Zak is lekker deur.
Posted: Sat Aug 16, 2008 10:00 pm
Vandaag had ikeven een dagje vrij, en vond dat er maar weer wat gesleuteld mocht worden aan de Murena.
Had er al een paar weken niet meer mee gereden omdat ik dit euvel was tegengekomen, een doorgezakte veerschotel

Het betrof hier de linkerachterveer.
Maar ja als het aan de ene kant zit, dan kan de andere kant niet lang op zich laten wachten.
Dus allebei de kanten maar aanpakken.


Om de veren te kunnen loshalen schrijft het werkplaatshandboek voor een rond gat in de bekleding te snijden.
Kon echter de bekleding vrij simpel los trekken en de rubber doppen verwijderen.
Daaronder zitten de moeren om de veren los te maken.
Het is echter niet verstandig dit zomaar te doen dus heb je 2 spanners nodig per veer om de spanning eraf te halen.

Dan kun je de bouten onder en boven zo los maken en trek je ze er zo onderuit.

Het spulletje stond echt een kwart slag voor afbreken.

Toevallig had ik bij Cornelis 2 veerschotels meegenomen.
Daar was bij het galvaniseren iets te veel naar 1 kant gelopen.
Er moest dus flink aan geslepen worden.
Dat spul is nog flink hard.

Nu de veren eronder vandaan waren konden we gelijk even kijken hoe het daarachter gesteld was.

Zag er allemaal nog goed uit.
Hier en daar de de bodyshutz wat bij gewerkt en het spulletje weer terug in elkaar gezet.



Weer een klus gesneden en een dag naar de kl*te.
Omdat zich hier de laatste tijd toch alleen maar rampspoed afspeelt, wilde ik de Murena eigenlijk laten instralen door Jomanda.
Maar die is al een tijdje tiel ontvlucht.
Heb vandaag de auto dus maar gewassen met Spa water.
En om de zaak in balans te brengen, het afchryslelijke stuurembleem vervangen door een Yin-Yang teken.

Of dat gaat helpen weet ik niet.
De auto rijdt er in ieder geval niet harder door.
Next problem
Sorry voor de matige foto's, de accu van me toestel was leeg, dus de telefoon daarvoor gebruikt.
Had er al een paar weken niet meer mee gereden omdat ik dit euvel was tegengekomen, een doorgezakte veerschotel

Het betrof hier de linkerachterveer.
Maar ja als het aan de ene kant zit, dan kan de andere kant niet lang op zich laten wachten.
Dus allebei de kanten maar aanpakken.


Om de veren te kunnen loshalen schrijft het werkplaatshandboek voor een rond gat in de bekleding te snijden.
Kon echter de bekleding vrij simpel los trekken en de rubber doppen verwijderen.
Daaronder zitten de moeren om de veren los te maken.
Het is echter niet verstandig dit zomaar te doen dus heb je 2 spanners nodig per veer om de spanning eraf te halen.

Dan kun je de bouten onder en boven zo los maken en trek je ze er zo onderuit.

Het spulletje stond echt een kwart slag voor afbreken.

Toevallig had ik bij Cornelis 2 veerschotels meegenomen.
Daar was bij het galvaniseren iets te veel naar 1 kant gelopen.
Er moest dus flink aan geslepen worden.
Dat spul is nog flink hard.

Nu de veren eronder vandaan waren konden we gelijk even kijken hoe het daarachter gesteld was.

Zag er allemaal nog goed uit.
Hier en daar de de bodyshutz wat bij gewerkt en het spulletje weer terug in elkaar gezet.



Weer een klus gesneden en een dag naar de kl*te.
Omdat zich hier de laatste tijd toch alleen maar rampspoed afspeelt, wilde ik de Murena eigenlijk laten instralen door Jomanda.
Maar die is al een tijdje tiel ontvlucht.
Heb vandaag de auto dus maar gewassen met Spa water.
En om de zaak in balans te brengen, het afchryslelijke stuurembleem vervangen door een Yin-Yang teken.

Of dat gaat helpen weet ik niet.
De auto rijdt er in ieder geval niet harder door.
Next problem
Sorry voor de matige foto's, de accu van me toestel was leeg, dus de telefoon daarvoor gebruikt.