gerepareerd.
Prima werk, zou zeggen ga zo door en ge wordt concurent van Godfried.
Posted: Tue Jun 08, 2010 10:16 pm
by Richard
Ja ? heeft Godfried ook alleen maar gesleuteld zonder ook maar 1 tank leeg te rijden

Posted: Tue Jun 08, 2010 10:31 pm
by Muddy Bandit
Richard wrote:Ja ? heeft Godfried ook alleen maar gesleuteld zonder ook maar 1 tank leeg te rijden

Zo ken ik er nog één... ik heb een Matra vanaf sept. 2007, maar heb er sindsdien alleen maar mee gesleuteld en nog nooit mee getankt.
Maar soms gaat er een beetje tijd in zitten om een wagen perfect te krijgen... dit hoort gewoon bij het het Matra-virus.

Posted: Tue Jun 08, 2010 10:44 pm
by oetker
Hier wordt ook wel wat gesleuteld en ben meer bezig met de technische info en achtergronden dan met de Matra
Af en toe word er wel is ff lekker mee gescheurd, maar dit jaar nog niet zo veel.
Daar gaan we deze zomer wat aan doen

Posted: Wed Jun 09, 2010 9:25 am
by Richard
nou........ ik moet ook wel zeggen dat er zijn een aantal dingen waarvan ik dan eerst zei 'het komt wel' maar als ik dan bezig ben vind ik het toch jammer om het niet direct mee te pakken. Zeker als het in het zicht zit. Maaarrrrrr t wordt ook wel tijd om nu eens te kunnen gaan rijden......
Posted: Wed Jun 09, 2010 10:17 pm
by matrafan
Richard wrote:Ja ? heeft Godfried ook alleen maar gesleuteld zonder ook maar 1 tank leeg te rijden

Heb ook 2,5 jaar gesleuteld alvorens één tank leeggereden te hebben.
Maar het plezier achteraf is des te meer.
Nochtans een matra zonder werk bestaat niet.
Vandaag dit morgen dat, maar zolang het maar bij kleine dingen blijft.
Dat is ook één van de plezierige kanten van de matra: rijden en sleutelen.
Posted: Wed Jun 09, 2010 11:27 pm
by hendrik
Dat is ook zo jos als je met een matra wil rijden dan moet je ook graag willen sleutelen ander moet je geen matra kopen.Maar ik heb daar geluk mee want ik sleutel graag.
grt harry de matra.
Posted: Thu Jun 10, 2010 8:03 am
by GODFRIED
Mooi en degelijk gereviseerd. Zo mooi is mijn ventilator niet
Fijn dat we mogen meegenieten.
Heb je die koolborstel moeten vervangen of zaten deze er zo op, zijn als nieuw?
Posted: Thu Jun 10, 2010 10:24 pm
by zeuneke
begonnen met de achterste klauwen los te zetten.... 15 maanden later was hij klaar , t'is overal hetzelfde verhaal ,maar zot zijn doet geen pijn !!
frank
Posted: Thu Jul 01, 2010 11:06 pm
by Richard
GODFRIED wrote:
Heb je die koolborstel moeten vervangen of zaten deze er zo op, zijn als nieuw?
die zagen er zo uit, heb ze wel een beetje gevlakt
Posted: Fri Jul 02, 2010 4:57 am
by GODFRIED
Dan heeft die ventilator niet veel moeten draaien en is de koeling zeer goed.
Posted: Fri Jul 02, 2010 10:33 am
by hendrik
Godfried, ik vind dat ook. Die draaien ook niet veel bij mij toch niet.
grt harry de matra.
Posted: Sat Jul 03, 2010 11:06 am
by GODFRIED
Met dit weer heb je hem zeker nodig, je staat er van te kijken hoe vlug zelfs. Laat de motor na rit maar eens even stationair draaien.
Gelukkig werkt hij goed.

Posted: Sat Jul 03, 2010 11:31 am
by hendrik
Ja nu werkt hij bij mij ook goed. Ik heb er nu ook een andere voeler geplaast. En ik kan hem ook nog alijd met de hand aan zetten.
grt harry de matra.
Re: Eer van je werk
Posted: Tue Jul 06, 2010 3:58 pm
by jurgen M
Richard wrote:
Ik had de accubak verwijdert om zo de blindklinknagels te kunnen vervangen voor locknuts. Mijn oog viel op de koelfan, de kabel daarvan was niet jofel meer. Ik heb hem verwijdert en losgehaald.
[

Welke verbinding heb je gebruikt om de koeler aan te sluiten? Deze van mij kan ook best worden vernieuwd heb ik gemerkt.
Wordt de ventilator via een relais bediend.?
Re: Eer van je werk
Posted: Tue Jul 06, 2010 3:59 pm
by jurgen M
Richard wrote:
Ik had de accubak verwijdert om zo de blindklinknagels te kunnen vervangen voor locknuts. Mijn oog viel op de koelfan, de kabel daarvan was niet jofel meer. Ik heb hem verwijdert en losgehaald.

Welke verbinding heb je gebruikt om de koeler aan te sluiten? Deze van mij kan ook best worden vernieuwd heb ik gemerkt.
Wordt de ventilator via een relais bediend.?
Posted: Tue Jul 06, 2010 4:38 pm
by hendrik
Ja die wordt met een relais bediend.Ik heb gewoon een nieuwe voeler geplaast wat bij een 80 graden aan slaat.Bij de oude ging ze pas bij 92 graden aan.
grt harry de matra.
Posted: Wed Jul 07, 2010 11:21 pm
by Richard
Welke verbinding heb je gebruikt om de koeler aan te sluiten?
je bedoelt welk type stekker ??
Posted: Wed Jul 07, 2010 11:59 pm
by matramurena
De radiateur is trouwnes ook mooi op te knappen middels parelstralen met een lage druk. Het werd mij door iedereen afgeraden, maar hij zag er niet uit en dus heb ik het toch gedaan. Resultaar: Als nieuw!
Zeker de moeite waard als je de radiateur er toch uit hebt liggen!
Posted: Thu Jul 08, 2010 6:49 am
by GODFRIED
Prachtig, de wereld is aan de durvers.

Posted: Thu Jul 08, 2010 7:00 am
by bart_heemskerk
hendrik wrote:Ja die wordt met een relais bediend.Ik heb gewoon een nieuwe voeler geplaast wat bij een 80 graden aan slaat.Bij de oude ging ze pas bij 92 graden aan.
Is 80 graden niet een beetje te koud? Volgens mij slaat de fan dan snel aan, maar gaat nooit meer uit. Hysterese: inschakelen bij 80 graden, maar weer uitschakelen bij 75? graden.
Posted: Thu Jul 08, 2010 7:19 am
by GODFRIED
Deze van mij opent bij 88°.
Posted: Thu Jul 08, 2010 8:32 am
by oetker
Gebruikelijk is zelfs 95 graden, maar 88 lijkt me ook beter.
Die van mij slaat bijna niet aan.
Als het koelsysteem aan de beurt is gaan we ook naar 88.
Posted: Thu Jul 08, 2010 9:02 am
by jurgen M
Richard wrote:Welke verbinding heb je gebruikt om de koeler aan te sluiten?
je bedoelt welk type stekker ??
Inderdaad
Posted: Thu Jul 08, 2010 10:12 am
by hendrik
Die van mij is ook één van 88 graden maar het meterke klop niet want hij gaat tussen de 80 en 82 aan.
grt harry de matra.
Posted: Thu Jul 08, 2010 11:57 am
by Richard
dat is de AMP Superseal serie, die heb ik gehaald bij
http://www.stecker-laden.de
Posted: Thu Jul 08, 2010 2:10 pm
by oetker
In ieder geval waterdicht en tot 10 Ampere.
Ik vind ze alleen niet zo prettig werken met wat dikkere draden.