Page 1 of 1

afdekkappen achterlichten in de koffer

Posted: Tue Jul 31, 2007 9:23 pm
by benny
Ik heb achterlichtbakken gekocht om in de koffer te kleven achter het achterlicht. Nu passen die langs geen kanten. Is er iemand die ervaring heeft met het kleven van die polyesterbakken?
Sorry, ik heb dit per ongeluk eveneens bij de rubriek "te koop" gezet

Posted: Wed Aug 01, 2007 6:54 pm
by ALAIN VAN AKEN
Polyester??????
Normaal zijn deze bakken uit ijzer.
Ik denk dat Cor er reeds verschillende ingelast heeft.

Posted: Wed Aug 01, 2007 8:31 pm
by benny
De eerste Murena hadden twee gaten waar de achterlichten in klikten. Bij die modellen is de kans groter dat er water in de koffer loopt. daarom heb ik bij Simon-auto twee zo'n polyester bakken gekocht om die opening te dichten, net zoals de latere modellen. Ik wacht nog op nieuws van Cor. Vermoedelijk is hij niet thuis.

Posted: Wed Aug 01, 2007 9:19 pm
by ALAIN VAN AKEN
Er is inderdaad bij de eerste modellen een probleem van waterinsijpeling en daarom werden de bakken geplaatst, vermoedelijk heeft Simon deze uit polyester nagemaakt.

Posted: Thu Aug 02, 2007 11:15 pm
by MatraMurena.nl
ik heb ook een vroeg model zonder ijzeren bakken. alleen heb geen lekkage. heb er wel cartonnen kappen bijzitten. deze heb ik los liggen nadat er 1 sneuvelde door een glijdende krat. zal wel zeldzaam zijn namelijk.

die kan ik vastbuigen tussen metalen buigbare strookjes ofzo...

Posted: Sat Aug 11, 2007 6:31 pm
by ALAIN VAN AKEN
Kan je daar eens een foto van posten?

Beschermkappen achterlicht

Posted: Sat Aug 11, 2007 6:51 pm
by matra530lx
Ik weet niet vanaf welk bouwjaar of type er ijzeren bakken gemonteerd werden, maar mijne Murena 1.6 was ven einde '82 en had ook die uit geperst karton beschermkappen.
Deze hadden geen invloed op de waterdichtheid en dienden enkel als berscherming.

Matra 530 LX

Posted: Wed Oct 03, 2012 6:45 pm
by Richard
ik heb de geperste kartonnen kappen bedekt met polyster, ze zijn nu zeer hard en goed bruikbaar, maar zeker niet geschikt om e.e.a. waterdicht te maken.

Ik heb ook altijd wat water lekkage, zijn er nog tips te geven over hoe de lampen beter dicht te krijgen ? Kan ik rubbers vervangen of andere maatregelen nemen ?

Posted: Wed Oct 03, 2012 7:43 pm
by pete speed
De eerste Murena's hadden kartonnen afdekkappen, die snel stuk gingen ; daarna werd het chassis aangepast en werd een kuip achter de achterlichten geplaatst. Nadeel was , dat in geval van een kabelbreuk, de achterruitmechaniek niet meer bereikbaar was. Voordeel; ze werden door rondvliegend materiaal in de kofferbak niet meer gesloopt. Je kunt ze inderdaad , als het tenminste nog een beetje voorstelt versterken met een glasmatje en kunsthars.
Vaak helpt het om de rubbers van de achterlichten goed schoon te maken en met vasiline in te vetten. Lekken ze dan nóg, dan afgedichen door ze met PU-kit aan de carrosserie vast te zetten.
NB: Nóóit siliconenkit op een gegalvaniseerde carrosserie gebruiken.

Posted: Wed Oct 03, 2012 7:43 pm
by benny
Wij hebben de kunstoffen afdekkappen gekocht bij Simon-Auto.

Posted: Wed Oct 03, 2012 8:16 pm
by Richard
PU-kit aan de carrosserie vast te zetten
dan kunnen ze er denk ik nooit (aan 1 stuk) meer af neem ik aan ?

Posted: Wed Oct 03, 2012 8:40 pm
by hendrik
Die afdekkappen heb je ook in het ijzer wand die witte murena wat ik heb gesloopt had ijzere kappen.







ger harry de matra.

Posted: Wed Oct 03, 2012 8:49 pm
by benny
De kappen zijn vastgemaakt met siliconelijm. Ze kunnen ten allentijde los gemaakt worden.