2 dubbele carburaoren voor Murena 1.6
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
2 dubbele carburaoren voor Murena 1.6
Indien ik een andere cilinderkop zou moeten plaatsen op de Murena, denk ik erover om er een inlaatcollector plaatsen van een Bagheere met de 2 dubbele carburatoren. Zijn er mensen die ervaring hebben daarmee?
Ik heb het eens bekeken, maar ik zou een bijkomende nippel moeten plaatsen nabij de thermostaat om het darmpje te hebben die naar het uitzetreservoir gaat. De originele nippel heeft geen metrische draad maar de soort die gebruikt wordt bij sanitaire toepassingen. Of is er een andere oplossing?
Ik heb het eens bekeken, maar ik zou een bijkomende nippel moeten plaatsen nabij de thermostaat om het darmpje te hebben die naar het uitzetreservoir gaat. De originele nippel heeft geen metrische draad maar de soort die gebruikt wordt bij sanitaire toepassingen. Of is er een andere oplossing?
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
verloopnippel zal je wel kunnen vinden bij een hydraulicazaak
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
zal je versteld van staan welke maten er allemaal zo uit het schab genomen kunnen worden
welke tap heb je nodig?
ik heb er veel aangezien ik van verre fammilie een garage heb mogen opruimen onder voorwaarde van "ALLES meenemen h?"
zit oud spul bij en ik moet het nog steeds ordenen
maar ik wil wel ff zoeken
welke tap heb je nodig?
ik heb er veel aangezien ik van verre fammilie een garage heb mogen opruimen onder voorwaarde van "ALLES meenemen h?"
zit oud spul bij en ik moet het nog steeds ordenen
maar ik wil wel ff zoeken
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
zet even welke nipel je moet : vrouw of man (ff - m) en binnen-buiten
vb 3/4unf m - M12x1 ff
vb 3/4unf m - M12x1 ff
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
hoe heb je gemeten? met een spoedmeter?
is de draadhoek 55 of 60?
hoe scherp is de draad bovenaan?
ik vermoed dat het om een M14 x 1.5 gaat
zal vanavond wat verder zoeken (ben nu een stuk aanbouw van het huis aan het afbreken)
is de draadhoek 55 of 60?
hoe scherp is de draad bovenaan?
ik vermoed dat het om een M14 x 1.5 gaat
zal vanavond wat verder zoeken (ben nu een stuk aanbouw van het huis aan het afbreken)
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Een inlaatspruitstuk heb ik liggen dat is geen probleem. Het verschil met de Bagheera is dat er boven de thermostaat een aftakking is naar het uitzetvat. Ik vermoed dat het dient om een constante ontluchting te hebben bij de thermostaat zodat die altijd onder water staat, en zo correct blijft werken.
-
- Posts: 1524
- Joined: Thu Jun 07, 2007 4:19 am
- Location: Oelegem
ja ik kom ook op M14 x 1.5 , niets anders dat volgens jouw maten in de buurt komt
hoek is dan 60?
ik heb de tap niet, maar normaal heeft elke draaier die wel want zo abnormaal is die niet
als je het inlaatspruitstuk nog los hebt liggen even langs een draaier gaan
het gat moet 12.2 zijn
12 is de theoretische maat en 12.4 is de max. maat
hoek is dan 60?
ik heb de tap niet, maar normaal heeft elke draaier die wel want zo abnormaal is die niet
als je het inlaatspruitstuk nog los hebt liggen even langs een draaier gaan
het gat moet 12.2 zijn
12 is de theoretische maat en 12.4 is de max. maat
http://photobucket.com/albums/a58/pasojo/
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000 413000km, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Transalp 600V 1987, Honda Camino 1986
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
- GODFRIED
- Posts: 10152
- Joined: Sun Jan 30, 2005 2:51 pm
- Location: Limburg
Wat moet ik daar uit besluiten! Dat het niet veel zin heeft om een carburator van een bagheera op een murena te plaatsen. Dus van die extra pk waar men van spreekt bij deze verandering is geen sprake????
Fijn om te weten, want er zijn veel murenarijders die deze verandering willen of hebben toegepast.
Als Peter Verhulst dat zegt dan geloof het maar.
Fijn om te weten, want er zijn veel murenarijders die deze verandering willen of hebben toegepast.

Als Peter Verhulst dat zegt dan geloof het maar.
Matra Bagheera S - 1977
-
- Posts: 4023
- Joined: Wed Mar 12, 2003 8:14 pm
- Location: izegem
Mijn Bagheera was destijds uitgerust met 1600 en de carburatoren van de Bagheera. Wat ik wel weet is dat het verbruik tussen 6,2 en 7,2 l/100km lag. En ik spaarde de auto niet. Ik reed gewoon mee met het ander verkeer. Misschien dat men zo een beter rendement heeft. Het is hetzelfde met de Murena 2.2. De S verbruikt minder dan de gewone 2.2 bij gelijke belasting.
-
- Posts: 203
- Joined: Sun Sep 15, 2002 2:00 am
- Location: 9960 Assenede
Benny heeft wel gelijk wat het verbruik betreft, je kan het lucht-benzinemengsel beter afregelen. Minpunt is dat die dubbele dcn-- carburators regelmatig opnieuw moeten bijgeregeld worden en wegens de bereikbaarheid hebben vroeger velen (garagisten)de Bagh. met 2 dubbele carbs omgebouwd naar 1 dubbele
-
- Posts: 203
- Joined: Sun Sep 15, 2002 2:00 am
- Location: 9960 Assenede
Zoveel te beter Benny, ikzelf heb wel problemen gehad met mijn Bagheera (Bagh X), zelfs toen hij slechts 4 maanden oud was een bougie eruit gevlogen, enkel de schroefdraad zat er nog in. Ik werkte toen veel in Duitsland en de Bagh moest toen 180 kunnen rijden maar na een tijdje kon ik nog maar 160 tot 170 met aanloop - na volledig terug afregelen in de garage terug OK - voor een tijdje-