Even voorstellen....... mijn Murena.......
Posted: Sun May 09, 2010 9:53 pm
Heeft heeft even geduurt, maar hier is dan mij bericht om de Murena voor te stellen.
Eind vorig jaar heb ik al eens een bericht gepost, echter toen ging het forum onderuit en was mijn bericht verdwenen. Inmiddels heb ik een Murena gekocht en ondertussen contact gehouden met Herman, hij heeft mij op een fantastische manier van informatie voorzien. Zowel voor als na de aankoop.
Ik heb de Murena eind vorig jaar gekocht en wilde er direct mee aan de slag en mee gaan rijden. Vlak nadat ik de wagen thuis had staan, kreeg ik echter problemen met mijn andere wagen, een 18 jaar jonge VW Corrado VR6. Hiervan ging de koppakking lek, omdat het niet veel zin heeft zo'n klusje even snel te klaren heb ik direct de hele motor laten reviseren, kabelbomen opnieuw gemaakt etc..... Een maand of twee later reed de Corrado weer prima, maar zat een flink stuk van mijn Murena budget in de verkeerde wagen..... vertraging dus......
Op de achtergrond wel verder gegaan met de Murena. Ik heb de wagen van Riko gekocht. Hij stond te koop op het Nederlandse forum
http://oscar.messageboard.nl/7101/viewtopic.php?t=1171
Het is een mooie auto in goede conditie, er zaten wel een paar puntjes aan waar ik graag verandering in wilde brengen. Zoals te zien is de wagen voorzien van carburateurs van een motorfiets. Om dit passend te krijgen zijn o.a. het inlaatspruitstuk en het luchtfilter aangepast. Het eerste waar ik tegenaan liep is het feit dat het nieuwe luchtfilter zich precies boven de peilstok bevond. Olie peilen kon alleen als het luchtfilter eerst werd verwijderd. Voor het overige moest ik vertrouwen op het controle lampje voor het olie peil........ echter ik vertrouw lampjes nooit zo erg, ik controleer het liever zelf
Ook is het met het aangepaste inlaat spruitstuk niet mogelijk de bougies te vervangen zonder het geheel te demonteren. Ook lastig maar minder urgent dan de peilstok.
Ik ben dus begonnen met het ontwerpen van een alternatief voor het luchtfilter. Het nieuwe luchtfilter is gebasseerd op een ronde 60mm rvs pijp met aan het einde een K&N open luchtfilter. Dit geheel wordt met schokbrekertjes gemonteerd aan het schutbord. Ik heb er een mal gemaakt en het geheel laten lassen. Toen de eerste delen aan elkaar zaten en passend bleken, kon de buis worden afgelast. Toen ging er echter wat mis in de communicatie, ik kreeg de pijp op de kop terug en hij was te kort geworden aan de luchtfilterkant.
Het is de bedoeling dat er LPG in de wagen komt en Herman deed mij een tip aan de hand voor het monteren van een jetmixer. Dit bleek dé oplossing voor het opvangen van het te korte deel van het luchtfilter. Nu maar hopen dat hij bij montage van LPG ook goede diensten gaat bewijzen.
Al met al heb ik vandaag de motor weer kunnen starten en een stukje gereden, het liep allemaal prima ! Het luchtfilter kan nu verder worden afgelast, montage punten voor de schokbrekers erop en dan kan ik eerst eens wat kilometerjes gaan maken.



en nog wat bewegende beelden
[url]mms://look.myftp.org/jukebox/1a.wmv[/url]
[url]mms://look.myftp.org/jukebox/2a.wmv[/url]
Eind vorig jaar heb ik al eens een bericht gepost, echter toen ging het forum onderuit en was mijn bericht verdwenen. Inmiddels heb ik een Murena gekocht en ondertussen contact gehouden met Herman, hij heeft mij op een fantastische manier van informatie voorzien. Zowel voor als na de aankoop.
Ik heb de Murena eind vorig jaar gekocht en wilde er direct mee aan de slag en mee gaan rijden. Vlak nadat ik de wagen thuis had staan, kreeg ik echter problemen met mijn andere wagen, een 18 jaar jonge VW Corrado VR6. Hiervan ging de koppakking lek, omdat het niet veel zin heeft zo'n klusje even snel te klaren heb ik direct de hele motor laten reviseren, kabelbomen opnieuw gemaakt etc..... Een maand of twee later reed de Corrado weer prima, maar zat een flink stuk van mijn Murena budget in de verkeerde wagen..... vertraging dus......
Op de achtergrond wel verder gegaan met de Murena. Ik heb de wagen van Riko gekocht. Hij stond te koop op het Nederlandse forum
http://oscar.messageboard.nl/7101/viewtopic.php?t=1171
Het is een mooie auto in goede conditie, er zaten wel een paar puntjes aan waar ik graag verandering in wilde brengen. Zoals te zien is de wagen voorzien van carburateurs van een motorfiets. Om dit passend te krijgen zijn o.a. het inlaatspruitstuk en het luchtfilter aangepast. Het eerste waar ik tegenaan liep is het feit dat het nieuwe luchtfilter zich precies boven de peilstok bevond. Olie peilen kon alleen als het luchtfilter eerst werd verwijderd. Voor het overige moest ik vertrouwen op het controle lampje voor het olie peil........ echter ik vertrouw lampjes nooit zo erg, ik controleer het liever zelf
Ook is het met het aangepaste inlaat spruitstuk niet mogelijk de bougies te vervangen zonder het geheel te demonteren. Ook lastig maar minder urgent dan de peilstok.
Ik ben dus begonnen met het ontwerpen van een alternatief voor het luchtfilter. Het nieuwe luchtfilter is gebasseerd op een ronde 60mm rvs pijp met aan het einde een K&N open luchtfilter. Dit geheel wordt met schokbrekertjes gemonteerd aan het schutbord. Ik heb er een mal gemaakt en het geheel laten lassen. Toen de eerste delen aan elkaar zaten en passend bleken, kon de buis worden afgelast. Toen ging er echter wat mis in de communicatie, ik kreeg de pijp op de kop terug en hij was te kort geworden aan de luchtfilterkant.
Het is de bedoeling dat er LPG in de wagen komt en Herman deed mij een tip aan de hand voor het monteren van een jetmixer. Dit bleek dé oplossing voor het opvangen van het te korte deel van het luchtfilter. Nu maar hopen dat hij bij montage van LPG ook goede diensten gaat bewijzen.
Al met al heb ik vandaag de motor weer kunnen starten en een stukje gereden, het liep allemaal prima ! Het luchtfilter kan nu verder worden afgelast, montage punten voor de schokbrekers erop en dan kan ik eerst eens wat kilometerjes gaan maken.



en nog wat bewegende beelden
[url]mms://look.myftp.org/jukebox/1a.wmv[/url]
[url]mms://look.myftp.org/jukebox/2a.wmv[/url]