Schokbrekers demonteren, Binnenwerk van schokbreker eruit halen, veeerschotel van schokbreker los slijpen en op een lagere plek weer vastlassen.
Of kortere veren kopen bij simonauto.de
Ik weet niet of het allemaal zo verstandig is om de wagen naar beneden te halen, of, je zou de wagen vooraan ook evenveel naar beneden moeten halen.
Als de wagen met zijn neus omhoog komt te staan zal dat de wegligging (leest stuurstabiliteit) helemaal niet ten goede komen! Deze wagens zijn al relatief zenuwachtig op het stuur, dus?
Deze wagens zijn in verhouding erg comfortabel, dit zal ook wel anders zijn na een dergelijke ingreep.
Bedenk goed waar U aan begint, de meeste eigenaren die dit reeds voor U deden, plaatsen daarna weer standaard veren omdat het de wegligging niet ten goede komt.
tip de rechter en linker veer van een 1.6 zijn verschillend een merkteken plaatsen dus.
Wilt U een sterkere afvering van de wagen gebruik dan Koni of Spax dempers.
Volgens Harry ligt de murena aan de voorkant lager en hij wil dit ook aan de achterkant doen. Waarschijnlijk hebben ze de voorkant zolaag mogelijk gezet. Ik heb hem ook gezegd breng deze terug op de originele hoogte maar hij ziet hem liever lager!!! De beslissing is aan hem! Ik zou het origineel laten, maar dat is persoonlijke smaak.
Smaken verschillen, daar heb ik begrip voor, maar, je raakt echter wel aan een concept waar is over nagedacht.
Voor een aantal modellen (van concurrerende merken) waren destijds wel aangepaste kits (Sachs, Koni,?..) te bekomen om een dergelijk resultaat te bekomen en in een aantal gevallen de wegligging danig en positief te be?nvloeden, maar, het comfort ging er vreselijk op achteruit. Nu spreek ik uit ervaring met een Duits merk.
De leveranciers van deze sets hadden dan ook nagedacht over deze combinaties en ze waren ook getest.
Dergelijke sets ben ik nog niet tegen gekomen voor een Matra en weet dus niet of ze bestaan/bestonden.
Als ze al bestaan lijkt mij dat de veiligste optie.
Er wordt overwogen om de veer warm te maken en onder een beetje meer te plooien om zo enkel cm omlaag te komen. Hij heeft een stel reserve veren en gaat dit uit proberen!!
Hier moet ik toch even meegeven dat verenstaal koud gevormd wordt en als je het gaat verwarmen de veerkracht verdwijnt, dit lijkt mij in het geval van de vering van een wagen levensgevaarlijk.
Als het toch echt nodig is om de wagen lager te leggen, laat dit dan uitvoeren door een pro.
inderdaad de veer is koud gemaakt en word dan verwarmd en afgekoeld via een nauwkeurig proces om de juiste eigenschappen te halen
ga je nu koud vervormen dan wil de veer toch terug naar de oorspronkelijke vorm, ga je verwarmen ben je de eigenschappen kwijt
zoek achter een sportset, je weet de maten van de veer, je weet hoeveel draagkracht ze moet hebben, een deftige autopartszaak kan je helpen
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986