Page 14 of 19

Posted: Tue Apr 07, 2009 8:46 am
by GODFRIED
Ik heb jaren geleden ook problemen gehad door een vuile benzinetank, dus spoelen zal waarschijnlijk niet overbodig zijn.
Riem piept!! Controleer de houder waar de alternator op bevestigt is, deze zijn regelmatig gebarsten. Ik heb de houder op mijn baghera moeten lassen en op ??n van de afbraken zat ook een scheur in deze houder. :wink:

Posted: Mon Apr 27, 2009 11:38 am
by Vollegaaz
Hip Hip Hoera, vanmorgen vlotjes door de keuring gereden, remmen/handrem perfect, lichten, c.o. enz...van blijdschap een ritje gemaakt, en toen...begon ze plots op drie poten te lopen ? De paar maanden stilstand zal er wel voor iets tussen zitten, k'zal me deze week eens bezighouden met de elektrische benzinepomp en ontsteking te plaatsen.

Image

Posted: Mon Apr 27, 2009 11:51 am
by oetker
Gefeliciteerd, nou kan je weer een jaartje rondrijden.
Lang stil staan geeft meestal weer wat extra te doen, ook al zit je daar niet op te wachten als de zomer een beetje van start is.
Dan wil je gewoon wat rijden zonder al te veel problemen.
Succes met het oplossen van het probleem en happy driving 8)

Posted: Mon Apr 27, 2009 5:10 pm
by Vollegaaz
Vanmiddag even gekeken, luchtfilter eraf, 3000 rpm en het ding begon te knallen vanuit de 2de cilinder. Delco-kap contactjes proper gemaakt, die zagen nogal groen, bougie's eruit gedraaid, de 2de zag behoorlijk zwart. Ik had nog 2 nieuw stel bougies tussen de nieuwe parts van de donor bagh, 4 nieuw bougies erin en hup...

Image

Nu draait ze terug mooi en gaat ervandoor als een speer, maar in een hogere versnelling onder de 2000rpm durft ze even stotteren...deze week toch maar de elektronische ontsteking erin gooien.

Posted: Mon Apr 27, 2009 9:25 pm
by matrafan
Proficiat met de goede punten van de keuring.

Heb je ze laten keuren als oldtimer of voor dagelijks gebruik?

Je kan in ieder geval weer lustig rondbollen en ervan genieten.

Posted: Tue Apr 28, 2009 7:07 am
by GODFRIED
Mooi zo al weer een zorg minder. Genieten maar. :D
Voor mij komt dit er ook stilletjes aan met de murena. Blijft altijd wel even een spannend moment!! :wink:

Posted: Wed Apr 29, 2009 4:56 pm
by Vollegaaz
@Jos, ze is dagelijks gekeurd, heb wel getwijfeld omdat ik er eigelijk niet zoveel mee rij, net geen 3000 km op 2jaar, maar ik ga ze de volgende keer toch oldtimer laten keuren.

bon, vandaag de elektrische benzinepomp een plaatsje gegeven, nog wel even aansluiten morgen, alsook de elektronische ontsteking ingebouwd, toch wel even zoet mee geweest, bobijn/delco en een plaatsje voor de sturing gezocht, na een aantal knallen kwam de bagh tot leven, ze reageerde heel goed op het gas en ging vlot in toeren, maar toen waren de webers leeg. Morgen de bekabeling van de benzinepomp leggen en vervolgens de stroboscoop eens laten flitsen.
Blijft nog het inbouwen van een hoofdschakelaar zodat ik de batterij niet steeds hoef af te koppelen als ze wat langer op stal gaat.

wordt vervolgd

Posted: Wed Apr 29, 2009 5:43 pm
by oetker
Dat begint op werken te lijken.
Rustig aan David, anders heb je straks niks meer te doen :wink:

Posted: Wed Apr 29, 2009 8:42 pm
by Vollegaaz
bwa, even tijd zat wegens post-operatieve pols, en als de verveling toeslaat kan ik maar beter op een rustig tempo wat sleutelen. Dit zijn wel leuke klussen, jammer genoeg is m'n digitaal stuk, en de foto's van de gsm zijn onduidelijk, morgen zal ik mijn dochter haar toestel afhandig maken :lol:

Posted: Thu Apr 30, 2009 6:50 am
by GODFRIED
Die hoofschakelaar plaatsen is geen overbodige klus. Ik zet deze af bij iedere pauze. Het geeft een goed gevoel dat alles zonder stroom staat op de radio na. Anders moet je iedere keer de zenders terug vastleggen. :wink:

Posted: Thu Apr 30, 2009 7:40 am
by Vollegaaz
mijn hoofdschakelaar is er eentje met een echte sleutel, maar k'vind hem nogal groot uitvallen, k'heb nog geen plaatsje gevonden.

Posted: Thu Apr 30, 2009 2:51 pm
by Vollegaaz
Vanmorgen de stroomvoorziening van de benzinepomp in orde gebracht, voor de goede orde een zekering tussen geplaatst, kontakt aan en tiktiktik...tik, startte vrijwel onmiddelijk. De mechanische pomp eraf gegooid en afgedicht.
In tegenstelling tot Godfried heb ik een rvs beugeltje op de motorsteun gemaakt waar de benzinepomp op gemonteerd zit, netjes uit de weg.


Image

Dan maar de stroboscoop eraan gehangen, ontsteking op 8? gezet, draait vlotjes en ze gaat heel vlot van plaats nu, nergens een dip !

Image

Posted: Thu Apr 30, 2009 8:34 pm
by GODFRIED
Meer moet dat niet zijn. Mooi gedaan. :wink:

Posted: Thu Apr 30, 2009 9:38 pm
by matrafan
Ziet er zeer goed uit maar heb toch nog een vraagje:

Ben je niet bang voor teveel trillingen op uw benzinepomp daar deze meebeweegt met de bewegingen van de motor????

De witte kabel met twee klemmen hebt ge deze aangesloten op de oliepeilstok of naar de stroomverdeler????

Posted: Thu Apr 30, 2009 11:15 pm
by Vollegaaz
Die witte kabel is idd de olie peilstok, die kabel was bij aankoop geknipt en niet in gebruik, ik zoek nog een connector die in de peilstok past, voorlopig heb ik een stukje kabel op de peilstok gesoldeert met die 2 kabelschoentjes, maar dat zal in de toekomst wel defenitief worden. Het trillen van de benzinepomp valt reuze mee hoor, eigenlijk nihil, als je aan het rijden bent zie je het natuurlijk niet. Maar de kans is groot dat ik ze achteraf nog tegen de achterwand schroef, maar dat was nu te moeilijk daar ik nog aan't revalideren ben met mijn linkerpols, k'moet het eigenlijk met 1 hand zien te redden.

Posted: Fri May 01, 2009 10:04 am
by GODFRIED
Goede opmerking, trillingen zullen er zeker zijn op silentblok van de motor ophanging. :wink:

Posted: Sat May 09, 2009 5:00 pm
by Vollegaaz
zoow, de laatste weken alle kleine werkjes tot een goed einde gebracht, afgelopen week nog de linkse koelwaterbuis vervangen en eindelijk de hoofschakelaar van de batterij een plekje gegeven, vanmorgen 3uur zoet geweest met het poetsen van de bagh, alles in de wax gezet en het interieur een beurt gegeven + nog wat details.
Het resultaat mag er zijn, dochterlief haar digitaaltje afhandig gemaakt en een kleine fotoshoot gehouden, ik mag nu zeggen dat ze af is ! ik hoop jullie hieronder niet te vervelen met een aantal foto's ?




Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Posted: Sat May 09, 2009 6:34 pm
by bassboss
Jaja, dat de club een paar geweldig mooie wagens telt wordt hier nog maar eens bewezen.
Net alsof mijn handen al niet genoeg jeuken....

Posted: Sat May 09, 2009 7:09 pm
by hendrik
Ja vollegaas, jou bagheera mag gezien worden zeer mooi maar dochterlief
mag ook gezienworden jij moet een gelukige man zijn dat kan niet anders.



grt harry de matra.

Posted: Sat May 09, 2009 9:27 pm
by matrafan
Prachtige bagheera Vollegaaz,

Sta al te watertanden om die beauty met eigen ogen te aanschouwen.

Jammer dat ge verleden week niet op de rondrit waard.

Zal voor een volgende keer zijn.

Ps.: ??n vraagje: wat is de functie van de schakelaar naast de versnellingspook.

Posted: Sat May 09, 2009 11:26 pm
by oetker
Foto's vervelen nooit David.
Het is een snoepje geworden.
Mag de vrouw er wel in rijden nou die af is ?

Posted: Sun May 10, 2009 12:26 am
by Vollegaaz
matrafan wrote:Prachtige bagheera Vollegaaz,

Sta al te watertanden om die beauty met eigen ogen te aanschouwen.

Jammer dat ge verleden week niet op de rondrit waard.

Zal voor een volgende keer zijn.

Ps.: ??n vraagje: wat is de functie van de schakelaar naast de versnellingspook.
ik vermoed dat je de schakelaar van de achterruitewisser/sproeier bedoeld ? De hoofdschakelaar zit in de middenconsole gebouwd, maar ik vermoed dat je het knopje naast de pook bedoeld. k'heb de rondrit met spijt in het hart gemist wegens een domme reden, maar dat vertel ik later wel eens...als ik de foto's zag heb ik wel eens gevloekt wees daar maar zeker van, maar ondertussen heb ik de bagh wel als dagelijks voertuig gebruikt, zonder probleem trouwens.

Posted: Sun May 10, 2009 12:36 am
by Vollegaaz
hendrik wrote:Ja vollegaas, jou bagheera mag gezien worden zeer mooi maar dochterlief
mag ook gezienworden jij moet een gelukige man zijn dat kan niet anders.



grt harry de matra.

Dochterlief vroeg of ze niet effe een ritje mocht maken, toen ik ja zei was ze al even snel verdwenen, momenteel is ze wel aan het studeren voor haar theoretisch rij-examen...tja kleintjes worden groot en probeer maar eens iets te weigeren.... :wink:

oetker wrote:Foto's vervelen nooit David.
Het is een snoepje geworden.
Mag de vrouw er wel in rijden nou die af is ?
t'vrouwtje zit soms ook achter het stuur, maar ik betrap mezelf toch op heel wat commentaar...je kent dat wel: haal je voet van de koppeling, geef toch gas mens enz... :lol: anderzijds zit ze bijna dagelijks in m'n firmawagen en dat doet me niets... 8)

Posted: Sun May 10, 2009 10:36 am
by GODFRIED
Prachtige bagheera. Dat je zo een mooi exemplaar ging maken had ik niet verwacht. Om te watertanden, daar kunnen we niet genoeg van krijgen. Als je ons wil vervelen met foto's dan zul je beter je best moeten doen of een ander merk plaatsen. :lol:

David prachtig werk, petje af. Ik wist niet dat er nog zo veel gekken waren om aan die roetsbakken te beginnen, ja beginnen doen er genoeg maar het gewenste resultaat behalen dat gebeurt meestal na verschillende keren van eigenaar te zijn verwisseld.

We worden de club met de mooiste Matra!! Prachtig mannen.
Dit moet anderen toch aanzetten om ook zo een mooi wagen te hebben.

Als ik je dochter zie dan moet ik zeggen "die heb je ook goed afgewerkt maar dat heb je niet alleen gedaan". :lol: :lol: :lol: :lol: :D :D

Posted: Sun May 10, 2009 11:06 am
by Vollegaaz
Teveel mooie woorden, k'begin haast te blozen :lol:
Ik had het vrij makkelijk in tegenstelling tot andere bagheera rijders. K'heb alles samen anderhalf jaar gesleuteld alvorens ze de straat op kon, sindsdien heb ik natuurlijk niet stilgezeten want er was altijd wel iets en verleden jaar heb ik op het eind van de chassisbalk een stukje moeten lassen, dat bleek in het verleden al eens hersteld geweest. Verder is er nergens gelast en eigenlijk in prima staat qua chassis, k'had bij aankoop direkt een nieuwe gasfles aan mijn half-automaat gehangen, maar deze is ongebruikt gebleven 8) Daarbovenop was het interieur nog zeer goed, dat was trouwens de reden waarom ik dit exemplaar kocht. K'heb het meest gesukkeld met de elektriciteit en de remmen, maar dat is allemaal prima nu, alhoewel ik gisteren merkte dat de verstralers het niet meer doen :lol:

Zo blijven we bezig natuurlijk.

Als ik de gelegenheid heb om ze ergens op een brug te zetten zal ik de onderkant eens fotograferen !

Ondertussen kijk ik rond naar iets nieuws, gisteren nog een spitfire gemist aan een te gekke prijs, maar t'zal vermoedelijk een 530 worden als de kans zich voordoet, of der moest een Djet uit de kast vallen :lol:

Posted: Sun May 10, 2009 11:50 am
by ALAIN VAN AKEN
David,

Schitterend, hier zijn geen woorden voor nodig de foto's spreken voor zich.

Posted: Sun May 10, 2009 10:10 pm
by Ronny
Prachtige BAGHEERA David geeft de burger weer moed met restaureren :wink:

Posted: Sun May 10, 2009 10:23 pm
by Geert
Ja, deze Bagheera mag zeker gezien worden. Ik had ze al eens bekeken toen ze in de garage stond. (ik heb het hier wel over de auto, h?)
Maar dat kleine stuurtje......

Posted: Wed Oct 14, 2009 7:50 pm
by Vollegaaz
Maandag reed een nogal onvoorzichtige vrachtwagenchauffeur de achterkant van mijn Vito in frut (dagelijks voertuig), de Vito staat ondertussen bij de carrossier te wachten op expertise en herstelling, vrouwlief rijd bijgevolg dagelijks met de Bagheera en geniet er blijkbaar van :lol:

Posted: Wed Oct 14, 2009 9:02 pm
by oetker
Dat is balen., maar zo komt de Bagheera toch mooi van pas.
Kijk maar uit, straks krijg je hem niet meer terug :wink: