Spannigsval in leiding
-
Spannigsval in leiding
Bij mijn murena branden beide achterlichten/remlichten niet met dezelfde lichtsterkte. Slechte massa is dan de oorzaak. Ik vond een oplossing in het monteren van LEDachterlichten, aangezien deze v??l minder stroom opnemen dan de standaard gloeilampen, is er ook bijna geen spanningsval en branden beide evenveel. Ook wordt de batterij minder belast, zijn ze volledig schokbestendig en kunnen ze zonder probleem spanningen verdragen to 17V. Check ebay voor aanbiedingen ( ?10 incl. verzending voor 2 stuks) want in de autoshop vragen ze ?15 per stuk 

- Paul
Het lijkt mij een tijdelijke oplossing daar het probleem niet is aangepakt.
Ik vrees dat je zolang het probleem zelf niet is aangepakt gewoon wat uitstel krijgt. In dat opzicht ben ik minder optimistisch als jij.
Dat het verkeerd is wat je doet ga ik niet beweren, maar ga toch maar bij gelegenheid op zoek naar de oorzaak!
Ik vrees dat je zolang het probleem zelf niet is aangepakt gewoon wat uitstel krijgt. In dat opzicht ben ik minder optimistisch als jij.
Dat het verkeerd is wat je doet ga ik niet beweren, maar ga toch maar bij gelegenheid op zoek naar de oorzaak!
-
-
Die LED's geven wel een pak meer licht en ze reageren veel vlugger.
Is ook logisch daar een gloeidraad in een klassieke lamp meer tijd nodig heeft om te gaan gloeien.
Voor knipperlichten is het alleszins beter!
Nog een vraagje, zoals jullie weten hadden de franse wagens vroeger gele koplampen dus ook mijn franse Bagheera.
Vormt dit een probleem bij de technische keuring?
Bart
Is ook logisch daar een gloeidraad in een klassieke lamp meer tijd nodig heeft om te gaan gloeien.
Voor knipperlichten is het alleszins beter!
Nog een vraagje, zoals jullie weten hadden de franse wagens vroeger gele koplampen dus ook mijn franse Bagheera.
Vormt dit een probleem bij de technische keuring?
Bart
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
Matra Simca Bagheera Serie I 1974
-
Tuurlijk, Paul.
Gewoon een witte lamp er in en klaar is kees!
Maar ik wou het weten om het de heren controleurs niet teveel op de zenuwen te werken met mijn franse voiture.
Er zitten momenteel gele lampen in en deze mogen er van mij gerust in blijven zitten.
Gewoon een witte lamp er in en klaar is kees!
Maar ik wou het weten om het de heren controleurs niet teveel op de zenuwen te werken met mijn franse voiture.
Er zitten momenteel gele lampen in en deze mogen er van mij gerust in blijven zitten.
Bagheera's roesten niet, ze worden één met de natuur...
- Paul
Franse voiture of niet, deze mensen doen gewoon hun werk.
Alleen je kan op een pietje precies stoten die alles eens wil gaan uitspitten en dan kan je maar beter voorbereid zijn en je indekken.
Als de France wagen in deze staat goedgekeurd was mag er geen probleem zijn.
De Belgische keuring maakt geen probleem, bij navraag!
Alleen je kan op een pietje precies stoten die alles eens wil gaan uitspitten en dan kan je maar beter voorbereid zijn en je indekken.
Als de France wagen in deze staat goedgekeurd was mag er geen probleem zijn.
De Belgische keuring maakt geen probleem, bij navraag!
Last edited by Paul on Wed Dec 06, 2006 6:32 pm, edited 3 times in total.
-
Koplampen mogen volgens mij geel of wit zijn, bij mijn 2pk maakten ze er nooit een probleem van.
Wat betreft de leds, reageren idd vlugger en geven meer licht. Oorzaak van de spanningsval zijn de gecorrodeerde contacten van de fiches, en daaraan durf ik niet teveel prutsen, want de contactjes zijn zeer broos geworden en breken snel. Blijkbaar zijn de fiches ook niet meer leverbaar, ( die voor de zekeringenkast)..
Wat betreft de leds, reageren idd vlugger en geven meer licht. Oorzaak van de spanningsval zijn de gecorrodeerde contacten van de fiches, en daaraan durf ik niet teveel prutsen, want de contactjes zijn zeer broos geworden en breken snel. Blijkbaar zijn de fiches ook niet meer leverbaar, ( die voor de zekeringenkast)..
-
- GODFRIED
Het probleem met de auto van mijn zoon was een slechte massaverbinding in de stekker van de lamp(achterlicht). Deze heb ik zuiver gemaakt en het probleem is opgelost. Maar het is handig om te weten dat er led lampen bestaan. Ik zie regelmatig een auto rijden met gele lichten. Hij valt op! Is dat ook Bart zijn bedoeling? 

Matra Bagheera S - 1977
-
-