Ik heb de Murena nog niet lang en ben voorlopig eigenlijk alleen bezig met zaken aanpassen. Geen probleem overigens, ik doe het graag. Ben je bezig met het één, dan zie je het ander.... zo leer je de wagen wel kennen.
Ik had de accubak verwijdert om zo de blindklinknagels te kunnen vervangen voor locknuts. Mijn oog viel op de koelfan, de kabel daarvan was niet jofel meer. Ik heb hem verwijdert en losgehaald.
Wat mij tot nu toe erg goed bevalt is dat aan de onderdelen gewoon nog schroeven zitten en niet alle delen aan elkaar zitten geklonken zoals je dat bij jongere wagens vaak ziet. Hier kan ik tenminste onderhoud uitvoeren zonder dat ik mij zorgen moet maken de delen nooit meer fatsoenlijk in elkaar te krijgen.
Tja, dat heb ik dus ook.
je raakt wat aan en gelijk zie je 10 ander klussen
Goed dat je hem even uit elkaar hebt gehaald.
Heb ik onlangs ook gedaan met de reserve die ik heb liggen.
Vond de fan lichtelijk zwaar draaien.
Kon ik gelijk borstels controleren en de lagers smeren.
Controleer gelijk de stekkerverbinding van het thermo-contact op de radiator.
Deze zijn vaak gaar.
Ziet er weer strak uit Richard.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Hier wordt ook wel wat gesleuteld en ben meer bezig met de technische info en achtergronden dan met de Matra
Af en toe word er wel is ff lekker mee gescheurd, maar dit jaar nog niet zo veel.
Daar gaan we deze zomer wat aan doen
nou........ ik moet ook wel zeggen dat er zijn een aantal dingen waarvan ik dan eerst zei 'het komt wel' maar als ik dan bezig ben vind ik het toch jammer om het niet direct mee te pakken. Zeker als het in het zicht zit. Maaarrrrrr t wordt ook wel tijd om nu eens te kunnen gaan rijden......
Dat is ook zo jos als je met een matra wil rijden dan moet je ook graag willen sleutelen ander moet je geen matra kopen.Maar ik heb daar geluk mee want ik sleutel graag.
Met dit weer heb je hem zeker nodig, je staat er van te kijken hoe vlug zelfs. Laat de motor na rit maar eens even stationair draaien.
Gelukkig werkt hij goed.
Richard wrote:
Ik had de accubak verwijdert om zo de blindklinknagels te kunnen vervangen voor locknuts. Mijn oog viel op de koelfan, de kabel daarvan was niet jofel meer. Ik heb hem verwijdert en losgehaald.
[
Welke verbinding heb je gebruikt om de koeler aan te sluiten? Deze van mij kan ook best worden vernieuwd heb ik gemerkt.
Wordt de ventilator via een relais bediend.?
Richard wrote:
Welke verbinding heb je gebruikt om de koeler aan te sluiten? Deze van mij kan ook best worden vernieuwd heb ik gemerkt.
Wordt de ventilator via een relais bediend.?
Ja die wordt met een relais bediend.Ik heb gewoon een nieuwe voeler geplaast wat bij een 80 graden aan slaat.Bij de oude ging ze pas bij 92 graden aan.
De radiateur is trouwnes ook mooi op te knappen middels parelstralen met een lage druk. Het werd mij door iedereen afgeraden, maar hij zag er niet uit en dus heb ik het toch gedaan. Resultaar: Als nieuw!
Zeker de moeite waard als je de radiateur er toch uit hebt liggen!
hendrik wrote:Ja die wordt met een relais bediend.Ik heb gewoon een nieuwe voeler geplaast wat bij een 80 graden aan slaat.Bij de oude ging ze pas bij 92 graden aan.
Is 80 graden niet een beetje te koud? Volgens mij slaat de fan dan snel aan, maar gaat nooit meer uit. Hysterese: inschakelen bij 80 graden, maar weer uitschakelen bij 75? graden.
Gebruikelijk is zelfs 95 graden, maar 88 lijkt me ook beter.
Die van mij slaat bijna niet aan.
Als het koelsysteem aan de beurt is gaan we ook naar 88.