murena achterklep
-
- Posts: 10
- Joined: Fri May 02, 2008 5:06 pm
- Location: flanders fields
murena achterklep
ik ben momenteel bezich een murena aan het ombouwen.
graag had ik es iemand zijn murena gezien met die achterklep en dit omgeving Oostende , of ergens daaromtrent
graag had ik es iemand zijn murena gezien met die achterklep en dit omgeving Oostende , of ergens daaromtrent
-
- Posts: 148
- Joined: Tue Apr 19, 2005 2:11 pm
- Location: Hechtel
Hoi Chris,
jammer genoeg kan ik je niet verderhelpen...zelf hou meer van het "authentieke karakter".
Zolang smaken blijven verschillen wordt het allemaal geen eenheidsworst op onze wegen, en da's ook belangrijk, niet?
Heel veel succes met de ombouw en doe ze niet t? fel pijn h?!
Groetjes,
Dieter
jammer genoeg kan ik je niet verderhelpen...zelf hou meer van het "authentieke karakter".
Zolang smaken blijven verschillen wordt het allemaal geen eenheidsworst op onze wegen, en da's ook belangrijk, niet?

Heel veel succes met de ombouw en doe ze niet t? fel pijn h?!

Groetjes,
Dieter
Leer van gisteren, leef vandaag, ga onbevangen naar morgen
-
- Posts: 4171
- Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
- Location: Begijnendijk
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
De klep geeft de Murena wel een heel ander aanzicht.
Persoonlijk vindt ik het mooier als de ruit, maar niet op alle fronten.
Van binnen uit is het bijvoorbeeld minder.
De klep rust bij mij door middel van een rubber tegen het tussenraam.
Dat ziet er niet uit van binnen.
Daar is wel wat aan te doen door het tussenruitje gedeeltelijk te blinderen of een donkerefolie tegen aan te plakken.
Ook door het achterzijraampje naar binnen kijken is minder fraai.
Ook die ruitjes zouden een donkere folie moeten.
Verder beperkt de klep ook het uitzicht naar rechtsachter behoorlijk.
Je zou dus ook in de rechterspiegel een dode hoekspiegel moeten plakken om dat te verbeteren.
Er zijn echter ook voordelen.
De auto is beter waterdicht als de klep goed is gemonteerd.
Er is geen beslagen raam meer achter in de natte omstandigheden.
De klep is lichter van gewicht en als er open roosters in zitten verbeterd dit de koeling van de motor.
Geen achterruitverwarming meer nodig.
Herman
Persoonlijk vindt ik het mooier als de ruit, maar niet op alle fronten.
Van binnen uit is het bijvoorbeeld minder.
De klep rust bij mij door middel van een rubber tegen het tussenraam.
Dat ziet er niet uit van binnen.
Daar is wel wat aan te doen door het tussenruitje gedeeltelijk te blinderen of een donkerefolie tegen aan te plakken.
Ook door het achterzijraampje naar binnen kijken is minder fraai.
Ook die ruitjes zouden een donkere folie moeten.
Verder beperkt de klep ook het uitzicht naar rechtsachter behoorlijk.
Je zou dus ook in de rechterspiegel een dode hoekspiegel moeten plakken om dat te verbeteren.
Er zijn echter ook voordelen.
De auto is beter waterdicht als de klep goed is gemonteerd.
Er is geen beslagen raam meer achter in de natte omstandigheden.
De klep is lichter van gewicht en als er open roosters in zitten verbeterd dit de koeling van de motor.
Geen achterruitverwarming meer nodig.
Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- Vollegaaz
- Posts: 1038
- Joined: Wed Sep 27, 2006 8:49 pm
- Location: Zemst
- Contact:
- matramurena
- Posts: 838
- Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
- Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
- Contact:
Chris,
Veel succes met de ombouw! Ik ben er nu reeds een jaartje mee bezig, schiet niet echt op, vooral omdat mijn garagebox een eind van huis ligt en er een geboorte tussendoor kwam

Mijn project tot nu toe:
http://oscar.messageboard.nl/7101/viewtopic.php?t=341
Waarschijnlijk al bekend, maar toch even het vermelden waard; Je kan het best (moet) een V6 12v hebben en niet de 24v. Deze past een heel stuk slechter en is veel storingsgevoeliger. Verder zul je de benzinetank moeten laten inkorten. Dit was voor mij duurder als dat ik verwacht had, was een tegenvaller dus. Het subframe dat je nodig hebt is bij Carjoy te koop (heeft er nog een stuk of 4 liggen geloof ik) en is zeker de moeite waard om aan te schaffen. Het is natuurlijk mogelijk dit zelf in elkaar te lassen, maar met al het meten en doen denk ik dat dit zeker iets is waar je het best de reeds bevaren route voor kunt kiezen.
Je hebt verder tevens een aandrijfas (uit mijn hoofd de linkse) van een Murena 1.6 nodig. Deze zal makkelijk aan te komen zijn. En uiteraard zelf wat aanpassingen maken aan het schakelmechanisme en dergelijke.
De achterklep hoeft trouwens NIET een Ferrari-klep te zijn in verband met koeling. Mij was dit in het begin verteld, maar het schijnt toch reuze mee te vallen. Dus mocht je de ruit mooier vinden kun je die rustig laten zitten.
Mocht je vragen hebben kun je me altijd PB'en. Ik heb al eea uitgezocht namelijk. Je kunt bijvoorbeeld de hydraulische riemspanner die altijd lekt op de v6 12v vervangen door een mechanische. Dit is op zich sinpel te doen en in Alfa kringen een bekende aanpassing. Is zeker de moeite waard!
Suces met het project!!!
Veel succes met de ombouw! Ik ben er nu reeds een jaartje mee bezig, schiet niet echt op, vooral omdat mijn garagebox een eind van huis ligt en er een geboorte tussendoor kwam


Mijn project tot nu toe:
http://oscar.messageboard.nl/7101/viewtopic.php?t=341
Waarschijnlijk al bekend, maar toch even het vermelden waard; Je kan het best (moet) een V6 12v hebben en niet de 24v. Deze past een heel stuk slechter en is veel storingsgevoeliger. Verder zul je de benzinetank moeten laten inkorten. Dit was voor mij duurder als dat ik verwacht had, was een tegenvaller dus. Het subframe dat je nodig hebt is bij Carjoy te koop (heeft er nog een stuk of 4 liggen geloof ik) en is zeker de moeite waard om aan te schaffen. Het is natuurlijk mogelijk dit zelf in elkaar te lassen, maar met al het meten en doen denk ik dat dit zeker iets is waar je het best de reeds bevaren route voor kunt kiezen.
Je hebt verder tevens een aandrijfas (uit mijn hoofd de linkse) van een Murena 1.6 nodig. Deze zal makkelijk aan te komen zijn. En uiteraard zelf wat aanpassingen maken aan het schakelmechanisme en dergelijke.
De achterklep hoeft trouwens NIET een Ferrari-klep te zijn in verband met koeling. Mij was dit in het begin verteld, maar het schijnt toch reuze mee te vallen. Dus mocht je de ruit mooier vinden kun je die rustig laten zitten.
Mocht je vragen hebben kun je me altijd PB'en. Ik heb al eea uitgezocht namelijk. Je kunt bijvoorbeeld de hydraulische riemspanner die altijd lekt op de v6 12v vervangen door een mechanische. Dit is op zich sinpel te doen en in Alfa kringen een bekende aanpassing. Is zeker de moeite waard!
Suces met het project!!!
Martijn
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
Ferariklep
Dag godfried.
Ik heb gebelt naar alain voor die klep maar hij doet ze niet weg.
Maar ik heb iemand die in polyester werkt en die gaat een mal maken
van die ferariklep van alain. En ook van de deurdrempels die ik hier heb
liggen.In ruil voor de deurdrempels mag ik de klep lenen voor de mal te maken.Dan word er ook een klep op de grijze murena geplaatst.
grt hendrik.
Ik heb gebelt naar alain voor die klep maar hij doet ze niet weg.
Maar ik heb iemand die in polyester werkt en die gaat een mal maken
van die ferariklep van alain. En ook van de deurdrempels die ik hier heb
liggen.In ruil voor de deurdrempels mag ik de klep lenen voor de mal te maken.Dan word er ook een klep op de grijze murena geplaatst.
grt hendrik.
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
Sluitmechanisme achterklep
Wie weet hoe je best het achterruitmechanisme kan regelen. Is volledig gedemonteerd geweest, en ik heb slechts 2 tussenplaatjes om het schakelmechanisme te regelen. Hoeeveel zijn het er normaal?
De regeling op de pennen op de achterklep is om hem mooi te laten aansluiten, maar hoever moet het schakelmechanisme staan?
Kan iemand dit eens nakijken/nameten?
De regeling op de pennen op de achterklep is om hem mooi te laten aansluiten, maar hoever moet het schakelmechanisme staan?
Kan iemand dit eens nakijken/nameten?
- henk wouterse
- Posts: 373
- Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
- Location: wemeldinge
- henk wouterse
- Posts: 373
- Joined: Tue Mar 25, 2003 9:23 pm
- Location: wemeldinge
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
Re: Sluitmechanisme achterklep
En hierom had ik gereageerd op dit topicjurgen M wrote:Wie weet hoe je best het achterruitmechanisme kan regelen. Is volledig gedemonteerd geweest, en ik heb slechts 2 tussenplaatjes om het schakelmechanisme te regelen. Hoeeveel zijn het er normaal?
De regeling op de pennen op de achterklep is om hem mooi te laten aansluiten, maar hoever moet het schakelmechanisme staan?
Kan iemand dit eens nakijken/nameten?

-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
- HF-09-DG
- Posts: 57
- Joined: Tue Jan 11, 2011 11:46 am
- Location: Limburg (NL)
Ik heb de afgelopen tijd ook last gehad van de slotjes van mijn achterklep. ze gingen wel open, maar niet meer naar de "neutraal" positie. uiteindelijk bleek dat het stukje restkabel na het tweede slot te stroef door het daarvoor bestemde gaatje in het slot liep. hierdoor kwam dit slot niet meer terug. het rechtmaken van de kabel en een beetje vet verholpen het probleem. succes.
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am
Als je met de hand aan de kabel trekt, bewegen de slotjes een klein beetje maar stroef. Heb de slotjes via de achterlichten losgeschroefd om de klep terug te kunnen openen. Zal eens proberen de kabel meer te spannen, en de slotjes eens volledig na te kijken.GODFRIED wrote:Ik denk dat Benny gelijk heeft de afstelling is zeer belangrijk.
Als de kabel los is werken de slotjes dan vlot met de hand?
-
- Posts: 1114
- Joined: Thu Jun 02, 2005 9:33 am