Ik zal jullie nieuwsgierigheid even bevredigen, gisteren de bagheera gaan afhalen maar verder geen tijd gehad omdat ik net terug was van Magny-Cours om te gaan trainen voor onze volgende wedstrijd, t'vrouwtje had 4 dagen alleen gezeten
Vanmorgen zat ik om 7u al in m'n garage, de webers gedemonteerd omdat de linkse vlotterkamer overliep. Dat was vlug opgelost en het motortje draait zoals een zonnetje. De historiek voor zover ik ze kon achterhalen, de auto werd steeds prima onderhouden en is zeer weinig buiten geweest, toen de eigenaar stierf heeft de dochter nog met de wagen gereden, laatste keuring in 1992 met slechts een opmerking over het achtermistlicht, sindsdien heeft de wagen altijd in een verwarmde gargage gestaan. Daarna is de wagen dan verkocht met als doel terug op de weg te brengen, ze werd voorzien van rondom nieuwe remmen en drukpomp, nieuwe banden (x5), en dan in de grondverf gezet om te spuiten. Helaas bleef het daarbij en werd de wagen overgenomen bij de aankoop van een MG, de overnemer kende echter niks van Matra en besloot de wagen te koop te zetten. Hij vroeg echter 3400? dus twijfelde ik eerst omdat ik al behoorlijk wat schroot gezien had afgelopen anderhalf jaar, maar bij aankomst kreeg ik direkt in de mot dat deze Bagh toch buitengewoon goed was, enkel een blutsje rechtsonder van een verkeerd geplaatste krik en de zwartgemaakte lichten waren minpunten, de truk met de magneet bracht geen prutswerk aan't licht, ik was enkel achterdochtig toen de verkoper halstarrig bleef beweren dat er slechts 68000 echte kilometers werd mee gereden, maar gezien de staat ga ik het straks nog echt geloven
Ik zoek dus achterlichten en tussenstuk want die zijn wat vervormd door
warmte lijkt het, en alsook een linkse buitenspiegel, die is er wel bij maar stuk.
Voila, onnodig te zeggen dat ik zo blij ben als een klein kind,
zelfs vrouwlief vind de Matra geweldig en was al kleuren aan t'kiezen