Hallo mannen,
hoeveel werk is het eigenlijk om de klepseals van een 1.6 te vervangen en zijn deze nog te koop?
hoor wel,
klepseals
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas
klepseals
The Pete
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Hier nog wel te koop, maar denk dat carjoy goedkoper is gezien de verzend.
http://www.ebay.co.uk/itm/Engine-Valve- ... 5894f2ddfc
Ik weet niet of het kan zonder de kop er af te halen.
Lijkt me nogal gedoe dan.
http://www.ebay.co.uk/itm/Engine-Valve- ... 5894f2ddfc
Ik weet niet of het kan zonder de kop er af te halen.
Lijkt me nogal gedoe dan.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
- oetker
- Posts: 8160
- Joined: Mon Jan 07, 2008 11:31 pm
- Location: Opheusden NL
- Contact:
Kijk, daar komt dan ineens weer een servicebulletin naar boven wat ik dus niet heb.
Zou er iemand zijn die al die bulletins heeft?
Van Jean heb ik ook al een aantal van die bulletins gehad.
Dat is waardevolle info die soms node gemist word.
Zou er iemand zijn die al die bulletins heeft?
Van Jean heb ik ook al een aantal van die bulletins gehad.
Dat is waardevolle info die soms node gemist word.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
-
- Posts: 30
- Joined: Wed Aug 01, 2012 7:20 am
het is wel mogelijk om de seals zonder demontage te vervangen maar wel een rotwerkje
je moet in ieder geval de tuimelaars demonteren en op de cilinder luchtdruk zetten en zuiger bovenin zetten
met een zelf gemaakt hefboompje de veer indrukken en de klephoedjes met een magneetpen eruit vissen
klephoedje eraf halen en een nieuwe erop tikken met een passende dop van 10mm of zo dat is afhankelijk van het ijzer van het klephoedje
wel ff invetten met vaseline
wil je het echt goed doen is demontage van de kop een optie
zo kan je ook de kleppen en klepzittingen controleren en klepgeleiders
maar goed daar hangt weer een ander prijskaartje aan
al met al is het gewoon een dag werk om het netjes te doen
kop revisie is 2 dagen werk
je moet in ieder geval de tuimelaars demonteren en op de cilinder luchtdruk zetten en zuiger bovenin zetten
met een zelf gemaakt hefboompje de veer indrukken en de klephoedjes met een magneetpen eruit vissen
klephoedje eraf halen en een nieuwe erop tikken met een passende dop van 10mm of zo dat is afhankelijk van het ijzer van het klephoedje
wel ff invetten met vaseline
wil je het echt goed doen is demontage van de kop een optie
zo kan je ook de kleppen en klepzittingen controleren en klepgeleiders
maar goed daar hangt weer een ander prijskaartje aan
al met al is het gewoon een dag werk om het netjes te doen
kop revisie is 2 dagen werk
- hendrik
- Posts: 5045
- Joined: Wed Dec 05, 2007 7:15 pm
- Location: lanaken
- pete speed
- Posts: 562
- Joined: Sun Aug 17, 2008 10:58 am
- Location: Beesel, Pays Bas