Gisteren de hele dag aan het sleutelen geweest om de oorzaak van het probleem met de "S" te tackelen : boven de 3000rpm begint zij te hoesten ,proesten en knallen.
Wat hebben we gedaan? Het volgende vervangen en als het euvel er nog steeds was het oude onderdeel weer teruggeplaatst behalve de pakkingen.
gestart om 10.00 uur :
alle kabels doorgemeten op spanning en weerstand.
compressie gemeten
bougies vervangen
bougiekabels vervangen
verdelerkap vervangen
verdelervinger vervangen
hele ontsteking vervangen
bobine vervangen
regelunit vervangen
motorkabelboom vervangen
luchtfilterhuis gedemonteerd
tank leeg gemaakt en opnieuw met nieuwe benzine gevuld
leidingen doorgeblazen
carburateurs geheel gedemonteerd, helemaal schoon gemaakt en revisiesets geplaatst
pakkingen vervangen
aansluitingen getest op lekken
aansluitringen op spruitstuk vervangen
vacuumslangen vervangen
benzinepomp vervangen
uitlaat gedemonteerd ; er zat een schot in los en dat kon wel eens een buis in de pot afsluiten.
Het hielp allemaal niets; maar als we starthulp in het luchtfilter spoten pakte de motor meteen op dus het moest bijna wel aan de brandstof liggen.
Nou als laatste om 18.00 uur kleppendeksel gedemonteerd om de kleppen te stellen. Bij de 3e cilinder aangekomen bleek dat de nok van de nokkenas helemaal verdwenen was en de klep nog maar minimaal lichtte; Mijn Condrillon-nokkenstok kaduuk, dat was het euvel



Nou maar eens zien of iemand die repareren kan ; heeft een van jullie een suggestie??
of maar beter een nieuwe kopen (behoorlijk aan de prijs )

Hij moet wel vóór Bastogne weer in orde zijn , want daar wil ik wel bij zijn,
hoor het graag
meet................