Ja ja, met 1 Matra tegelijk kan je maar rijden, dus nu de Bagheera 2 via Peter is aangeschaft besloot ik de Murena 2.2S onder zijn hoede te laten restaureren. Wat er allemaal aan moet/gaat gebeuren volgt te zijner tijd. We houden jullie op de hoogte. Later beslis ik welke van de 2 ik behoud als mijn dagdagelijkse auto.
Groetjes
Guido die momenteel nog niet gaat autorijden doordat zijn rechterbeen nog niet is genezen. Teveel risico dat ik niet snel genoeg van gas op rem geraak.
Mijn Murena S bij Peter Verhulst op groot onderhoud
-
Murenanimal
Mijn Murena S bij Peter Verhulst op groot onderhoud
10 jaar in Matra-land, blij met mijn Murena S én Bagheera 2.
- matrafan
Re: Mijn Murena S bij Peter Verhulst op groot onderhoud
Veel sterkte Guido en dat het zieke been snel mag genezen.
Daarna de operatie nog en dan hebben we de (oude) Guido weer terug.
Succes ermee.
Daarna de operatie nog en dan hebben we de (oude) Guido weer terug.
Succes ermee.
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj.: 2022
Camper Fiat Ducato Challenger Bj.: 2003
Bagheera II bj. 1979
-
benny
Guido, het zijn totaal 2 verschillende auto's. De Bagheera rijdt als een kart maar mist het vermogen van de Murena. Met de Murena 2.2S kan je nog eens spelen met het rechterpedaal. Het is een plezier hoe die auto daarop reageert. Het zal een moeilijke keuze worden.
-
Murenanimal
Ja, jij en Randy hebben ze ook alle 2 in huis om deze uit te hebben getest qua verschil in rijgedrag.
Ik ga het zelf moeten ondervinden met de tijd.
Ik heb wel veel last met mijn lange rechterbeen dat onder het stuur zit en niet meer naar links kan
en in de knoop komt met de lange schakelpook, waarbij ik van 1 naar 2 schakel en ineens in 4 zit, ook van 2 naar 1 wil en in 3 kom te staan.
iemand een simpele oplossing hiervoor - zonder amputeren rechterbeen? Pook inkorten - ander stuur-wiel???
Bedankt alvast voor advies.
ik heb er al bijna 500 km opzitten sinds zaterdag , ma, wo en vr = 3 kiné-sessies en kinesist zei jij kan morgen (zaterdag) rijden!
Dus zaterdag de "nieuwe nummerplaten" gemonteerd en héééél voorzichtig in onze straat een blokje rond beginnen te rijden hetwelk naar méér smaakte, dus later zelfs naar de winkel gereden en 's avonds stoofvlees friet gaan eten met vrienden in Café Paters Trappisten in Malle.
De zondag als "verder uitstapje" van mij thuis in Schilde naar Garage Verhulst in Beveren gereden, met onze YoYo - Schotse Terriër erbij, om bij Peter ergens zijn eigen autoplaten te leggen zodat ik hem kon verwittigen waar hij deze nummerborden maandag zou kunnen vinden, én leuk - Peter was toevallig zelf in de zaak aanwezig, want had 's zaterdags toe gebleven wegens familiefeest (verjaardag zijn oudere zoon). Dus werd er gepalaverd over hoe blij ik ben met de Bagheera én over de Murena S i.v.m. deze zijn renovatie.
EN maandag namiddag met een achter buurvrouw samen gezellig naar Blankenberge gereden.
Later in het terugrijden van Blankenberge beslissten we om een stop te doen (om de lange files rond Antwerpen rond 18:00 uur te vermijden) bij restaurant "In de Groene Wandeling" te Oostkerke en daar het "hele lekkere vispannetje van de visser" - "stond als bestseller op de kaart" te bestellen.
Zelfs kok Luc Bellings raadde dat pannetje aan, stond er op de menukaart!!!
En lekker dat deze bestseller echt was - ook nog een fles water en een appelsap en koffie gingen erbij en we betaalden met ons 2 elk €45 (inclusief kleine fooi).
En later waren we moe en voldaan - ZONDER FILES rond Antwerpen - weer thuis.
Nog even napraten over de dag en naar bed (elk bij zichzelf thuis hoor...).
Al bij al rijd de Bagheera heel aangenaam - enkel krijg ik heel veel windgeruis rond het dak vooraan vanaf iets meer als 100 km/uur te rijden, zelfs mijn hondje kon er niet tegen, dus bleef ik maximum 100 rijden - dat moet toch anders kunnen.
Dus wat kan dat zijn? Advies / oplossing / ....
Bedankt alvast
Guido
Ik ga het zelf moeten ondervinden met de tijd.
Ik heb wel veel last met mijn lange rechterbeen dat onder het stuur zit en niet meer naar links kan
en in de knoop komt met de lange schakelpook, waarbij ik van 1 naar 2 schakel en ineens in 4 zit, ook van 2 naar 1 wil en in 3 kom te staan.
iemand een simpele oplossing hiervoor - zonder amputeren rechterbeen? Pook inkorten - ander stuur-wiel???
Bedankt alvast voor advies.
ik heb er al bijna 500 km opzitten sinds zaterdag , ma, wo en vr = 3 kiné-sessies en kinesist zei jij kan morgen (zaterdag) rijden!
Dus zaterdag de "nieuwe nummerplaten" gemonteerd en héééél voorzichtig in onze straat een blokje rond beginnen te rijden hetwelk naar méér smaakte, dus later zelfs naar de winkel gereden en 's avonds stoofvlees friet gaan eten met vrienden in Café Paters Trappisten in Malle.
De zondag als "verder uitstapje" van mij thuis in Schilde naar Garage Verhulst in Beveren gereden, met onze YoYo - Schotse Terriër erbij, om bij Peter ergens zijn eigen autoplaten te leggen zodat ik hem kon verwittigen waar hij deze nummerborden maandag zou kunnen vinden, én leuk - Peter was toevallig zelf in de zaak aanwezig, want had 's zaterdags toe gebleven wegens familiefeest (verjaardag zijn oudere zoon). Dus werd er gepalaverd over hoe blij ik ben met de Bagheera én over de Murena S i.v.m. deze zijn renovatie.
EN maandag namiddag met een achter buurvrouw samen gezellig naar Blankenberge gereden.
Later in het terugrijden van Blankenberge beslissten we om een stop te doen (om de lange files rond Antwerpen rond 18:00 uur te vermijden) bij restaurant "In de Groene Wandeling" te Oostkerke en daar het "hele lekkere vispannetje van de visser" - "stond als bestseller op de kaart" te bestellen.
Zelfs kok Luc Bellings raadde dat pannetje aan, stond er op de menukaart!!!
En lekker dat deze bestseller echt was - ook nog een fles water en een appelsap en koffie gingen erbij en we betaalden met ons 2 elk €45 (inclusief kleine fooi).
En later waren we moe en voldaan - ZONDER FILES rond Antwerpen - weer thuis.
Nog even napraten over de dag en naar bed (elk bij zichzelf thuis hoor...).
Al bij al rijd de Bagheera heel aangenaam - enkel krijg ik heel veel windgeruis rond het dak vooraan vanaf iets meer als 100 km/uur te rijden, zelfs mijn hondje kon er niet tegen, dus bleef ik maximum 100 rijden - dat moet toch anders kunnen.
Dus wat kan dat zijn? Advies / oplossing / ....
Bedankt alvast
Guido
10 jaar in Matra-land, blij met mijn Murena S én Bagheera 2.
- GODFRIED
Guido, vreemd ik heb nooit schakelproblemen ondervonden door mijn knie. Ik ben zelf 1.78 m groot, jij waarschijnlijk iets groter.
Het schakelen van de Bagheera daar moet je wel aan wennen, ik denk dat je het daar moet zoeken, nog wat kilometers en je hebt het onder de knie.
Windgeruis! Bij 100-120 km/h hoor ik mijn radio in mijn Bagheera ook niet meer, maar dat ik echt kan zeggen veel windgeruis rond het dak dat is er toch niet, van alles wat, hier en daar. Ik denk dat het dak juist het stilste is in mijn Bagheera ook als die geparkeerd heb in mijn garage is die muisstil.
Ik moet zeggen je hebt de smaak goed te pakken en al veel km gemaakt.
Ja, ooit had ik ook een Murena bij mijn Bagheera, maar dat was te veel voor mij. De auto's van mijn heb ik ook erbij voor onderhoud.
Het schakelen van de Bagheera daar moet je wel aan wennen, ik denk dat je het daar moet zoeken, nog wat kilometers en je hebt het onder de knie.
Windgeruis! Bij 100-120 km/h hoor ik mijn radio in mijn Bagheera ook niet meer, maar dat ik echt kan zeggen veel windgeruis rond het dak dat is er toch niet, van alles wat, hier en daar. Ik denk dat het dak juist het stilste is in mijn Bagheera ook als die geparkeerd heb in mijn garage is die muisstil.
Ik moet zeggen je hebt de smaak goed te pakken en al veel km gemaakt.
Ja, ooit had ik ook een Murena bij mijn Bagheera, maar dat was te veel voor mij. De auto's van mijn heb ik ook erbij voor onderhoud.
- Attachments
-
- murena 2.2s (Middel).JPG (283.43 KiB) Viewed 109 times
Matra Bagheera S - 1977
-
benny
Wanneer je windgeruis rond je voorruit hebt, moet je controleren of de ruit nog waterdicht is. Dat kan je doen door met perslucht rond de omtrek van de voorruit te gaan terwijl er iemand binnenin luistert. Ik heb geen windgeruis in mijn Bagheera, maar alle rubbers zijn wel vernieuwd.
- matrafan
Ik kan ook wel beamen dat ik weinig tot geen windgeruis hoor.
Ook niet aan een snelheid van 120km hetgeen ik zeer zelden rijd.
We maken heel weinig gebruik van autostrades.
Het is en blijft wel een wagen uit vroegere dagen toen was de geluidisolatie ook niet zo evident als de hedendaagse wagens.
Ook niet aan een snelheid van 120km hetgeen ik zeer zelden rijd.
We maken heel weinig gebruik van autostrades.
Het is en blijft wel een wagen uit vroegere dagen toen was de geluidisolatie ook niet zo evident als de hedendaagse wagens.
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Bagheera II bj. 1979