Wat bedoelt hij nu daar mee zullen jullie denken!
Wel het gaat om het volgende; Ik ben bij Ludo gaan kijken naar zijn pas aangekochte bagheera X. Wat zie ik daar aan de voorkant achter de wielen! Ja, de X van Ludo heeft nog de aluminium blokken op het chassis zitten achter de wielen. Zie foto. Dit is de eerste keer dat ik de blokken kan zien en betasten. Voor iemand die ze ook nog nooit gezien heeft! Gelieve een afspraak te maken bij Ludo.
Ik ben al lang vragende partij om zo een stel blokken te kunnen bemachtigen. Zelfs een tekening met de juiste maten was nergens te vinden! Ik weet dat de meeste bagheera's weg roesten maar deze blokken zijn van aluminium en kunnen niet roesten. Volgens mij zullen er hier en daar wel blokken langs de weg in het gras liggen. Ze zijn er gewoon van ellende afgevallen tijdens het rijden omdat het chassis geen stukje plaatwerk meer over had om ze vast te houden. Ja, de roestduivel heeft onze bagheera's veel schade aangebracht.
Met welk doel heeft Matra deze blokken geplaatst? Dit hebben ze niet voor hun plezier gedaan! Werden deze ook bij andere matra's, Simca's, en Talbots gebruikt?
De Bagheera X die Ludo heeft aangekocht is een goede basis om te restaureren. Het zou zonde zijn als deze wagen tot schroot wordt herlijd. Het interieur is in uitstekende staat. De binnenbekleding is het zelfde als in mijn bagheera. Ik heb al ?750 betaald alleen voor de zetels, deurpanelen, dakbekleding en het dashboard.
Ludo heeft een koopje gedaan. De motor draait nog zeer goed, dit zonder dat er iets aan gedaan is, en dat hij stilstaat van 1994.
Dit kan een zeer mooie bagheera worden!
Groetjes