Matte carrosseriedelen
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Matte carrosseriedelen
De Murena heeft een matte neus, voorbumper en koplichtdeksels. De rest glanst nog zoals het hoort. Zou ik die matte delen kunnen wrijven met 1200-1500-2000 schuurpapier en dan vernissen?
- Frederic
- Posts: 98
- Joined: Tue Sep 24, 2019 8:34 pm
- Location: Lochristi
Re: Matte carrosseriedelen
Benny, ik heb vroeger nog commandant 4 gebruikt. Het helpt bij doffe kleuren van de carrosserie bv. Rood die roze wordt. Inwrijven met een draaibeweging en de originele kleur komt weer boven.
- elix
- Posts: 875
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Matte carrosseriedelen
Commandant is niet helemaal meer van deze tijd Frederic.
Als je commandant gebruikt hebt moet er naderhand nog een poetsmiddel aan te pas komen
om de vette waas die achterblijft weer weg te poetsen.
Benny, kijk eventueel eens op www.polijstweb.nl daar vindt je alle middelen om er weer een glimmerd van te maken.
ik heb daar ook al van alles gekocht naar4 volle tevredenheid ( ik heb geen aandelen in deze firma
En trouwens er is niks mis met een matte look. Veel Audi / BMW rijders hebben daar veel geld voor over.
Als je commandant gebruikt hebt moet er naderhand nog een poetsmiddel aan te pas komen
om de vette waas die achterblijft weer weg te poetsen.
Benny, kijk eventueel eens op www.polijstweb.nl daar vindt je alle middelen om er weer een glimmerd van te maken.
ik heb daar ook al van alles gekocht naar4 volle tevredenheid ( ik heb geen aandelen in deze firma

En trouwens er is niks mis met een matte look. Veel Audi / BMW rijders hebben daar veel geld voor over.

M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Re: Matte carrosseriedelen
Elix, maar het ziet er wel eigenaardig uit. Alles glanst behalve de neus. Er is niks maar dan ook niks mis met de andere delen.
- elix
- Posts: 875
- Joined: Wed Nov 13, 2013 3:29 pm
- Location: Someren - NL
Re: Matte carrosseriedelen
Het zal toch een reactie zijn van de ondergrond.
Bij moderne auto's zien we de kunststof bumpers na verloop van tijd ook verkleuren.
Werden bij Matra niet alle onderdelen separaat gespoten, en later gemonteerd ?
misschien andere primers, of kunststof dat nog niet ver genoeg uitgedampt was. ?
Grote kans als je de betreffende matte delen oppoets naar hoogglans, er toch enig kleurenverschil zal zijn.
Bij moderne auto's zien we de kunststof bumpers na verloop van tijd ook verkleuren.
Werden bij Matra niet alle onderdelen separaat gespoten, en later gemonteerd ?
misschien andere primers, of kunststof dat nog niet ver genoeg uitgedampt was. ?
Grote kans als je de betreffende matte delen oppoets naar hoogglans, er toch enig kleurenverschil zal zijn.
M 530 LX 1970 ready to roll !
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
Fiat X 1/9 1974 - https://www.flickr.com/photos/che-bella/
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Re: Matte carrosseriedelen
Het is niet meer de originele kleur op de wagen. Hij is overspoten met een oranje kleur. Mocht ik in staat zijn om die verf eraf te krijgen zodat de originele lak terug te zien is, zou ik geen moment twijfelen.
-
- Posts: 348
- Joined: Fri Jul 03, 2015 3:29 pm
- Location: Buurt van Antwerpen
Re: Matte carrosseriedelen
Benny,
Kan je deze "niet originele" lak laten bijmaken?
Dan kan je toch deze terug aanbrengen....
groetjes
Guido
Kan je deze "niet originele" lak laten bijmaken?
Dan kan je toch deze terug aanbrengen....
groetjes
Guido
Newbee in Matra-land, samen met mijn eega, blij met onze Murena S.
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Re: Matte carrosseriedelen
Het huidige kleur kan worden bijgemaakt. Ik zal eens horen hoeveel het zal kosten. Met extra verdunning en verharder zal de prijs al vlug oplopen of enkele spuitbussen op maat, maar die zijn ook niet goedkoop. Het is een eigenlijk een moeilijke kosten-baten analyse.