heb ook onlangs de binnenwerkjes van de stekkers vervangen. Heb e.e.a. besteld bij CarJoy en eraan gesoldeerd. Daar wisten ze trouwens noglas van prijzen zeker voor 2e hands stekker omhulsels...... die heb ik dus maar niet vervangen
De relais heb ik vervangen n.a.v. een tip elders in dit forum
Dit is een gekend probleem, wie daar geen werk van maakt zal vroeg of laat storingen hebben. Zelf heb in de slechte contacten ook vervangen, het zijn meestal de zelfde contacten die terug komen zo te zien.
GODFRIED wrote:Dit is een gekend probleem, wie daar geen werk van maakt zal vroeg of laat storingen hebben. Zelf heb in de slechte contacten ook vervangen, het zijn meestal de zelfde contacten die terug komen zo te zien.
Momenteel werkt mijn rechtse ruit niet meer!!
Is de stekker aan de schakelaar links niet losgekomen, was bij mij ook ooit de oorzaak
Nee de stekker was niet los maar het lag ook niet aan de motor, want deze is 100°in orde. Zal wel weer terug komen, maar nu heb ik alles goed zuiver gemaakt en gesmeerd. De ruit gaat nu ook sneller omhoog.
Ik gaf indertijd de referentie aan Cor toen we aan mijn wagen bezig waren, ook de groene stekker is nog verkrijgbaar normaal,
HIERBIJ WIL IK NOGMAALS EEN OPROEP DOEN (met mij passie als magazijnbeest als achtergrond) om onderdeel nummers met hun herkomst op het forum te melden zodat deze voor iedereen te vinden en bruikbaar zijn. En aub neem deze zaken toch op in de clubvoorraad voor het te laat is !!! dat kost bijna niks en in dit geval kan ik die met koting aankopen!!! Zelf ben ik op zoek naar klepseals en alle mogelijke pakkingen, gezien de prijs wat men daar nu al voor vroeg op de Simca meeting. Het merk Glaser levert nog alles maar de fabriek heeft nog niet gereageerd op mijn mail... ONDERDELEN ZIJN HET ALLER BELANGRIJKS als we willen blijven rijden aan een haalbare prijs ( BV ook onze voorruiten !! ).
ALLE slijtage delen zouden moeten worden aangekocht en liefst met vermelden van referenties en waar te kopen zodat ieder er wat aan heeft !BIJ DEZE wil ik oetker danken voor zijn werk met de remschijven , daar heeft iedereen wat aan ! Nu nog dat materiaal aan kopen zodat we met de club een voorraad van bv 10 set hebben , waar dan een "groepsaankoop" voor kan gedaan worden , opnieuw zoals de ruiten !! Ja heren zo kan ik nog wel wat verder (zagen) maar dit is echt wel heel belangrijk !!
Ik zal hier proberen een aparte topic van te maken !!
Ik ben het met je eens. Iedereen heeft wel wat nummers van onderdelen of alternatieven. Zijn de nummers in de onderdelenboek dan waardeloos??
Er werden al meerdere pogingen ondernomen om een lijst van alternatieve onderdelen te verzamelen.
Dat we niet alles in stock kunnen nemen is wel duidelijk maar deze stekkers en hun contacten zullen bij iedere matra vroeg of laat problemen geven. Ik heb het ook al ondervonden en vele contacten vervangen door anderen.
Zoals je weet hebben we geen bron van inkomsten buiten het lidgeld, dit legt wel beperkingen op!!
even een aanvullende vraag t.a.v. de electra. Ik had van de week dat op de dash het rode accu lampje ging branden en de rest van de meters wegviel. Na een paar tellen kwam alles keurig terug. Zou dat een zekering/contact probleem kunnen zijn of moet ik dit meer richitng de dynamo zoeken. Wagen loopt verder prima en na 1 of 2 keer dit euvel heb ik het niet meer gehad. Voordat ik een keer langs de weg sta toch maar even op zoek.
Dodge Challenger SXT Plus, 2016
Opel Adam 1.4L, 2016
Iets soortgelijiks heb ik in het begin dat ik de auto had ook meegemaakt.
Ik heb toen de connector rechts in de motorruimte en de connector onder het ruitensproeiertankje gereinigd/ontroest/ingevet.
Is sinds die tijd niet meer voorgekomen.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006
Goed schoonmaken, even in de zuurvrije vaseline drukken, en dan opwarmen met een verfstripper/fohn tot de vaseline smelt.
Je krijgt dan een prima storingvrije verbinding die nooit meer gevoelig is voor oxidatie, de smeltende vaseline trekt zelfs nog een stukje de kabelmantel in.
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
....heb dus geen idee of dat wel hetzelfde is als de vaseline van de drogist.
(ik mag van vrouwlief geen verpakkingen van Kroon Oil op het nachtkastje plaatsen )
Rustig aan....
Ben ik ook de hele dag druk mee.....
Talbot Horizon 1.1 LS 1981
Jeep Wagoneer 'Custom Special' 1971
Ford Transit FT130 MK1 1969
Een potje witte zuurvrije vaseline van de Hema.
Kost een paar Euro.
Grootverpakkingen hier niet nodig, maar bij Peter staat een bus van 2 kg.
Die heeft er ook wat meer werk voor.
I feel like Jonah, only my fish looks different.
Matra Murena 1.6 1981. Nissan Leaf EV 30KWH 2017
Renault Twingo Quickshift 2006