Ik kan je alleen maar gelijk geven, vroeg of laat zullen ze het dubbel kosten! Ik kan me niet voorsdtellen dat ze die nog bij maken, wegens te weinig vraag.
GODFRIED wrote:Richard, verduidelijk dat tikken nog eens!
het tikken lijkt te komen van de remklauw aan bijrijder kant. Deze klauw lijkt iets te klein te zijn of afwijkend qua model. Hierdoor is er speelruimte tussen de beugel waar de klauw in zit en de klauw zelf (dit is ook zichtbaar op de eerder geposte foto) als ik nu ga rijden lijkt het erop dat de klauw niet stil staat maar steeds iets heen en weer gaat. Dat getik is goed hoorbaar.
Oude klauw weer geplaatst, deze zit er strakker tussen.
De verkoper van de nieuwe klauwen had nog een set liggen hij stuurt me de bijrijder kant op zodat ik kan testen of deze beter is.
Het verbuigen van de veren leek een verbetering, maar tijdens het rijden worden de krachten toch groter dan de veertjes op kunnen vangen.
Even een paar weken niet naar de remmen omgekeken. Inmiddels had ik een nieuwe remklauw door de verkoper opgestuurd gekregen om deze uit te proberen. Inderdaad het getik doet zich bij deze niet voor...... raar maar waar....... het tikkende exemplaar krijgt de verkoper retour. Inmiddels zijn er ook nieuwe schijven en blokken (V + A) naar mij onderweg. Binnenkort zijn de remmen dus weer als nieuw. Ik ga ervan uit dat ik dan weer fatsoenlijk stil kan komen......
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Rare zaak eigenlijk.
Je mag toch aannemen dat uit een gietmal fysiek dezelfde dingen komen.
Als de blokken nieuw zijn heb je alles wel een beetje gehad.
Zou dan toch een keer goed moeten zijn
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
ik pak nu alles maar aan, dan weet ik zeker dat het de komende jaren weer mee kan. Gelijktijdig hoop ik daarmee wat openstaande probleempjes op te lossen.
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Heb nu ook de remmen losgehaald, en ik heb dit topic nog eens een paar keer aandachtig doorgelezen om de tips en tricks over te kunnen nemen.
de cilinders, hebben ze bij mij in de primer en zilververf gezet.
(ik bedoel degene zoals op de foto hieronder)
dit wil ik eraf hebben want volgens mij gaan ze zonder lak een prima.
Zijn er nog tips te geven hoe dit eraf te krijgen ? Is het een kwestie van krabben of kan ik hier ook met wat agressievere middelen opkomen ?
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
voor zover ik het kan beoordelen zijn ze prima. ik wil graag voor de toekomst ook safe zitten, dus als ik er nu nog aan kan komen plaats ik liever nieuwe. Mocht er ooit wat aan mankeren (of misschien wel een tweede Murena erbij) heb ik spare parts liggen.
brengt mij overigens bij de volgende vraag. Zit in nieuwe zuigers het binnenwerk ook standaard of moet dat apart aangeschaft worden ?
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
oetker wrote:Quote
--------
of misschien wel een tweede Murena erbij.
=============================
in mijn ogen is dat dé manier om te zorgen dat je goed in de onderdelen komt te zitten. Zo had ik een 2e Corrado aan delen en ook een 2e Honda XL600RM aan delen
HAD want zo in de loop van de jaren gebruik je geleidelijk heel wat delen op
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Vandaag de nieuwe remzuigers opgehaald. dit was de laatste set, maar ze dachten er nog wel aan te kunnen komen als er weer vraag zou komen. Er zit dan wat levertijd op.
Ze kosten 76 euro per 2. (Carjoy vraagt voor gebruikt in goede staat 69 euro)
Er zit geen binnenwerk in, de veer om het zaakje op de plaats te houden is er wel bij.
ik kan weer aan de slag.........
Ik heb het aluminium van de remklauw helemaal blank gemaakt, het was zilver gespoten maar dat zag er niet meer uit. Kan ik dit verder blank laten of is het verstandig het nog te behandelen om corrosie tegen te gaan.
Attachments
P9100943.JPG (162.45 KiB) Viewed 17899 times
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
ja goede tip, ik heb het binnenwerk overgezet, dat mankeerde niets.
Heb nog zilverkleurig brake caliper lak kunnen bemachtigen, valt niet mee want alles is knal rood of geel... Ik hoop dat dit gaat drogen want na 2 dagen voelt het nog steeds iets plakkerig aan. Heb niet zoveel zin om nog een keer met de dremel alles blank te maken.
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Ik ben de remmenboel weer aan het terugbouwen en direct de ferodo blokken ertussen die ik laatst had besteld. Nu zitten er bij die blokken andere rammelveren dan de standaard. Ik zag ze er laatst bij Herman ook opzitten op een foto. Nu heeft hij er ook de kleine veertjes nog opzitten. Maar dat gaat bij mij niet passen omdat er geen schuin kantje aan de blokken zit. Is het voldoende allen de lange veren te gebruiken ?
Attachments
remblokken_zonder_nok.JPG (138.96 KiB) Viewed 17839 times
klemmetjes.JPG (162.04 KiB) Viewed 17839 times
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
De lange veren passn alleen aan de buitenzijden van de disk.
Aan de binnenzijden zitten ze veel te strak, waardoorde blokken gaan klemmen.
Ik zou even dat hoekje uitslijpen zodat de anti rammelveren passen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Oh ja, en die dopjes in dat gat van de blokjes kun je verwijderen.
Zitten in de weg voor de veertjes, en gebruik wat koperslip op de glijdende delen.
succes
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006