Als je de verwarming aanzet in de rat dan hoor je allerlei vreemde geluiden uit de warmtewisselaar komen.
Dat is gek want op de auto zijn modificaties toegepast die dat probleem moeten oplossen.

Dit vaatje in combinatie met een gecalibreerd reduceer-ventiel moet het probleem oplossen.
Dit is zo'n reduceerventiel.
Het gaatje is ongeveer 3mm om de kracht waarmee het water terug stroomt in het vaatje te beperken.

Ze hadden dan wel het vaatje geplaatst, maar het ventiel was verkeerd.
Hier zat een doorstroming in van 5 mm.

De afgesloten bout terug hersteld naar oude siuatie.

Ook voor zolang het 2.2 vaatje geplaatst wat dit probleem zeker moet oplossen.
Ondanks dat dit de juiste modificaties zijn zoals in de suplementen van het handboek beschreven heb ik nog steeds rare geluiden uit de verwarming.
Wel heb ik nu geen verlies meer uit het vaatje .
De verwarming doet het beter, maar die geluiden schijnen ergens anders vandaan te komen.
Zou het door de plaatsing van de kraan komen ?
Die zit namelijk binnen gemonteerd.
In het voorjaar ga ik het Clio vat monteren, en dan hoop ik dat dit probleem tot het verleden behoort.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006