Oetkers Rat-atouille.

alle informatie over het restaureren en werken aan de Murena
Locked
User avatar
oetker
Posts: 8268
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by oetker »

Bij mij was die in het midden gebroken.
Er zijn kabels van andere Talbots die passen van Moprod.
Is alweer een tijd terug dat ik een nieuwe heb gekocht.
Zal is ff snuffelen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Exit 2.2 en exit 1.6 vanwege leeftijd.
Renault Wind 1.2 Dynamic
Renault Twingo Quickshift 2006
User avatar
GODFRIED
Posts: 10418
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by GODFRIED »

GODFRIED wrote: Fri Apr 04, 2025 4:21 pm Ik zal eens in mijn onderhoudsboekje kijken dan weet ik het zeker. Maar iets vergeten dat is niks nieuws. Ik weet gelukkig nog waar ik woon en ja, ik ben ook getrouwd, is het nu met 1 of twee vrouwen !. :D :lol:
Volgens mijn onderhoudsboekje heb ik nooit een nieuwe kabel geplaatst of ik ben het vergeten in te schrijven. :o
Ik heb wel een nieuwe reserve liggen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 8268
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by oetker »

GODFRIED wrote: Sat Apr 12, 2025 6:24 am Volgens mijn onderhoudsboekje heb ik nooit een nieuwe kabel geplaatst of ik ben het vergeten in te schrijven. :o
Ik heb wel een nieuwe reserve liggen. :wink:
In 2005 was je er wel mee bezig om het te repareren. :wink:

Herinner je deze nog.

Image
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Exit 2.2 en exit 1.6 vanwege leeftijd.
Renault Wind 1.2 Dynamic
Renault Twingo Quickshift 2006
User avatar
oetker
Posts: 8268
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by oetker »

Deze auto is te koop.
Gezondheidsredenen en verlies van opslag/sleutelruimte noopt mij hier toe.
Ik probeer altijd een een gemotiveerde liefhebber te vinden voor dit soort dingen en neem de tijd om het onder de aandacht te brengen.
De tijd begint nu echter te dringen.
De vrouw kan nog amper lopen en dat vergt meer van mijn tijd.
Ik had nog veel in de praktijk willen brengen maar het moment is nu daar om woorden in daden om te zetten.

Er is weinig interesse dus is zondag de laatste mogelijkheid om de auto binnen de gelederen te houden en de boel voor een clubprijsje over te nemen.
Ik heb ook nog wel de nodige onderdelen zoal een gereviseerde motor met nieuwe lagers zuigers en veren opgeboord tot 1700 cc en eventueel nog door mij compleet op te bouwen eventueel met gereviseerde bak..
Nog een goed onderblok een aanal gereviseerde carbs, en ontstekingen, 4 goede draagarmen achterlichten en originele spiegels.
Een complete voortrein, een nieuwe voorruit en verder nog teveel om op te noemen.
Als je het Rat topic leest zie je dat er aan de auto sinds 2012 veel is gedaan. zie dit topic vanaf het begin.

viewtopic.php?f=7&t=26
Ik heb de auto in grote lijnen sinds 20212 aangepakt, maar ook sindsdien er dagelijks mee gereden.
Dat betekend dus dat, alhoewel de auto goed rijdend is, dat je achterover kunt blijven leunen.
Een spuitbeurtje is wel nodig en er zijn altijd wel kleinigheden te doen.
De auto rijdt als een speer en doet nog steeds zijn dienst.
Ik verkoop de auto natuurlijk het liefst compleet met alle spullen maar kan over gepraat worden.

Na maandag zal ik bereikbaar zijn op telefoon nummer +31 6 2888 8784 voor evt interesse.
Dan zal de auto op internationele sites te koop worden gezet.

Herman
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Exit 2.2 en exit 1.6 vanwege leeftijd.
Renault Wind 1.2 Dynamic
Renault Twingo Quickshift 2006
Lanthenay
Posts: 2
Joined: Sun May 25, 2025 7:50 pm

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by Lanthenay »

Goeiedag Herman,

heb je een recente foto van je auto? Dat helpt altijd bij het verkopen.

groetjes,
Winny
User avatar
oetker
Posts: 8268
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by oetker »

morgen benik thuis en kan ik wat plaatsen maar in dit topicstaat ook bezt wel wat
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Exit 2.2 en exit 1.6 vanwege leeftijd.
Renault Wind 1.2 Dynamic
Renault Twingo Quickshift 2006
User avatar
oetker
Posts: 8268
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by oetker »

Wat foto's
WhatsApp Image 2025-05-26 at 21.42.42.jpeg
WhatsApp Image 2025-05-26 at 21.42.42.jpeg (497.08 KiB) Viewed 37111 times
WhatsApp Image 2025-05-26 at 21.42.41.jpeg
WhatsApp Image 2025-05-26 at 21.42.41.jpeg (530.21 KiB) Viewed 37111 times
Attachments
WhatsApp Image 2025-05-26 at 21.42.42 (4).jpeg
WhatsApp Image 2025-05-26 at 21.42.42 (4).jpeg (302.1 KiB) Viewed 37108 times
WhatsApp Image 2025-05-26 at 21.42.42 (3).jpeg
WhatsApp Image 2025-05-26 at 21.42.42 (3).jpeg (486.49 KiB) Viewed 37109 times
WhatsApp Image 2025-05-26 at 21.42.42 (2).jpeg
WhatsApp Image 2025-05-26 at 21.42.42 (2).jpeg (390.52 KiB) Viewed 37110 times
WhatsApp Image 2025-05-26 at 21.42.42 (1).jpeg
WhatsApp Image 2025-05-26 at 21.42.42 (1).jpeg (463.66 KiB) Viewed 37111 times
WhatsApp Image 2025-05-26 at 21.42.41 (1).jpeg
WhatsApp Image 2025-05-26 at 21.42.41 (1).jpeg (289.76 KiB) Viewed 37111 times
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Exit 2.2 en exit 1.6 vanwege leeftijd.
Renault Wind 1.2 Dynamic
Renault Twingo Quickshift 2006
User avatar
oetker
Posts: 8268
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by oetker »

Het is warm weer, en dan wil ik altijd wel wat aan de rat doen.
De voorkant binnenzijde poly wielbak begint nog al krokant te worden.
De accu lazert er zowat door zijn eigen gewicht doorheen.
accubak1.jpg
accubak1.jpg (428.23 KiB) Viewed 36890 times
Beetje opknappen kan geen kwaad.
Bak wat extra polyester in maken voor de stevigheid.
Metaal behandelen met Fertan en bodemprotectie.
accub1.jpg
accub1.jpg (240.37 KiB) Viewed 36890 times
fr3.jpg
fr3.jpg (243.11 KiB) Viewed 36890 times
fr2.jpg
fr2.jpg (203.57 KiB) Viewed 36890 times
Gelijk even wat testen met een lineare motor om de vacuum pot te vervangen.
limo1.jpg
limo1.jpg (274.31 KiB) Viewed 36890 times
limo2.jpg
limo2.jpg (236.64 KiB) Viewed 36890 times
Linear.jpg
Linear.jpg (209.4 KiB) Viewed 36890 times
Even testen met een batterij.

Filmpje werkt niet. zie volgende post
Last edited by oetker on Sun Jun 22, 2025 7:06 pm, edited 1 time in total.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Exit 2.2 en exit 1.6 vanwege leeftijd.
Renault Wind 1.2 Dynamic
Renault Twingo Quickshift 2006
User avatar
oetker
Posts: 8268
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by oetker »

I feel like Jonah, only my fish looks different.
Exit 2.2 en exit 1.6 vanwege leeftijd.
Renault Wind 1.2 Dynamic
Renault Twingo Quickshift 2006
User avatar
GODFRIED
Posts: 10418
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by GODFRIED »

Je vindt ook voor alles een oplossing. Je gaat die Murena missen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
matrafan
Posts: 2291
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by matrafan »

Dat is een perfecte vervanging van iets dat straks weer zeer moeilijk te vinden is.

Prachtidee Herman, ge moet er maar bij uit komen. :D :D
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj. 2026
Camper Fiat Ducato Challenger bj. 2003
benny
Posts: 4116
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by benny »

Hermam kan je de beginslag en eindeslag regelen zodat de beginstand en eindstand van de koplichtbakken automatisch de juiste stand aannemen?
User avatar
oetker
Posts: 8268
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by oetker »

matrafan wrote: Mon Jun 23, 2025 10:31 pm Dat is een perfecte vervanging van iets dat straks weer zeer moeilijk te vinden is.
Jazeker, bij mij is alles daarvan defect en kon laatst niet eens meer de lampen omhoog doen.
3 defecte switches 1al 2x gerepareerde vacuumbol.
De magneten kunnen niet genoeg kracht m opbrengen om de plunjer in te trekken.
Je ziet dat een batterijtje hem kan bedienen en 380 N kan produceren met een motortje 3x2 cm met metalen tandwielkast.
De motortjes schakelen vanzelf af in de uiterste standen.
punt is dat je 7.5 cm moet in en uit duwen en die zijn niet standaard te krijgen.
Ik heb er 1 van 10cm genomen en de contact print ingekort.
Heb een nog iets zwaardere besteld 1000N schuift 6mm per secnde. (er zijn snellere)
Betekend wel dat het 10 sec duurt voor de lampen open staan.
Straks gaan ze als ik contact uitzet automatisch dicht.

@Benny
Je kunt de contact print inkorten (15 minuten werk) waardoor je de lengte vd slag kan instellen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Exit 2.2 en exit 1.6 vanwege leeftijd.
Renault Wind 1.2 Dynamic
Renault Twingo Quickshift 2006
User avatar
hendrik
Posts: 5150
Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
Location: lanaken

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by hendrik »

Ja dat is een fijn systeem Herman.





grt harry de matra.
User avatar
oetker
Posts: 8268
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by oetker »

Demonteren.jpeg
Demonteren.jpeg (174.08 KiB) Viewed 36570 times
motorstop aanpassen, kan zowel aan het begin als op de eind positie.
Daardoor goed instelbaar door trial en error
motor stop.jpeg
motor stop.jpeg (143.14 KiB) Viewed 36570 times
alles in de zwarte zut.jpeg
alles in de zwarte zut.jpeg (227.13 KiB) Viewed 36570 times
Accubak versterken.jpeg
Accubak versterken.jpeg (176.77 KiB) Viewed 36570 times
Attachments
Printlinmot.jpeg
Printlinmot.jpeg (143.14 KiB) Viewed 36570 times
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Exit 2.2 en exit 1.6 vanwege leeftijd.
Renault Wind 1.2 Dynamic
Renault Twingo Quickshift 2006
User avatar
GODFRIED
Posts: 10418
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by GODFRIED »

Eenvoudig lijkt het me niet, veel zoeken en aanpassen maar als het dan goed werkt, waarschijnlijk de moeite waard.
Ik heb met het openen van mijn lampen weinig problemen. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
benny
Posts: 4116
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by benny »

Mooi opgelost. Maar ik vraag mij af of het legaal is dat de koplichtunits zo traag naar boven komen.
User avatar
matrafan
Posts: 2291
Joined: Sun Jan 13, 2008 7:00 pm
Location: LIMBURG

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by matrafan »

Hier in België op de keuring doen ze er niet moeilijk over.

Ik stond destijds daar en moest van de keurmeester de motor stilleggen.

Vervolgens wou hij de lichten opzetten maar wist niet hoe en wat.

Na wat uitleg de lampen aangezet en blijkbaar zat er maar weinig vacuüm meer in het systeem waardoor deze zéér langzaam naar boven kwamen.

Nadat ik de motor terug gestart had gingen deze aan normale snelheid.

Geen probleem volgens de man maar ik denk dat hij een beetje beschaamd was dat hij ze zonder hulp niet opgezet kreeg :cry: :cry:
Bagheera II bj. 1980
Bagheera II bj. 1979
Kia Stonic bj. 2026
Camper Fiat Ducato Challenger bj. 2003
User avatar
oetker
Posts: 8268
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by oetker »

benny wrote: Mon Jun 30, 2025 10:49 am Mooi opgelost. Maar ik vraag mij af of het legaal is dat de koplichtunits zo traag naar boven komen.
Je kunt veel snellere krijgen maat dit kwam zo uit omdat ik moest gokken op kracht en snelheid.
Op de keuring geen probleem.
Er is geen wet dat ze met 100km per uur omhoog moeten komen
Als de lantaarns aangaan moeten de lampen opgezet worden is hier de regel
Er zal niemand vallen over 10 seconden. na zonsondergang.
Ik vindt het wel sjiek dat ze langzaam opkomen.

Er is keuze.
Dit zijn de wat zwaardere die ik nu ook besteld heb
zie
https://nl.aliexpress.com/item/10050050 ... pt=glo2nld
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Exit 2.2 en exit 1.6 vanwege leeftijd.
Renault Wind 1.2 Dynamic
Renault Twingo Quickshift 2006
User avatar
oetker
Posts: 8268
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by oetker »

De kapot geroeste mistlampen verwijdert (pff uren mee zoet geweest zo vast gerot)
Ik had deDucliers lampen in 2012 vervangen, maar 12 jaar verder zijn deze wederom scroot.
Oude kapot geroest.jpeg
Oude kapot geroest.jpeg (231.77 KiB) Viewed 35790 times
oude kaptgeroest2.jpeg
oude kaptgeroest2.jpeg (298.33 KiB) Viewed 35790 times
Een bedrijfje had nog wat nieuw old stock liggen classic stijl met glas lenzen.
NOSlampen.jpeg
NOSlampen.jpeg (306.69 KiB) Viewed 35790 times
Hier te koop, setje met verzend 35 Euri

https://www.high-beam.nl/product/181520 ... eedstraler

bedrading gefatsoeneerd en de boel gemonteerd.
Ziet er weer super uit.
niewelamp1.jpeg
niewelamp1.jpeg (266.46 KiB) Viewed 35790 times
nieuwelamp2.jpeg
nieuwelamp2.jpeg (305.39 KiB) Viewed 35790 times
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Exit 2.2 en exit 1.6 vanwege leeftijd.
Renault Wind 1.2 Dynamic
Renault Twingo Quickshift 2006
User avatar
GODFRIED
Posts: 10418
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by GODFRIED »

Herman, dat is een mooie prijs voor die lampen.
Je bent wel nog goed bezig aan de Murena en dat voor verkoop! :wink:
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 8268
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by oetker »

Ik wil dat de auto fahrbereit. is en de koper hem gewoon naar huis kan rijden ook al is dat naar Tokyo
Onderhoud gaat gewoon door, maar de eerste die 3000 euro biedt heeft m.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Exit 2.2 en exit 1.6 vanwege leeftijd.
Renault Wind 1.2 Dynamic
Renault Twingo Quickshift 2006
User avatar
GODFRIED
Posts: 10418
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by GODFRIED »

Dat is een goede instelling, niet vlug verkopen omdat er problemen zijn, dat zie je ook veel. :wink:

Dat er problemen zijn is ook niet erg maar zeg dat bij de verkoop.
Matra Bagheera S - 1977
User avatar
oetker
Posts: 8268
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by oetker »

Rechtse mechanisme ook vervangen.
Moest wat beugels bijmaken.
Had een mooie plaatbeter gemaakt, maar tijd en zin ontbreekt.
Het werkt perfect.
zie
https://youtu.be/CiXAcr8YXt0
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Exit 2.2 en exit 1.6 vanwege leeftijd.
Renault Wind 1.2 Dynamic
Renault Twingo Quickshift 2006
User avatar
GODFRIED
Posts: 10418
Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
Location: Limburg

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by GODFRIED »

oetker wrote: Fri Aug 29, 2025 12:14 am Rechtse mechanisme ook vervangen.
Moest wat beugels bijmaken.
Had een mooie plaatbeter gemaakt, maar tijd en zin ontbreekt.
Het werkt perfect.
zie
https://youtu.be/CiXAcr8YXt0
Wat een snelheid, mooi gedaan. :wink:
Matra Bagheera S - 1977
ALAIN VAN AKEN
Posts: 4296
Joined: Thu Apr 11, 2002 2:00 am
Location: Begijnendijk
Contact:

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by ALAIN VAN AKEN »

Weer mooi voor mekaar 👍🏼
benny
Posts: 4116
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by benny »

Mooi gedaan. Heb je veel moeten aanpassen aan de geleidingsrail?
Vedrive
Posts: 393
Joined: Thu Feb 27, 2020 11:13 am

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by Vedrive »

Perfect stukje werk Herman, dat gaat echt heel vlot.
Heb niks tegen een handbediend raam als het wat soepel loopt, maar bij het uitlaten van de Opel GT zat ik weer te wroeten om dat raam omlaag en nog erger omhoog te krijgen. Wonderbaarlijk dat de slinger niet afbreekt.
Moest de laatste 50 meter de auto wel duwen, maar das een ander verhaal
Iets met te lui om te tanken geloof ik.
User avatar
oetker
Posts: 8268
Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
Location: Opheusden NL
Contact:

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by oetker »

benny wrote: Fri Aug 29, 2025 10:00 am Mooi gedaan. Heb je veel moeten aanpassen aan de geleidingsrail?
In principe paar cm er af en de bocht iets verder doorbuigen op de knie.
Onder bevestiging van de oude rail overzetten met een bout/moer, dan is die draaibaar en komt vanzelf in de juiste positie bij montage.
De oude boven bevestiging op de nieuwe lassen.
Buitenkabels van de nieuwe op de uniemotor omzetten op andere in/uigangen en 1 inkorten aan de bovenkant.
Dan monteren en gaten van het raam over tekenen op de plaat in de boven positie of 1 gat onderin eerst boren bevestigen en raam bovenin
in positie zetten zodat je dat recht zet en dan het andere gat op de plaat maken.
Je bent er gewoon een dagje zoet mee, maar het werkt perfect.

De ramen waren al defect toen ik de auto kocht in 2012, en sindsdien heb ik ze vaak uit elkaar moeten halen om te fixen.
Zelf zal ik er niet veel plezier aan beleven, maar de nieuwe eigenaar heeft er voorlopig waarschijnlijk geen omkijken meer.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Exit 2.2 en exit 1.6 vanwege leeftijd.
Renault Wind 1.2 Dynamic
Renault Twingo Quickshift 2006
benny
Posts: 4116
Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
Location: izegem

Re: Oetkers Rat-atouille.

Post by benny »

Net zoals ik het destijds gedaan hebt. Dat systeem is veel beter omdat het altijd een trekkend systeem is.
Locked