Stuurhuis Murena
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Zojuist de boel even laten uitlijnen.
De wagen stond op 10mm uitspoor
Voor zover het op het oog uitlijnen zaten we er dus flink naast.
Volgens de apparatuur is de voortrein perfect.
Links achter is ook goed, maar waar ik minder blij mee ben is dat rechts achter meer als 8mm aan de bovenzijde naar binnen staat.
Nu kan dat aan de draagarmrubbers liggen, maar daar zie ik op het oog niet veel aan.
Heb in ieder geval maar een draagarm bij Cor besteld.
We gaan het oplossen.
De wagen spoort op het gevoel goed.
Heb er net even een stuk me gereden.
De bumpsteer is niet opgetreden tot nu toe, maar ga dat volgende week in combinatie met de schokbrekers op een langere rit allemaal uitproberen.
wordt vervolgd.
De wagen stond op 10mm uitspoor
Voor zover het op het oog uitlijnen zaten we er dus flink naast.
Volgens de apparatuur is de voortrein perfect.
Links achter is ook goed, maar waar ik minder blij mee ben is dat rechts achter meer als 8mm aan de bovenzijde naar binnen staat.
Nu kan dat aan de draagarmrubbers liggen, maar daar zie ik op het oog niet veel aan.
Heb in ieder geval maar een draagarm bij Cor besteld.
We gaan het oplossen.
De wagen spoort op het gevoel goed.
Heb er net even een stuk me gereden.
De bumpsteer is niet opgetreden tot nu toe, maar ga dat volgende week in combinatie met de schokbrekers op een langere rit allemaal uitproberen.
wordt vervolgd.
Last edited by oetker on Sun Mar 06, 2016 5:00 pm, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Zal morgen even bij de garagist kijken.
In uiterste nood hier.
http://cgi.ebay.nl/1-Mutter-Simson-Achs ... 7C294%3A50
In uiterste nood hier.
http://cgi.ebay.nl/1-Mutter-Simson-Achs ... 7C294%3A50
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
M12X1 is heel fijn, even in mijn kataloog hier aan het kijken en de standaard Metrisch fijn moeren zijn M12X1.5 en M12X1.25
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Om dan maar de puntjes op de i te zetten, vandaag ook even de stabilisator reut vervangen.
Had een nette stang bij Cor gehaald, en de rubbers ook gelijk maar even vernieuwd.
De wagen voelt erg goed aan op demping en besturing op het moment.
Matrakat is ook helemaal happy met de spullen. Herman
Had een nette stang bij Cor gehaald, en de rubbers ook gelijk maar even vernieuwd.
De wagen voelt erg goed aan op demping en besturing op het moment.
Matrakat is ook helemaal happy met de spullen. Herman
Last edited by oetker on Sun Mar 06, 2016 5:09 pm, edited 2 times in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ja ik moet de spullen met hem delen.
Soms is het lastig dat hij zo gek op al dat oude ijzer is.
Hij zat net ook al met dat moddervette motorblok te spelen wat ik hier heb liggen, dus hij zit op het moment in bad, om te kuisen.
Dat vind hij niet zo prettig
Soms is het lastig dat hij zo gek op al dat oude ijzer is.
Hij zat net ook al met dat moddervette motorblok te spelen wat ik hier heb liggen, dus hij zit op het moment in bad, om te kuisen.
Dat vind hij niet zo prettig
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
De werkzaamheden in Gent zijn de afgelopen week wat uit de hand gelopen, dus ging pas vrijdag laat naar huis.
Ben nog wel even bij Cornelis langs geweest om een draagarm op te pikken.
Deze is inmiddels geplaatst.
Hiermee hoop ik de 8mm scheefstand van het rechter achterwiel uit de auto te krijgen.
Aan het rode dopje kun je zien dat deze olie gevuld is.
Niet helemaal mijn ding, maar het ziet er degelijk uit, dus ik laat het maar zo.
Zal de linker dan ook vullen als deze er uit gaat.
Komende week hebben we weer een dagje de brug.
Een prima gelegenheid om deze klus te klaren.
Als er wat tijd over is gaan we de auto op de originele hoogte zetten, en weet nog niet of ik het stuurhuis laat uitrichten.
De bumpsteer lijkt grotendeels verdwenen.
wordt vervolgd
Ben nog wel even bij Cornelis langs geweest om een draagarm op te pikken.
Deze is inmiddels geplaatst.
Hiermee hoop ik de 8mm scheefstand van het rechter achterwiel uit de auto te krijgen.
Aan het rode dopje kun je zien dat deze olie gevuld is.
Niet helemaal mijn ding, maar het ziet er degelijk uit, dus ik laat het maar zo.
Zal de linker dan ook vullen als deze er uit gaat.
Komende week hebben we weer een dagje de brug.
Een prima gelegenheid om deze klus te klaren.
Als er wat tijd over is gaan we de auto op de originele hoogte zetten, en weet nog niet of ik het stuurhuis laat uitrichten.
De bumpsteer lijkt grotendeels verdwenen.
wordt vervolgd
Last edited by oetker on Sun Mar 06, 2016 5:13 pm, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Draaicirkel gemeten maar heb niet veel gewonnen.
Last edited by oetker on Sun Mar 06, 2016 5:24 pm, edited 2 times in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 1661
- Joined: Fri Jan 11, 2008 11:28 pm
- Location: Almelo NL
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Inderdaad, dacht dat het vanuit het midden gemeten werd.
In het boekje staat draaicirkel tussen 2 muren gemeten van 11m42.
Volgens de praktijk zou ik maar 32 cm gewonnen hebben, maar de theorie zegt dat dit meer als 1 meter moet zijn.
Even nader onderzoek van de week.
In het boekje staat draaicirkel tussen 2 muren gemeten van 11m42.
Volgens de praktijk zou ik maar 32 cm gewonnen hebben, maar de theorie zegt dat dit meer als 1 meter moet zijn.
Even nader onderzoek van de week.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- hendrik
- Posts: 4939
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Als de motorklep er op zit, dan moet de warmteafvoer plaats vinden door het rechter luchtroostertje bij het achterraam.
Bij veel Murena's zie je boven het raampje de barsten in het polyester ontstaan door de grote warmte die daar kan plaats vinden.
Bij mij zit er helemaal geen motorklep op, maar vind de afvoer door de 2 roostertjes plaats op de Kiefer klep.
Ik zie daar nog geen lakvervormingen.
Nadeel is dat de warmte ook in het achterdeel gaat hangen omdat de Kiefer-klep de motorruimte niet afsluit en alles door de vette dampen smoezelig word.
Daarom heb ik van jou de motorklep gekocht.
De bedoeling is om hier 2 openingen in te maken ter hoogte van de roosters in de klep, en met rubbers om de gaten af te dichten, zodat de lucht alleen nog door de roosters op de klep gaat.
Misschien komt daar nog een warmtesensor met 2 ventilators bij.
De uitvoering van dit plan is nog niet helemaal uitgedacht.
Er zijn wat problemen om de gaten in de motordeksel te maken.
Die zitten precies op de hoogte van de versteviging van die deksel.
Daar moet ik nog wat op bedenken.
Ook de ventilatorkeuze is nog niet bedacht.
Bij veel Murena's zie je boven het raampje de barsten in het polyester ontstaan door de grote warmte die daar kan plaats vinden.
Bij mij zit er helemaal geen motorklep op, maar vind de afvoer door de 2 roostertjes plaats op de Kiefer klep.
Ik zie daar nog geen lakvervormingen.
Nadeel is dat de warmte ook in het achterdeel gaat hangen omdat de Kiefer-klep de motorruimte niet afsluit en alles door de vette dampen smoezelig word.
Daarom heb ik van jou de motorklep gekocht.
De bedoeling is om hier 2 openingen in te maken ter hoogte van de roosters in de klep, en met rubbers om de gaten af te dichten, zodat de lucht alleen nog door de roosters op de klep gaat.
Misschien komt daar nog een warmtesensor met 2 ventilators bij.
De uitvoering van dit plan is nog niet helemaal uitgedacht.
Er zijn wat problemen om de gaten in de motordeksel te maken.
Die zitten precies op de hoogte van de versteviging van die deksel.
Daar moet ik nog wat op bedenken.
Ook de ventilatorkeuze is nog niet bedacht.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- hendrik
- Posts: 4939
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Ja oetker, ik heb ook die twee roostertjes op de klep die waren bij mij dicht gemaakt nu zijn ze open daar komt heel wat warmte uit.
Ik ga ook een ventilator in de tussenwand zeten met een afvoorpijp en die laat ik achter de bumper uit komen.
Ik heb een ventilator uit een pontiac fiero gehaalt die stond ook op de
tussenwand en zo met een afvoorpijp achter de bumper en dan zien we
wel.
grt harry de matra.
Ik ga ook een ventilator in de tussenwand zeten met een afvoorpijp en die laat ik achter de bumper uit komen.
Ik heb een ventilator uit een pontiac fiero gehaalt die stond ook op de
tussenwand en zo met een afvoorpijp achter de bumper en dan zien we
wel.
grt harry de matra.
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- JV
- Posts: 517
- Joined: Sun Mar 16, 2008 5:41 pm
- Location: Hilversum (NL)
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ja daar heb ik ook al over gedacht, echter de achterklep ligt niet helemaal evenwijdig met de motorklep in gesloten toestand..
Het rubber zou een verloop moeten kennen van 1-4 cm.
Geen elegante oplossing voor kunnen bedenken.
Heb al even met een binnenband van een brommer zitten spelen, en isolatieschuim voor verwarmingspijpen, maar het ziet er niet uit.
Het rubber zou een verloop moeten kennen van 1-4 cm.
Geen elegante oplossing voor kunnen bedenken.
Heb al even met een binnenband van een brommer zitten spelen, en isolatieschuim voor verwarmingspijpen, maar het ziet er niet uit.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- GODFRIED
- Posts: 10001
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
De ventilator springt pas bij 96? aan!! Dit is volgens mijn te laat. Hoe warm zou het dan al bij de motor zijn? Waarschijnlijk tussen de 100 en de 110?.
Ik ga het thermocantact vervangen zodat de ventilator al bij 88? aanspringt en dan zien we wel wat ik nog ga doen om een betere koeling te krijgen na een lange rit.
Ik zal zeker volgen hoe jullie dit oplossen.
Ik ga het thermocantact vervangen zodat de ventilator al bij 88? aanspringt en dan zien we wel wat ik nog ga doen om een betere koeling te krijgen na een lange rit.
Ik zal zeker volgen hoe jullie dit oplossen.
- JV
- Posts: 517
- Joined: Sun Mar 16, 2008 5:41 pm
- Location: Hilversum (NL)
Dat verloop maakt het inderderdaad lastig.
Misschien is het mogelijk een ongeveer rechthoekige opstaande polyester of aluminium ring te vervaardigen, met dezelfde omtrek als het motordeksel, die een voorzijde ruim 1 cm hoog is en aan de andere zijde ruim 4 cm. Bevestig daar een rubber rand onderop en bovenop op (soort deurrubber of zo).
Je kunt die ring dan zetten in de rand waarin nu het motordeksel rust. En als je dan de achterklep dicht doet zou een en ander goed moeten afsluiten.
Misschien is het zelfs mogelijk dat je die opstaande ring zo nauwkeurig kunt maken dat je hem onderaan tegen de achterklep kunt monteren en hem bij het sluiten automatisch in het randje kunt laten vallen waarin nu de motordeksel rust.
Laatste is het mooist natuurlijk. Eerste oplossing is eenvoudiger.
Groet, Jan
Misschien is het mogelijk een ongeveer rechthoekige opstaande polyester of aluminium ring te vervaardigen, met dezelfde omtrek als het motordeksel, die een voorzijde ruim 1 cm hoog is en aan de andere zijde ruim 4 cm. Bevestig daar een rubber rand onderop en bovenop op (soort deurrubber of zo).
Je kunt die ring dan zetten in de rand waarin nu het motordeksel rust. En als je dan de achterklep dicht doet zou een en ander goed moeten afsluiten.
Misschien is het zelfs mogelijk dat je die opstaande ring zo nauwkeurig kunt maken dat je hem onderaan tegen de achterklep kunt monteren en hem bij het sluiten automatisch in het randje kunt laten vallen waarin nu de motordeksel rust.
Laatste is het mooist natuurlijk. Eerste oplossing is eenvoudiger.
Groet, Jan
Jan Verdam
Matra Murena 2.2S 1983
Matra Murena 2.2S 1983
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
@ Godfried.
Vertrouw niet op je meter.
Volgens mij is aanspringen bij 92-95 graden normaal.
Doet die van mij ook.
Thermocontact vervangen voor dezekerheid is natuurlijk altijd goed.
het is tenslotte allemaal erg oud.
Vertrouw niet op je meter.
Volgens mij is aanspringen bij 92-95 graden normaal.
Doet die van mij ook.
Thermocontact vervangen voor dezekerheid is natuurlijk altijd goed.
het is tenslotte allemaal erg oud.
Last edited by oetker on Sat Aug 01, 2009 11:19 am, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
@ Jan
Daarom heb ik de klep van Harry overgenomen.
Die past er nog goed onder, echter als ik hem er op leg kan inlopend water door de roosters natuurlijk problemen gaan geven.
Die wordt nu door de onderdruk in de ruimte bij rijden naar buiten geblazen.
Als ik openingen in die klep maak dan hoef ik ook niet veel meer af te dichten.
Ik puzzle hier nog over, maar heeft nog geen prioriteit.
Daarom heb ik de klep van Harry overgenomen.
Die past er nog goed onder, echter als ik hem er op leg kan inlopend water door de roosters natuurlijk problemen gaan geven.
Die wordt nu door de onderdruk in de ruimte bij rijden naar buiten geblazen.
Als ik openingen in die klep maak dan hoef ik ook niet veel meer af te dichten.
Ik puzzle hier nog over, maar heeft nog geen prioriteit.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Zolang ik de stoomwolken nog niet achteruit zie vliegen, heb ik het nog niet benauwd.
Het is gewoon nu vrij warm buiten, en deze motoren liggen nog al opgesloten, dus logisch dat de maximum temperaturen van het koellwater wel gehaald worden.
Dat metertje van het koelwater, tesamen met de toerenteller zijn volledig onbetrouwbaar.
Hou er maar rekening mee dat je toerenteller gewoon 10% of meer te weinig aanwijst.
Duw hem dus nooit naar het maximum toerental voor je de meter geijkt hebt.
De km-teller is exact, maar dat iets mechanisch nietwaar.
Alles wat elektro is in deze auto is onbestemd en onbetrouwbaar.
Het is gewoon nu vrij warm buiten, en deze motoren liggen nog al opgesloten, dus logisch dat de maximum temperaturen van het koellwater wel gehaald worden.
Dat metertje van het koelwater, tesamen met de toerenteller zijn volledig onbetrouwbaar.
Hou er maar rekening mee dat je toerenteller gewoon 10% of meer te weinig aanwijst.
Duw hem dus nooit naar het maximum toerental voor je de meter geijkt hebt.
De km-teller is exact, maar dat iets mechanisch nietwaar.
Alles wat elektro is in deze auto is onbestemd en onbetrouwbaar.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Is het niet mogelijk om de bovenste rubber van een sectionaalpoort te gebruiken?
Bestaat in ca. 4cm hoge versie en in ca. 8cm hoge versie.
Ik zal er eens een foto van nemen.
Bestaat in ca. 4cm hoge versie en in ca. 8cm hoge versie.
Ik zal er eens een foto van nemen.
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- oetker
- Posts: 8094
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- GODFRIED
- Posts: 10001
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg