Oetkers Rat-atouille.
- talbotmatra
- Posts: 334
- Joined: Sun Aug 19, 2012 1:30 pm
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- talbotmatra
- Posts: 334
- Joined: Sun Aug 19, 2012 1:30 pm
- maxderoswell
- Posts: 44
- Joined: Sun Jan 29, 2012 7:12 pm
The real part is here: http://www.autostoria.fr/fr/lave-glaces ... 50-sc.htmloetker wrote:Ik heb deze er inzitten.
Kost weinig hier en heb er nog 1 op voorraad.
http://www.ebay.co.uk/itm/Porsche-Peuge ... 565ee8f050[/img]
Mathieu
Espace II 1995 2,1L TD 243 000 kms blue
Espace II 1995 2,1L TD 226 000 kms green
Matra Murena 1.6L 82 violet
[s]Espace III RTE 1997 2,2L TD 250 000 kms grey[/s] sold
[s]Espace II 1995 2,1L TD 487 310 kms black[/s] recycled
Espace II 1995 2,1L TD 226 000 kms green
Matra Murena 1.6L 82 violet
[s]Espace III RTE 1997 2,2L TD 250 000 kms grey[/s] sold
[s]Espace II 1995 2,1L TD 487 310 kms black[/s] recycled
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Yes that is the original part.


You can also use this one with some minor work (rasping a bit of and other rubber.)



But we have a Lucas bottle an then the original doesn't fit.

Herman


You can also use this one with some minor work (rasping a bit of and other rubber.)



But we have a Lucas bottle an then the original doesn't fit.
Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ben nu 2 jaar met de rat bezig.
Als 1 vd eerste klussen heb ik de bougie's vervangen.
Daar ben ik toen een halve dag mee bezig geweest want ze zaten vastgerot.
Ik heb toen nieuwe geplaatst en met vet gemonteerd.
Nu 2 jaar en 5.000km verder heb ik ze weer vervangen.
Ze gingen er even goed niet soepel uit en de draad van Cilinder 4 begaf het.

De draad had al geleden devorige keer dus gaf nu op.
Tijd voor een helicoil. (draadbus is betere benaming).


Gelukkig kon ik er gemakkelijk bij dus Cilinder 4 heeft weer vers draad.

Ik dacht ook even een andere peilstok te plaatsen.


Peilstreepjes over gebracht.

De stok is te slap.
Hij raakt af en toe de krukas en dan hoor je een zachte ratel.
De oude zit er weer in.
Soms zijn er dagen dat een Matra niet wil meewerken.
Herman
Als 1 vd eerste klussen heb ik de bougie's vervangen.
Daar ben ik toen een halve dag mee bezig geweest want ze zaten vastgerot.
Ik heb toen nieuwe geplaatst en met vet gemonteerd.
Nu 2 jaar en 5.000km verder heb ik ze weer vervangen.
Ze gingen er even goed niet soepel uit en de draad van Cilinder 4 begaf het.
De draad had al geleden devorige keer dus gaf nu op.
Tijd voor een helicoil. (draadbus is betere benaming).
Gelukkig kon ik er gemakkelijk bij dus Cilinder 4 heeft weer vers draad.
Ik dacht ook even een andere peilstok te plaatsen.
Peilstreepjes over gebracht.
De stok is te slap.
Hij raakt af en toe de krukas en dan hoor je een zachte ratel.
De oude zit er weer in.
Soms zijn er dagen dat een Matra niet wil meewerken.
Herman
Last edited by oetker on Sun Feb 26, 2017 5:40 am, edited 2 times in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Jawel hoor.
Zorgen dat de kleppen dicht zijn en zuiger net niet helemaal bovenin. (De tap moet niet de zuiger raken).
Flinke kluit vaseline op de tap en het alu draaisel zal in de tap blijven hangen.
Af en toe uithalen en schoonspuiten.
Daarna met veel lucht in het bougiegat uitspuiten.
Daarna zonder de bougie de auto laten lopen.
Ging goed.
Zorgen dat de kleppen dicht zijn en zuiger net niet helemaal bovenin. (De tap moet niet de zuiger raken).
Flinke kluit vaseline op de tap en het alu draaisel zal in de tap blijven hangen.
Af en toe uithalen en schoonspuiten.
Daarna met veel lucht in het bougiegat uitspuiten.
Daarna zonder de bougie de auto laten lopen.
Ging goed.
Last edited by oetker on Wed Jul 16, 2014 10:18 am, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
10.000 km is niet veel voor een bougie.
De verbranding is wel OK zo te zien maar er omheen zien ze er roestig uit.
In mijn oude mini's gingen ze 30.000 km en dan waren ze niet eens slecht.
In onze Suzuki staat 120.000 km's voor maar dat zijn dan ook prijzige bougie's.
Ik heb ze na 60.000 toch maar vervangen want ze gaven problemen.
Herman
De verbranding is wel OK zo te zien maar er omheen zien ze er roestig uit.
In mijn oude mini's gingen ze 30.000 km en dan waren ze niet eens slecht.
In onze Suzuki staat 120.000 km's voor maar dat zijn dan ook prijzige bougie's.
Ik heb ze na 60.000 toch maar vervangen want ze gaven problemen.
Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
Die draadbus komt er volgende keer vast terug uit, moet je ineens een nieuwe steken.
Ik heb het destijds met de Ducati gedaan, prima systeem
Ik heb het destijds met de Ducati gedaan, prima systeem
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
5 minuten voor vertrek naar de meeting deden mijn rechter knipperlichten het niet meer.
Tijdens de meeting vielen ook de remlichten uit.
Had even een lampje vervangen maar het probleem zat dieper.
Dan maar zonder deze lichten de meeting gedaan.
Ouderwets hand uitsteken deed het ook
Vanmorgen gelijk maar werk van gemaakt
Deze plug speelde parten voor de 3e keer.

Ondanks preventieve behandeling wil deze het niet meer goed doen.
Voorlopig even wat sap extra ertussen en het functioneert weer maar ga deze week deze draden definitief doorverbinden.



Oh ja, heb toevallig vorige week de oude wielen gekocht die van de bol Murena afkomen.



Herman
Tijdens de meeting vielen ook de remlichten uit.
Had even een lampje vervangen maar het probleem zat dieper.
Dan maar zonder deze lichten de meeting gedaan.
Ouderwets hand uitsteken deed het ook

Vanmorgen gelijk maar werk van gemaakt
Deze plug speelde parten voor de 3e keer.
Ondanks preventieve behandeling wil deze het niet meer goed doen.
Voorlopig even wat sap extra ertussen en het functioneert weer maar ga deze week deze draden definitief doorverbinden.
Oh ja, heb toevallig vorige week de oude wielen gekocht die van de bol Murena afkomen.


Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
Herman,oetker wrote: Ik dacht ook even een andere peilstok te plaatsen.
De stok is te slap.
Hij raakt af en toe de krukas en dan hoor je een zachte ratel.
De oude zit er weer in.
Soms zijn er dagen dat een Matra niet wil meewerken.
Herman
Je hebt niet veel ruimte voor die peilstok. Bij mij ging het best met de peilstokhouder zo laag mogelijk en zo ver mogelijk in de richting van het vliegwiel vast te zetten.
- Attachments
-
- DSC00665_s.jpg (33.31 KiB) Viewed 7634 times
groetjes,
Urbain
Murena 1.6 1983
Urbain
Murena 1.6 1983
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ja ik had zoiets gelezen in je topic maar ik heb een slappe platte uitvoering in de sloper en dacht die over te zetten.Urbain wrote:
Herman,
Je hebt niet veel ruimte voor die peilstok. Bij mij ging het best met de peilstokhouder zo laag mogelijk en zo ver mogelijk in de richting van het vliegwiel vast te zetten.
Vermoedelijk beweegt die wat meer in de carter.
Zoek nog wel een keer een wat steviger model.
Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Vanwege het slechte weer ligt het een beetje stil hier.
De auto loopt nog goed maar gebruik is wat hoog en je kunt merken bij start wat extra benzineverbranding.
Hoop volgende week wat verder te komen.
Herman
De auto loopt nog goed maar gebruik is wat hoog en je kunt merken bij start wat extra benzineverbranding.
Hoop volgende week wat verder te komen.
Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Maar is een begin gemaakt met de carburateur van de sloop Murena.
Als je de foto's ziet dan schrik je hoe vuil die is.
Ondanks dat liep die goed.
Eerst bovendeel demonteren.
Borging los gemaakt.



5 Boutjes los en het bovendeel kan er af.

Ziet er vervuild uit.

Venturi's eruit.


Kelkjes zitten los, net zols de carb. in de rat.
Dat hoort volgens mij niet zo.
filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=78dLAkcr ... e=youtu.be
Verder alles los halen.









[/img]https://lh5.googleusercontent.com/-DtDN ... m%2529.JPG[/img]




Lagers nog OK.
Beetje smering niet overbodig.


Kelkjes ernstig vuil.


Er vielen nog 2 onderdelen uit die ik nog moet zoeken waar die zaten.

Reinigen en diverse pakking en rubber gaan we vervangen.
Herman
Als je de foto's ziet dan schrik je hoe vuil die is.
Ondanks dat liep die goed.
Eerst bovendeel demonteren.
Borging los gemaakt.
5 Boutjes los en het bovendeel kan er af.
Ziet er vervuild uit.
Venturi's eruit.
Kelkjes zitten los, net zols de carb. in de rat.
Dat hoort volgens mij niet zo.
filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=78dLAkcr ... e=youtu.be
Verder alles los halen.
[/img]https://lh5.googleusercontent.com/-DtDN ... m%2529.JPG[/img]
Lagers nog OK.
Beetje smering niet overbodig.
Kelkjes ernstig vuil.
Er vielen nog 2 onderdelen uit die ik nog moet zoeken waar die zaten.
Reinigen en diverse pakking en rubber gaan we vervangen.
Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 406
- Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
- Location: Purmerend, Nederland
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- matramurena
- Posts: 838
- Joined: Wed Sep 14, 2005 11:09 am
- Location: Sundet, Lillesand, Noorwegen
- Contact:
Wordt het niet eens tijd dat je de titel van deze thread wijzigd Herman?
De rat is onderwijl beter dan de meeste in NL/BE aanwezige Murena's!

Martijn
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
1983 Matra Murena 3.0 V6
2008 Lancia Phedra Emblema 2.0 Hdi
2018 VW Golf GTE
1980 (?) Tunejolle 16, Mercury 60 EFI
1984 Happy 27 zeilboot. Volvo Penta MD5B
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Dat komt zeker nog aan de orde.
Ik had deze zomer de achterzijde aan willen pakken en gelijk een S spoiler plaatsen.
Dat zijn klussen voor buiten maar het weer heeft niet erg meegewerkt.
Dan was ook het originele Talbot Matra logo er weer opgekomen.(NB:zoek ik nog in zilver)
Een andere topic titel denk ik nog over
Herman
Ik had deze zomer de achterzijde aan willen pakken en gelijk een S spoiler plaatsen.
Dat zijn klussen voor buiten maar het weer heeft niet erg meegewerkt.
Dan was ook het originele Talbot Matra logo er weer opgekomen.(NB:zoek ik nog in zilver)
Een andere topic titel denk ik nog over
Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
oetker wrote:Geloof dat Urbain dat ook is gehad heeft.
Ligt dat er los in?
Nou nog uitvissen waar dat busje zat.
Herman,
Dat busje met kraag hoort bij het bedieningsmechanisme van de choke klep. (Zie foto)
Hebben uw kelkjes niet het nokje waarmee ze niet kunnen draaien?
Het kogeltje hoort waarschijnlijk bij de acceleratie sproeiers, als je daarmee schudt, kun je dan het balletje horen? Dat zit opgesloten in de aanvoerkant van de sproeier en is geborgd met een messing busje. Bij mij was dat uit elkaar gevallen en het koperen busje zat geklemd in de schacht waarin de acceleratiesproeier zit.
Ik heb echter ooit een carburator gehad waar er ook een kogeltje zat tussen het carburatorhuis en de schijf waarop de gaskabel draait, maar ik weet niet meer of dat met mijn 1100S, 1308GT of Solara was.
De kelkjes waren bij mij ook zo vuil langs de buitenkant, ik begin mij af te vragen of ze er misschien een pasta aan gesmeerd hebben om ze af te dichten en vast te zetten?
- Attachments
-
- Kogeltje in de acceleratiesproeier.
- DSC01426_s.jpg (51.52 KiB) Viewed 7496 times
-
- Nokje
- DSC01463_s.jpg (98.66 KiB) Viewed 7496 times
-
- busje met kraag
- DSC01462_s.jpg (117.52 KiB) Viewed 7496 times
groetjes,
Urbain
Murena 1.6 1983
Urbain
Murena 1.6 1983
-
- Posts: 406
- Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
- Location: Purmerend, Nederland
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik heb maar 1 kogeltje gevonden en daarom even dezelfde foto als urbain gemaakt om de verhouding accel. jets en kogeltje te bekijken.bart_heemskerk wrote:Dat balletje werkt als een éénwegsklep.
Er zit nog ergens een balletje tussen de acc.pomp en de vlotterbak.
Zo kan de benzine alleen van de vlotterbak, via de acc.pomp naar de spuitertjes gaan, en niet andersom.
Deze komt mijn inziens uit de jet, maar heb het bronzen busje niet dus vaag.
Zou dat kogeltje ook ergens anders kunnen zitten met dezelfde werking zoals Bart zegt?
Ik heb de indruk dat dde kelkjes er ingekit horen.
Zitten bij mij geen nokken op.
Kijk naar de contactranden.
Daar zitten restanten.
Wel op beide kelkjes een beschadigt randje.
Deze Weber was al is uit elkaar geweest.
Misschien daarom de missende delen.
Gaat weer lastig worden om te vinden.

herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
Herman,
Het kogeltje is zeker afkomstig uit de acc. sproeiers. Ofwel zit het bronzen busje nog in de schacht van de carburator, ofwel ben je het verloren. (in de veronderstelling dat het erin zat) Ik demonteer tegenwoordig zulke dingen op een leeggemaakte werkbank en op een doek zodat er niets kan wegrollen. (ik heb vroeger (te) veel op mijn knieën rond gekropen om iets terug te vinden...) Indien je het busje niet meer hebt kun je uitkijken naar bijna eender welke Weber DCNV carburator. Ik heb de indruk dat ze maar één type acceleratiesproeier gebruikt hebben (nr 40). Nu jij hetzelfde probleem hebt als ik lijkt dit toch een zwak punt voor deze carbu's.
Bart heeft ook gelijk.
Wat het kogeltje betreft waar Bart het over heeft, dit zit er ook, maar dat kan je niet zomaar demonteren. Als we logisch nadenken moet er inderdaad een afsluiting zitten tussen vlotterkamer en acc. pomp. Wanneer je het gaspedaal induwt en de acc. pomp activeert wordt het membraan ingedrukt en de benzine in het kamertje van de acc. pomp wordt dan weggeperst naar de acc. sproeiers. Hiervoor is het nodig dat de verbinding met de vlotterkamer afgesloten wordt, anders stroomt de benzine langs daar terug naar de vlotterkamer.
Het afsluitklepje bevindt zich in de vlotterkamer (zie foto) maar is geborgd door het bronzen busje langs boven, dus niet makkelijk te demonteren. Als je het carburator huis om zijn as draait kun je het balletje horen bewegen.
Ik heb even een testje gedaan met de vlotterkamer onder water te zetten. Er komt geen water terecht in de acc.pomp, dus het kogeltje sluit die verbinding af.
Hoe werkt het dan? Wel als het membraan ingedrukt wordt, wordt de benzine weg geperst naar de acc. sproeiers. Wanneer het membraan zich terug ontspant sluit het kogeltje in de acc. sproeiers. Hierdoor krijg je een vacuüm in de acc. pomp waardoor het kogeltje in de vlotterkamer opgezogen wordt en er benzine (of ingeval van deze test, water) naar de acc.pompkamer gezogen wordt. Vanaf dan is de pomp klaar voor de volgende acceleratie....
Het kogeltje is zeker afkomstig uit de acc. sproeiers. Ofwel zit het bronzen busje nog in de schacht van de carburator, ofwel ben je het verloren. (in de veronderstelling dat het erin zat) Ik demonteer tegenwoordig zulke dingen op een leeggemaakte werkbank en op een doek zodat er niets kan wegrollen. (ik heb vroeger (te) veel op mijn knieën rond gekropen om iets terug te vinden...) Indien je het busje niet meer hebt kun je uitkijken naar bijna eender welke Weber DCNV carburator. Ik heb de indruk dat ze maar één type acceleratiesproeier gebruikt hebben (nr 40). Nu jij hetzelfde probleem hebt als ik lijkt dit toch een zwak punt voor deze carbu's.
Bart heeft ook gelijk.
Wat het kogeltje betreft waar Bart het over heeft, dit zit er ook, maar dat kan je niet zomaar demonteren. Als we logisch nadenken moet er inderdaad een afsluiting zitten tussen vlotterkamer en acc. pomp. Wanneer je het gaspedaal induwt en de acc. pomp activeert wordt het membraan ingedrukt en de benzine in het kamertje van de acc. pomp wordt dan weggeperst naar de acc. sproeiers. Hiervoor is het nodig dat de verbinding met de vlotterkamer afgesloten wordt, anders stroomt de benzine langs daar terug naar de vlotterkamer.
Het afsluitklepje bevindt zich in de vlotterkamer (zie foto) maar is geborgd door het bronzen busje langs boven, dus niet makkelijk te demonteren. Als je het carburator huis om zijn as draait kun je het balletje horen bewegen.
Ik heb even een testje gedaan met de vlotterkamer onder water te zetten. Er komt geen water terecht in de acc.pomp, dus het kogeltje sluit die verbinding af.
Hoe werkt het dan? Wel als het membraan ingedrukt wordt, wordt de benzine weg geperst naar de acc. sproeiers. Wanneer het membraan zich terug ontspant sluit het kogeltje in de acc. sproeiers. Hierdoor krijg je een vacuüm in de acc. pomp waardoor het kogeltje in de vlotterkamer opgezogen wordt en er benzine (of ingeval van deze test, water) naar de acc.pompkamer gezogen wordt. Vanaf dan is de pomp klaar voor de volgende acceleratie....
- Attachments
-
- acceleratiepompkamer
- DSC01466_s.jpg (125.09 KiB) Viewed 7480 times
-
- aanzuigopening en afsluitklepje voor de acceleratiepomp
- DSC01464_s.jpg (102.72 KiB) Viewed 7480 times
groetjes,
Urbain
Murena 1.6 1983
Urbain
Murena 1.6 1983
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
OK, duidelijke uitleg Urbain.
Ik heb carb ook op een dikke doek gedemonteerd.
Kon me niet voorstellen dat het gevallen was.
Het busje zat nog onzichtbaar in de carb.
Wel wat moeten pielen om hem er uit te krijgen maar heb hem.
Hoever moet dat busje er in geperst ?


Nog even uitzoeken of die kelken gelijmd horen te zitten en zo ja wat voor lijm te gebruiken.
Herman
Ik heb carb ook op een dikke doek gedemonteerd.
Kon me niet voorstellen dat het gevallen was.
Het busje zat nog onzichtbaar in de carb.
Wel wat moeten pielen om hem er uit te krijgen maar heb hem.
Hoever moet dat busje er in geperst ?
Nog even uitzoeken of die kelken gelijmd horen te zitten en zo ja wat voor lijm te gebruiken.
Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- elix
- Posts: 875
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
-
- Posts: 406
- Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
- Location: Purmerend, Nederland
- Contact:
In mij wankel carburateur zit ook zo'n balletje voor de acc.pomp. Bij mij zit er een "gewichtje" bovenop het balletje. Dat is om het balletje met gewicht naar beneden te drukken. Dat gewichtje van mij is een messing cilindertje.

Nummer 71 in de paarse kringel.
Ik denk dat het mysterieuze messing buisje ook een gewicht is, bovenop het balletje.
Nog een voorstel: Tielsche waterkonijn?

Nummer 71 in de paarse kringel.
Ik denk dat het mysterieuze messing buisje ook een gewicht is, bovenop het balletje.
Nog een voorstel: Tielsche waterkonijn?

-
- Posts: 904
- Joined: Mon Feb 05, 2007 10:34 am
- Location: Mortsel
oetker wrote: Hoever moet dat busje er in geperst ?
Nog even uitzoeken of die kelken gelijmd horen te zitten en zo ja wat voor lijm te gebruiken.
Herman
Herman,
Het busje dient er gelijk met de onderkant in geperst te worden. Zeker niet verder want het kogeltje moet nog kunnen bewegen.
Ik heb ondertussen mijn nieuwe "old stock" carburator ook verder gedemonteerd en hier zitten de kelkjes niet gelijmd. Ze hebben ook het nokje niet en kunnen met de hand rondgedraaid worden.Ze zijn ook recht langs de buitenkant. De vuiligheid die wij gevonden hebben tussen de kelkjes en het carburatorhuis is dus waarschijnlijk niet van kit of lijmresten, ik denk dat het gewoon restproducten zijn van de benzine over ruim 30 jaren opgebouwd...
Dus zelfs in een 36DCNV zijn er verschillende uitvoeringen.... we zullen het maar "voortschrijdend inzicht" noemen...
- Attachments
-
- Beiden 36DCNV, links de nieuwe "old stock"
- DSC01468_s.jpg (63.76 KiB) Viewed 7446 times
-
- Het busje gelijk met de onderkant inpersen.
- DSC01467_s.jpg (39.03 KiB) Viewed 7446 times
groetjes,
Urbain
Murena 1.6 1983
Urbain
Murena 1.6 1983
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Heren bedankt voor jullie hulp.
Het is me allemaal duidelijk nu.
Ik ga vd week alles cleanen en schoonblazen.
Nieuw revisiekitje plaatsen.
Ga hem niet voor de meeting overzetten maar daarna.
Kan ik ook de CO afstellen op CO tester als Peter op vakantie is en gelijk met de voortrein aan de gang.



Het is me allemaal duidelijk nu.
Ik ga vd week alles cleanen en schoonblazen.
Nieuw revisiekitje plaatsen.
Ga hem niet voor de meeting overzetten maar daarna.
Kan ik ook de CO afstellen op CO tester als Peter op vakantie is en gelijk met de voortrein aan de gang.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006