
We gaan een bakske doen.
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
Voordeel van het verhaal is wel dat er nu ook plaatjes in staan van een open differentieel. In het deel waar de lagers zitten zijn strepen te zien, kan dat kwaad ? In het tandwiel van de uitgaande as van de bak zit een groef op het midden van alle tanden, hoort dat zo te zijn ?
- Attachments
-
- 20130421_155536.jpg (659.07 KiB) Viewed 15872 times
-
- 20130421_155513.jpg (323.43 KiB) Viewed 15872 times
-
- 20130421_155504.jpg (361.2 KiB) Viewed 15872 times
-
- 20130421_155528.jpg (560.29 KiB) Viewed 15872 times
-
- 20130421_162755.jpg (545.61 KiB) Viewed 15872 times
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
Dit soort tekst in een handboek blijft cryptisch (voor mij iig) .
zeg maar de kant waar de kap op onderstaande afbeelding op ligt ?
(wil niet het risico lopen door een interpretatiefout de boel verkeert te plaatsen)
is dat gemeten vanaf de kant waar de af naar binnen gaat ?3mm onder het buitenste oppervlak van de kap
zeg maar de kant waar de kap op onderstaande afbeelding op ligt ?
(wil niet het risico lopen door een interpretatiefout de boel verkeert te plaatsen)
- Attachments
-
- kering.jpg (255.22 KiB) Viewed 15823 times
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik tikte hem ook te gemakkelijk door.

Toen heb ik de plaat maar even los gehaal en de onderkant vd seal gelijk gezet met de onderkant plaat.
Lijkt me goed want dan heeft de seal het meeste draagvlak op de plaat.


Groet Herman
Toen heb ik de plaat maar even los gehaal en de onderkant vd seal gelijk gezet met de onderkant plaat.
Lijkt me goed want dan heeft de seal het meeste draagvlak op de plaat.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Afgelopen week zo tussendoor de bak opgebouwd.
Nieuwe keerring geplaatst.

Nieuwe dikkere afstandringen.

De 0.05 voeler mocht er eigenlijk niet onder kunnen maar met wrikken lukte dat toch nog dus eigenlijk zou de ring nog een paar 100ste dikker mogen zijn.
Nou.....ik geloof het wel.
Rest van de secundaire as opgebouwd.
Alle synchro's zijn 0.9mm of beter geworden.

Primaire as new front lager geplaatst.



Assen geplaatst.

Tijdens de opbouw met de vorken viel me dit op.

Daar zat duidelijk te veel speling op.
Ik had nog een vork uit de 2.2 bak die paste ook.

Verdere opbouw.


Beetje gepruts om dit er allemaal tegelijk tussen te frobelen.





Alle bouten op de assen locktite en met de pondentrekker aangetrokken.


De assen keurig op rij en de vorkjes mooi in lijn.


De bedienas die de vorkjes gaat schuiven.


Nieuwe pakking met sealpasta bakdeel weer gemonteerd.



Nu is het tijd de synchro/tandwielpakket vd 5e weer op te bouwen.
Die springen graag uit elkaar en dan kun je even tobben om het wer in elkaar te frotten.







Bedienhevel er op en in 1x op zijn plaats brengen.


Toen ik de arretreer veertjes en kogeltjes op de plek wilde brengen viel het volgende op.

Vermoedelijk is de motorsteun niet met Locktite vast gezet en die heeft zichzelf los gewrikt.
Dat heb ik al is eerder gezien op de rat.
Dat betekende dus dat er nieuw groter draad is ingetapt.
Pakking op de plek.


De arretreerveertjes die de schakelstangen in de bak op de plaats houden.



Hier komt straks de motorsteun.
Nu een tijdelijke plaat om de boel op de plek te houden.
Nieuwe extra dikke keerring in de bus.
Daar wil het nog wel is aardig roesten.
Dit heft de speling iets op.


Modificatie om waterinloop daar tegen te gaan.
Rubber condoompje.

Nieuwe keeringen op het dif bij de steekassen.

Schakelt superstrak.

Ingevette nieuwe pakking er op.

Deksel er op en voila.
1 gereviseerde bak.

Inbouwen gaat pas na de vakantie in Juni plaatsvinden.
Ben benieuwd, want dit is voor mij ook een avontuur.
Ik hoop dat het CX tandwiel de problemen met de synchro oplost.
We zullen zien.
Groet Herman
Nieuwe keerring geplaatst.
Nieuwe dikkere afstandringen.
De 0.05 voeler mocht er eigenlijk niet onder kunnen maar met wrikken lukte dat toch nog dus eigenlijk zou de ring nog een paar 100ste dikker mogen zijn.
Nou.....ik geloof het wel.
Rest van de secundaire as opgebouwd.
Alle synchro's zijn 0.9mm of beter geworden.
Primaire as new front lager geplaatst.
Assen geplaatst.
Tijdens de opbouw met de vorken viel me dit op.
Daar zat duidelijk te veel speling op.
Ik had nog een vork uit de 2.2 bak die paste ook.
Verdere opbouw.
Beetje gepruts om dit er allemaal tegelijk tussen te frobelen.
Alle bouten op de assen locktite en met de pondentrekker aangetrokken.
De assen keurig op rij en de vorkjes mooi in lijn.
De bedienas die de vorkjes gaat schuiven.
Nieuwe pakking met sealpasta bakdeel weer gemonteerd.
Nu is het tijd de synchro/tandwielpakket vd 5e weer op te bouwen.
Die springen graag uit elkaar en dan kun je even tobben om het wer in elkaar te frotten.
Bedienhevel er op en in 1x op zijn plaats brengen.
Toen ik de arretreer veertjes en kogeltjes op de plek wilde brengen viel het volgende op.
Vermoedelijk is de motorsteun niet met Locktite vast gezet en die heeft zichzelf los gewrikt.
Dat heb ik al is eerder gezien op de rat.
Dat betekende dus dat er nieuw groter draad is ingetapt.
Pakking op de plek.
De arretreerveertjes die de schakelstangen in de bak op de plaats houden.
Hier komt straks de motorsteun.
Nu een tijdelijke plaat om de boel op de plek te houden.
Nieuwe extra dikke keerring in de bus.
Daar wil het nog wel is aardig roesten.
Dit heft de speling iets op.
Modificatie om waterinloop daar tegen te gaan.
Rubber condoompje.
Nieuwe keeringen op het dif bij de steekassen.
Schakelt superstrak.
Ingevette nieuwe pakking er op.
Deksel er op en voila.
1 gereviseerde bak.
Inbouwen gaat pas na de vakantie in Juni plaatsvinden.
Ben benieuwd, want dit is voor mij ook een avontuur.
Ik hoop dat het CX tandwiel de problemen met de synchro oplost.
We zullen zien.
Groet Herman
Last edited by oetker on Tue Apr 30, 2013 6:25 pm, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Die zitten echt geweldig vast.
Ik heb hem met een beitel een keep ingetikt zo los getikt.
Paar stevige klappen schrikt die los.

Daarna wat net geslepen en met een sleutel weer vast getikt.

Ik heb hem met een beitel een keep ingetikt zo los getikt.
Paar stevige klappen schrikt die los.
Daarna wat net geslepen en met een sleutel weer vast getikt.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Je komt er bijna niet onderuit.
Met de steeksleutel draai je de steek zo rond.
Misschien het huis van de bak iets warm maken en tikken met een goed passende sleutel.
Oh ja de pakkingen zijn gewoon los te bestellen.
Hier toevallig de achterste van de deksel op Marktplaats.
http://link.marktplaats.nl/671204961
Groet Herman
Met de steeksleutel draai je de steek zo rond.
Misschien het huis van de bak iets warm maken en tikken met een goed passende sleutel.
Oh ja de pakkingen zijn gewoon los te bestellen.
Hier toevallig de achterste van de deksel op Marktplaats.
http://link.marktplaats.nl/671204961
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
- Richard
- Posts: 1840
- Joined: Sat Jan 09, 2010 6:32 pm
- Location: Doetinchem
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Weinigen die hier aan durven te beginnen, zelfs garagisten met jarenlange ervaring. Natuurlijk is dit in uurloon niet te betalen.
Herman dat heb je zeer vakkundig gedaan en met duidelijke prachtige foto's aangevuld.
Petje af.
Die lager had die iets speling of heb die uit voorzorg vervangen?
Herman dat heb je zeer vakkundig gedaan en met duidelijke prachtige foto's aangevuld.
Petje af.

Die lager had die iets speling of heb die uit voorzorg vervangen?
Matra Bagheera S - 1977
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
De lager had een fractie speling (minimaal) maar zo'n ding kost 15 Euro dus heb hem gewoon vervangen.GODFRIED wrote: Die lager had die iets speling of heb die uit voorzorg vervangen?
Heb wel vaker zwierende prise assen gezien op bakken dus maar geen risico.
De andere lagers voelden goed.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 406
- Joined: Sun May 06, 2007 7:33 pm
- Location: Purmerend, Nederland
- Contact:
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Ik vier pas een feestje als ik er mee gereden heb.
Ik denk dat het allemaal wel goed gaat werken maar voor mij is het ook een spannende aangelegenheid.
Loopt het allemaal mooi rond?
Bijgeluiden, het zal weer op elkaar in moeten lopen waarschijnlijk.
Die had de 2.2 ook na vervanging 5e andere overbrenging.
Dat is uiteindelijk zo goed als verdwenen en loopt steeds beter.
Die bak moet ook nog een keer helemaal uit elkaar.
Ik heb in ieder geval alles volgens boekje gedaan en alle spelingen gecontroleerd en gecorrigeerd voor zover mogelijk.
Het zou allemaal goed moeten zijn.
Maar ja...het blijft een auto met verassingen.
We gaan het zien binnenkort.
Groet Herman
Ik denk dat het allemaal wel goed gaat werken maar voor mij is het ook een spannende aangelegenheid.
Loopt het allemaal mooi rond?
Bijgeluiden, het zal weer op elkaar in moeten lopen waarschijnlijk.
Die had de 2.2 ook na vervanging 5e andere overbrenging.
Dat is uiteindelijk zo goed als verdwenen en loopt steeds beter.
Die bak moet ook nog een keer helemaal uit elkaar.
Ik heb in ieder geval alles volgens boekje gedaan en alle spelingen gecontroleerd en gecorrigeerd voor zover mogelijk.
Het zou allemaal goed moeten zijn.
Maar ja...het blijft een auto met verassingen.
We gaan het zien binnenkort.
Groet Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006