onderste rand side skirt zwart
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
onderste rand side skirt zwart
Ik heb sinds mijn nieuwe laklaag side skirts op mijn 1.6 murena. dit in verband met bredere velgen in de zomer die aansluiten op de breedtes van de skirts.
nu vind ik ook dat deze skirts een nadeel hebben. de auto lijkt hoger vanaf de zijkant, en dit komt vooral door de onderste rand waarin de popnagels vastzitten. deze is ook niet recht, maar meer gebogen aan de onderkant.
zie:
nu zit ik eraan te denken deze rand zwart te maken, of eventueel meer zwart te maken. heeft iemand dit al gedaan? en kan deze mijn voorbeeld fotos laten zien voordat ik dit doe met mijn auto.
ik heb 2 mogelijkheden.
ik heb even gephotoshopt:
mogelijkheid 1, enkel het onderste randje zwart:
mogelijkheid 2, hele onderkant zwart:
ik vind de 2e mogelijkheid er ook erg mooi uitzien..
jullie mening, en iemand die zoiets al heeft gedaan?
nu vind ik ook dat deze skirts een nadeel hebben. de auto lijkt hoger vanaf de zijkant, en dit komt vooral door de onderste rand waarin de popnagels vastzitten. deze is ook niet recht, maar meer gebogen aan de onderkant.
zie:
nu zit ik eraan te denken deze rand zwart te maken, of eventueel meer zwart te maken. heeft iemand dit al gedaan? en kan deze mijn voorbeeld fotos laten zien voordat ik dit doe met mijn auto.
ik heb 2 mogelijkheden.
ik heb even gephotoshopt:
mogelijkheid 1, enkel het onderste randje zwart:
mogelijkheid 2, hele onderkant zwart:
ik vind de 2e mogelijkheid er ook erg mooi uitzien..
jullie mening, en iemand die zoiets al heeft gedaan?
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- oetker
- Posts: 8005
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
Nu is het de vraag, als ik optie 2 neem. dan word dit mat zwart.
Ik kan het laten spuiten, echter vind ik dit dan te prijzig worden voor deze ingreep.
ik kan ook gewoon spuiten met een erg goede mat zwarte lak uit een busje (miljoen keer beter als motip).
dit is natuurlijk niet 2k lak, en zou iets zachter zijn lijkt mij.
en kwa schuren. is dit noodzakelijk voor zon stukje. of is goed ontvetten van de gele lak voldoende voor de hechting in dit geval....... (op deze manier is het ook mogelijk om de zwarte lak eraf te halen en de ongeschuurde gele lak terug te krijgen mocht het niet bevallen).
ik ga even testen met installatietape hoe een lijn geplaatst kan worden..
Ik kan het laten spuiten, echter vind ik dit dan te prijzig worden voor deze ingreep.
ik kan ook gewoon spuiten met een erg goede mat zwarte lak uit een busje (miljoen keer beter als motip).
dit is natuurlijk niet 2k lak, en zou iets zachter zijn lijkt mij.
en kwa schuren. is dit noodzakelijk voor zon stukje. of is goed ontvetten van de gele lak voldoende voor de hechting in dit geval....... (op deze manier is het ook mogelijk om de zwarte lak eraf te halen en de ongeschuurde gele lak terug te krijgen mocht het niet bevallen).
ik ga even testen met installatietape hoe een lijn geplaatst kan worden..
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
ik heb net even geexperimenteerd.
optie 2 valt ongeveer af. door de buiging in de skirt (breder worden) is er niet een mooie lijn te vinden voor de overgang naar zwart.
optie 1 lijkt me geschikt.
deze fotos vormen het verschil met of zonder zwart:
optie 1 houd mooi de vloeiende vorm van de skirt. met optie 2 is de kans groot dat ik het verpest.
let overigens niet op de ontbrekende uitlaat
optie 2 valt ongeveer af. door de buiging in de skirt (breder worden) is er niet een mooie lijn te vinden voor de overgang naar zwart.
optie 1 lijkt me geschikt.
deze fotos vormen het verschil met of zonder zwart:
optie 1 houd mooi de vloeiende vorm van de skirt. met optie 2 is de kans groot dat ik het verpest.
let overigens niet op de ontbrekende uitlaat
- matrafan
- Posts: 2158
- Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
- Location: LIMBURG
-
- Posts: 148
- Joined: Tue Apr 19, 2005 2:11 pm
- Location: Hechtel
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
dieter,
betreft originele breedte van de velgen heb je gelijk, dan is de skirt to much.
echter ik heb nu tijdelijk de originele velgen eronder gezet.
ik heb voor de zomer andere velgen die ik nu mee bezig ben.
zie hier enkele foto's. In dit geval vind ik de skirt erg passen, deze vormt de lijn tussen de voor en achterband.
misschien dat ik de achterste velgen nog iets verder naar buiten zet.
betreft originele breedte van de velgen heb je gelijk, dan is de skirt to much.
echter ik heb nu tijdelijk de originele velgen eronder gezet.
ik heb voor de zomer andere velgen die ik nu mee bezig ben.
zie hier enkele foto's. In dit geval vind ik de skirt erg passen, deze vormt de lijn tussen de voor en achterband.
misschien dat ik de achterste velgen nog iets verder naar buiten zet.
-
- Posts: 1647
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
Persoonlijk zou ik gaan voor optie 1, die houdt visueel de lijnen van de skirt er in.
En voor het zwart spuiten zou ik dan gewoon zwarte steenslagbescherming gebruiken.
En voor het zwart spuiten zou ik dan gewoon zwarte steenslagbescherming gebruiken.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
- MatraMurena.nl
- Posts: 649
- Joined: Tue Oct 04, 2005 6:55 pm
- Location: Didam
- Contact:
vandaag ga ik optie 1 uitvoeren. niet met lak, maar met tectyl body safe uit spuitbus. dit is iets dikker, ook mat zwart en beschadigd dan minder snel door steentjes (waardoor je het geel anders weer ziet).
het is ook met terpentine weer makkelijk te verwijderen mocht het nodig zijn.
edit:
dit is het eindresultaat:
het is ook met terpentine weer makkelijk te verwijderen mocht het nodig zijn.
edit:
dit is het eindresultaat: