ben toegekomen aan het verwijderen van de portieren. Nu heb ik zo-n apparaat om de pennen eruit te trekken, maar ze komen niet los. Moeten ze een bepaalde kant op ? of moet ik dit niet doen met een trekker ?
bvd
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Als je de scharnieren op de deuren losdraait kun je er beter aan om de pennen te verwijderen. Normaal laten ze zich er uit kloppen. Als er plaats is maakt het niet uit naar boven of onder.
Deuren zijn eruit met en schanierpen trekker.
De achterschermen is het te doen om die in 1 stuk eraf te halen ? of gaan die kapot als je ze eraf haalt, dan kan ik ze misschien beter nog laten zitten.
Opel Adam 1.4L, 2016
Richard, die achterschermen gaan er moelijk van af zonder ze kapot te maken. Ik heb twee murena's gesloopt en heb ze alle vier goed af gekregen zonder ze stuk te maken.
Ik heb van een stale strip van een 80 cm een soort steekbijtel gemaakt en daar heb ik ze dan mee los gemaakt. Maar ik moet zeggen het is een zware klus het gaat niet gemakkelijk je zal wel wat weg vloeken denk ik. Succes er mee.
Die ruiten moet je er toch uit snijden met een staaldraad zo heb ik dat gedaan. Bij de voorruit moet je wel een gaatje boren van een 4mm om de draad langs de ruit te steken om ze er uit te snijden. En dat kan je beter met twee doen. Ik heb twee voorruiten er alleen uit gehaalt zonder ze kapot te maken.Succes er mee.
Dat klopt godfried dat moet hij in de autoschop gaan halen. Ik ben dat vergeten er bij te zetten. Dat komt door de oude dag hé dan vergeet je al eens wat.
Ik lees wel is over een pianosnaar, maar volgens mij is er ook speciaal zaagdraad voor.
Binnenkort mag ik gaan oefenen.
Zoonlief had de Honda geleend en op de Belgische wegen een steen op de ruit gehad.
Die mag dus ook weer vervangen worden.
Ik begin daar een beetje ziek van te worden.
Komt allemaal door dat Zoab asfalt van tegenwoordig.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
autoshop vroeg toch de hoofdprijs dus een goedkoop setje op ebay gehaald. Dat ging prima. T schiet nu aardig op. Binnenkort even zien dat ik de motor eruit haal.
Attachments
P2031964.JPG (151.2 KiB) Viewed 10412 times
P2031970.JPG (180.41 KiB) Viewed 10412 times
Opel Adam 1.4L, 2016
de hoeveelheid valt me niet tegen, het past goed in kratjes.
als het het met het dash, de ruiten, bumpers en de schermen even zoeken naar een veilige opberg methode. Al met al best goed te doen hoor.
Opel Adam 1.4L, 2016
Ruiten kun je het beste staand bewaren. (op een plaats waar niemand komt )
Klem de ruit tussen 2 lagen onbedrukt karton, doe even buisisolatie (die grijze worsten waarmee je verwarmingsbuizen isoleert) rondom de randen en je hebt zo een veilige bescherming.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
staand bewaren wordt een probleem. dan heb ik idd alleen plaatsen waar ik nog wel eens moet zijn. ik wil ze denk ik goed ondersteund leggen. hopen dat het goedgaat
Opel Adam 1.4L, 2016
Het chassis ziet er nog zeer goed uit. Dit is niet vanzelfsprekend ook al is het gegalvaniseerd.
De onderdelen van een afbraak nemen meer plaats in dan je denkt en misschien heb je ze nooit meer nodig. Ze mogen dus op een moeilijk te bereiken plaats liggen.
We kunnen helaas niet alles bewaren. Ik vermoed iemand die een bagheera aan het restaureren dat die nog plaatwerk van dit chassis had kunnen gebruiken.